Strona 61 z 77
Re: CMUD
: 14 lis 2015 20:30
autor: Narmaniel
Jakiś czas temu Haern pisał, że lepiej jest zastępować i skracać linijki walki w środku skryptu (value), niż tworzyć na każdą linijkę osobny trigger. Popieram z całą stanowczością, tylko chciałbym treściwie spytać - jak?
Jakich funkcji/komend użyć, żeby linijkę zwykłych ciosów:
Kod: Zaznacz cały
Skoltuniony wredny chobold ledwo muska XYZ ostrymi szponami, trafiajac Q w korpus.
Zamienic na cokolwiek, na przykład na taką treściwą linijkę (z miganiem, podkreśleniem i osobnym dźwiękiem na każdy poziom ciosu, a co!):
Kod: Zaznacz cały
Skoltuniony wredny chobold ---> ledwo muska (1/6) ---> XYZ (ostrymi szponami/korpus)
Przy założeniu, że robimy to na triggerze GMCP.messages, wyłapującego walkę i wyrzucającego do tego samego/innego okna.
Re: CMUD
: 14 lis 2015 20:55
autor: Haern
W tym triggerze, co już tę walkę wyłapuje, można nieco rozwinąć pattern i wyłapywać z niego więcej informacji, lub w triggerze ogólnym, który łapie całą walkę GMCP, używać w skrypcie funkcji typu %match/%regex/itp. do sparsowania linijki (%trigger, %line, albo któraś ze zmiennych jeśli już przypisało) i wyłapania tego kto tam kogo czym i jak muska. I wtedy zamiast wysyłać do okna walki tę całą linijkę, która przyszła, to wysyłać popodmieniany string. Nie jest to banalne, trzeba przyznać
edit:
W takich rozbudowanych rzeczach przydaje się też pisanie własnych funkcji, które zastąpią np. powielony w innym wypadku kilkukrotnie w jednym triggerze (lub wielu triggerach) kawałek skryptu.
Re: CMUD
: 14 lis 2015 21:33
autor: Narmaniel
To już jakaś zapałka w ciemności jest. Dzięki.
A funkcje... niby widzę co Zurwen zrobił, ale kompletnie tego nie rozumiem. ^^' Poczytam, popatrzę, sprawdzę.
Re: CMUD
: 19 lis 2015 18:51
autor: Gleanevall
Co do tego, co pisał Numeron, wyswietlanie bez uruchamiania triggerow umozliwia #print.
Re: CMUD
: 19 lis 2015 22:25
autor: Muzikuhr
Hej, mam dwa pytania odnośnie co CMUDA.
Lubię bardzo spamować różne rpegowe zachowania podczas walki w drużynie i chciałabym, aby za pomocą jednego przycisku wyskakiwał jeden losowy emot.
Mógłby ktoś pomóc?
Z tego co wiem, losowe emoty nie są karalne.
Drugie pytanie jest mocno żałosne - nie umiem nawet ustawić makro(sów?). Wchodzę w macros, daję "new" i niestety nie łapie mi tego jako binda.
Proszę o pomoc również w tej sprawie.
Re: CMUD
: 19 lis 2015 22:25
autor: Muzikuhr
Podwójny post.
Re: CMUD
: 19 lis 2015 22:33
autor: Artak
Muzikuhr pisze:
Z tego co wiem, losowe emoty nie są karalne.
Tutaj bym troszkę uważał, bo z tego co wiem karalne jest wysyłanie komend których zadziałania użytkownik nie jest pewny (jakoś ładnie to w regułach było napisane

)
Re: CMUD
: 19 lis 2015 22:56
autor: Muzikuhr
Chodzi mi o komendy w stylu warknij groźnie, krzyknij Moja miazdzyc Twoja!, tj. takie, które nie mają żadnego realnego wpływu na grę, a jedynie urozmaicają ją.
Re: CMUD
: 20 lis 2015 06:44
autor: Narmaniel
1. Macro - czyli naciskasz CTRL+5 i wysyłasz do muda "ob wroga", tak na przykład. Robisz nowe makro, naciskasz w miejsce, gdzie definiujesz przycisk (długi, biały pasek nad białym kwadratem do wpisywania kodu) aż wyskoczy okienko, wtedy klikasz kombinację klawiszy i w miejsce na kod wpisujesz to, co ma się dziać po wciśnięciu makra.
2. Losowy emot... Kod z głowy, więc poczytaj o funkcjach, których użyję, żeby parametry był w dobrej kolejności.
Robisz VARIABLE, wybierasz w typie LIST i tutaj wypisujesz wszystkie emoty, jakie sobie życzysz. Nazwijmy ten VARIABLE emot_list
Robisz ALIAS lub MAKRO, jak Ci wygodnie. W kodzie piszesz coś takiego:
Kod: Zaznacz cały
%item(%random(1,%numitems(@emot_list)),@emot_list)
%item wybiera pozycję numer %random - losowany od jedynki do %numitems emot_list'y, czyli najwyższej na niej pozycji - z listy emote_list
Ale też mam wątpliwości, czy to nie jest zakazane w zasadach...
Re: CMUD
: 20 lis 2015 07:33
autor: Duar
Kod: Zaznacz cały
2. Arkadia przeznaczona jest dla ludzi, nie botów. Gracz musi mieć pełną świadomość faktu wysłania oraz dokładnej treści każdej wykonanej na mudzie komendy. Arkadia udostępnia komendy, które pozwalają na pewną automatyzację gry (takie jak 'wykonaj' czy 'idz'), ale mogą być one używane tylko pod kontrolą i przy pełnej świadomości gracza.
Robiąc takie macro gracz dokładnie wie w którym momencie będzie użyty emot oraz jaki może się pojawić, on jest decydentem. W przypadku gdyby emoty pojawiały się losowo w trakcie walki bez użycia przycisku/aliasu byłoby to sprzeczne z zasadami. Tak rozumiem ten punkt.