To ja tez dorzuce od siebie - notka pewnie bedzie przydlugawa
Na poczatku bylem nastawiony bardziej niz negatywnie do takiej zmiany. Do tego bedac przekonanym, ze oczywiscie zostanie cos zepsute, pomylka o jedno zero - do poprawy zaraz po swietach... Majac jednak troche czasu na dumanie i przetrawienie notek, wydaje mi sie calkiem nieglupia. Jezeli bedzie zrobiona z glowa.
Wiadomo ze kazdego sie nie da uszczesliwic, bo zawsze znajda sie osoby, ktorym dana wersja nie pasuje. Tesknia za bardziej zielona trawa i goblinami z dawnych lat.
Nie trzeba byc super bystrzakiem, zeby zauwazyc totalny bajzel ze sprzetem. Do tej pory nie bardzo wiem jaki item jest uwazany za cos ozdobnego, paradnego czy prostego i skutecznego. Nijak sie nie da odgadnac po cenach. Nie bardzo opisy maja przeklad na cene (cos zdobione, z kamieniami, cudownie skuteczne itp). Testy sobie, staty kodowe sobie, a praktyka zupelnie co innego. Zgloszenie czegos na arce jako bledu, ktory zostanie poprawiony (mam na mysli sprzet) graniczy z cudem. Kazdy kodujacy/akceptujacy ma zapewne swoja wizje i na pewno bedzie ona inna niz wiekszosci graczy. Durny diadem ktory jest zdobiony, a do tego ma kamien - dodatkowo jest z metalu, jest ciezki, traktowany jako ubranie, a kosztuje smieszne pieniadze jest super przykladem
Co tu duzo pisac - balans byl i jest beznadziejny. Podejrzewam, ze wizowie sami sie w tym gubia, a gracze moga tylko tworzyc kolejne mity.
I w tym momencie zaczyna sie moje bajkopisanie na zasadzie zyczen i byc moze polepszenia pewnych rzeczy na arce z polaczeniem ze zmiana zaproponowana przez Rafgarta (ktora nie zajmie niestety paru godzin, a sporo wiecej).
1.) Odgrorne (kodowe) zmiany polegajace na ujednoliceniu, wprowadzone we wszystkich dostepnych itemach (bron/zbroje/ubrania/magiki/kamienie/ryby/ziola/itp), ktore sa dostepne na arce i mozliwosc sprawdzenia tego w grze:
- paru NPCy rozsianych po swiecie, ktorzy oczywiscie odplatnie moga "zidentyfikowac" dana rzecz (nie wiem jak beda staly ceny wiec ciezko cos zaproponowac - na chwile obecna 50 zlota mysle calkiem ok)
prosta kilkustopniowa skala - cos moze byc: bardzo dobre, dobre, przecietne, zle, bardzo zle (skale mozna oczywiscie zwiekszyc co jest wskazane) - pod wzgledem bojowym, ozdobnym + magiczne
dla ziol, ryb czy kamieni oczywiscie inna cena i skala - rzadkosci/przydatnosci
xxx npc mowi ci ze taki a taki miecz jest dobry w boju ale jako ozdoba wyglada bardzo zle - i mamy jasno i klarownie pokazane ze jest to typowy kawal zelastwa do skutecznego machania i koszenia setek potworow ale majatku na nim nie zarobimy
majac mozliwosc sprawdzenia co jest co - nie bedzie krzykow ze w tilei sa zjawy, a KMy maja Krolkena - kazdy bedzie mogl sobie sprawdzic co i jak, bez dziesiatek godzin pseudo testow, ktore i tak nic nie daja, bo nagle jakis przedmiot zostaje zmieniony
2.) Poprawa calego sprzetu od poczatku sila/skutecznosc/jakosc/cena
niech snoty maja te kiepskie noze i palki oraz kiepskie kolczugi, a dobry miecz niech bedzie naprawde dobry i niezbyt latwy do wyjecia. Niech swiat itemow bedzie zagadka przez jakis czas
3.) Rozsadne wywaznie "dropa" bo te przykladowe 20% kompletnie do mnie nie trafia. Zaraz dostane wiadrem pomyj ale tak na moje oko, to zeby ta gra dalej cieszyla to musi dostarczac radochy. Majac cos na zawsze, co zostalo zdobyte tanim kosztem zabija smaczek. Jak dla mnie (podkreslam dla mnie) to moze wygladac na paru przykladach OBECNEJ arki tak:
snoty - 60%
gobosy - 40%
orki - 20%
zboje w ciemnym borze - 15%
banici/zmutowani - 10%
zjawy - 7%
krolkeny/damarisy/xaviery/czy inne takie ogry z wozu - 5%
do tego jeszcze kazdemu jakas niespodzianke z kategorii 5% na dodatkowa kase, bo byl bardziej sprytny i ma wiecej, 1% na to ze byl jeszcze bardziej sprytny i ma sporo wiecej, a jakis ulamek procenta na kamien czy inny gadzet, ktory bedzie dodatkiem.
Nie chcesz godzinami czekac na dropa? nie musisz masz kowala - za kiepski topor 5 zlociszy, za lepszy 15, a za calkiem przyzwoity 30 i do boju...
Znajac jakosc tego co masz/mozesz zdobyc i koszt naprawy, wiesz na co cie stac, w czym expic i czy chcesz ogladac kazde cialo, bo moglo cos zostac... czy tez chcesz poleciec za trigi

Wszyscy zaczna lazic z danym rodzajem broni/zbroi znaczy za latwo i mozna podbic NPCa albo uciac bron, a gracze moga to sami sprawdzic
4.) Kwestia PK - bo ja jestem zbojem, a on mial fajne graty
5.) Kwestia skarbonek sprzetowych - ten ziom malo gra to moze trzymac nam 5 kompletow na kiedys
6.) Kwestia zamknietych stowarzyszen i ich sojusznikow - macie tu kilka super zestawow, bo wam nie wjada.
7.) Sposob z rudami/lowiectwem a upusty cen - jak najbardziej ale bez cudowania. System czasochlonnych zadan z reputacja jak na poczcie. Robisz zadania i utrzymujesz reputacje - placisz mniej. Nie robisz - placisz normalnie. Kilka stopni ulg cenowych i po sprawie. Dodatkowo rusza calkiem spore pole do popisu dla gornikow i mysliwych + handel + kupcy
8.) Wycena kosztow naprawy - bardzo wazna rzecz
9.) Plecaki, worki, sakwy - to pobocznie dla tragarzy czy nosicieli/zbieraczy gratow gdzie sie pakuje na max i wyjmuje to taki pojemnik rozpada sie po godzinie. Kosztuje smieszne pieniadze ale jakos ma bardziej niz smieszna, wprowadzenie nowych duzo wyzszych cen i jakosi dla potrzebujacych.
10.) Kwestia krytycznego lamania sie broni/zbroi - musi zostac - mala ale zawsze jakas szansa ze cos sie posypie odmieniajac losy starcia i trzeba sie z tym liczyc. Ewentualne wprowadzenie dodatkowej "sztucznej" ochrony przed takim krytycznym zniszczeniem. Stac cie na wypasiona bron? to zaplac magowi za ochrone oreza przed pekaniem - czasowka zerujaca szanse zlamania od zlego stanu w gore i po sprawie. Zapomniales zaplacic? nie upilnowales jak sie niszczy? no peszek... zal.pl czy pocieszajacy profil na naszej klasie ze zdjeciem itema ;]
Pozdro