Gothrin pisze:Gims, na lokacji, z której jest niestandardowe wyjście kliknij prawym, potem roomscript i wpisz trigga:
#tr {podazasz * przez kladke.} {#mo XX} gdzie w miejsce XX wpisz kierunek, w ktorym ma przesunac sie kropka na maperze (np. nw, se, e itd.).
W tym drobnym wypadku przez kladke podaza sie z dwoch stron "kladki" ze wschodu na zachod, oraz z zachodu na wschod. Zwykly trigger poprostu glupieje. Warto wiec rozwiazac to w nieco inny sposob:
1 - Wklepac trigger w "room script" konkretnej lokacji.
lub:
2 - Trigger sprawdza na ktorej lokacji stales ostatnio (%roomnum) i jesli stales w lokacji "A" to przesuwa cie na lokacje "B", jesli zas w lokacji "B" przesuwa Cie na "A".
Bianik
Jest pewne rozwiazanie dotyczace problemu ktory opisujesz, niestety niedoskonale.
W "Room Exits Configuration"
Dopilnuj bys nie mial wlaczonych opcji "Exit line contains key" oraz "Exit after keyword"
Oraz by "Exit line keyword" nie zawieral zadnego znaku nawet spacji.
Mapke tworzysz z kazdym krokiem, nawet jesli nie widac zadnych wyjsc.
Wada rozwiazania:
Zmud wylapuje samotne literki np "W" (west) "U" (up) i rozumie je jako kierunek wyjsc (lapie w shorcie lokacji) i kiedy znajdziemy sie w przykladowej lokacji
"Karczma w lesie u Zdzicha"
"Jest tu jedno widoczne wyjscie: polnoc."
To na maperze zaznaczy ci wyjscia "West oraz Up" a zignoruje juz pozostale linie tekstu w ktorym znajduje sie kierunek "North"
Rozpoznawanie nazw lokacji...
Czasami mapper sie gubi (czego pewnie nie raz doswiadczyles), znalezc miejsce w ktorym stoisz jest prostsze gdy wystarczy jedna procedurka czy klikniecie jednego klawisza by znalezc cie wedle nazwy lokacji w ktorej stoisz.