Strona 55 z 216

Re: Pozostałe pytania

: 28 sty 2015 17:48
autor: Herenvarno
Werbat pisze: Co jest trudnego w wymyśleniu, że skoro bierze się 'wez', szczeka się 'szczekaj', to trenowanie ani chybi będzie 'trenuj'?
Pomyslmy, spotkalem sie z zapytaniem w rodzaju "chcialem wytrenowac tropienie" (...) " i to nie dziala, pisze 'wytrenuj tropienie', a postac nie chce mi tego wytrenowac"
Nie zawsze to, co jest oczywiste dla nas, jest oczywiste dla kazdego.

Re: Pozostałe pytania

: 29 sty 2015 23:14
autor: Arieen
:roll: witajcie tak sie zastanawiam moze ktos mi pomoze stworzylem sobie postac elfa ogolnie patrzac widze ze elfy sa bardzo slabe
podpowie mi ktos jak dobrze ustawic w medytacji i ogolnie jak go rozwinac ?

Re: Pozostałe pytania

: 30 sty 2015 01:51
autor: Eltharis
Arieen pisze::roll: witajcie tak sie zastanawiam moze ktos mi pomoze stworzylem sobie postac elfa ogolnie patrzac widze ze elfy sa bardzo slabe
podpowie mi ktos jak dobrze ustawic w medytacji i ogolnie jak go rozwinac ?
Elfy to zdecydowanie najpopularniejsza rasa na Arkadii i nie wydaje mi się, żeby były szczególnie słabe. Mam raczej wręcz odwrotne odczucie.

Tak czy inaczej to, czy postać jest "silna" zależy przede wszsytkim od zawodu, ustawionych focusów na cechy i sprzętu. Rasa ma dużo mniejsze znaczenie.

Ustawiając cechy zastanów się nad zawodem, który chcesz wykonywać. Jeśli bojowy - olej mentale i ustaw siłę, zręczność i wytrzymałość. Jeśli kupiec lub zielarz - ustaw inteligencję i mądrość, a olej fizyczne (acz bez przesady, cobyś nie dostawał zadyszki co dwa kroki na trakcie).

Na początek to wystarczy. Potem sobie wykalibrujesz jak będziesz miał ochotę. Jeśli zupełnie nie masz pomysłu, to możesz ustawić sobie 2/2/2 w siłę, zręczność i wytrzymałość i powinno być dobrze na początek.

Re: Pozostałe pytania

: 30 sty 2015 07:53
autor: Finmor
Dodam jeszcze, że ustawieniami medytacji można neutralizować pozorne minusy rasy, tj. zwiększyć siłę/wytrzymałość elfowi, albo zręczność ogrowi. Wszystko zależy od upatrzonego zawodu i preferowanego stylu gry.
To bajeczki, że któraś rasa jest lepsza/gorsza z punktu widzenia mechaniki gry. Rasa do podstawa do odgrywania postaci, a nie do rozkmin nad powergamingiem.

Re: Pozostałe pytania

: 30 sty 2015 10:38
autor: Arieen
tak ale zobaczcie ze taki ogr na wielce ma juz nadludzia w sile i wytrzymalosc gdzie np elf niegdy nie bedzie mial bo wolniej rosnie , tak samo krasnolud
elf niezabardzo jest wstanie dorownac ogrom czy krasnalom nie ma szans

Re: Pozostałe pytania

: 30 sty 2015 11:07
autor: Berrin
Zrecznosc w walkach na arce jest BARDZO wazna, elfy maja ja wysoka, wiec możnaby powiedzieć ze to ogr nie ma szans dorownac elfowi :) Daj sobie 3 do sily i 3 do wytrzymki a zrecznosc będzie rosla sama z powodu rasy :) ewentualnie jakas jedynka do zerki żeby zbytnio nie odstawala od reszty.

Re: Pozostałe pytania

: 30 sty 2015 11:25
autor: Arieen
a mozecie mi powiedziec za co odpowiada sila zrecznosc i wytrzymalosc ?
tak mniej wiecej :?

Re: Pozostałe pytania

: 30 sty 2015 11:28
autor: Tercoral
Zr - Trafianie przeciwnika i uniki
Wt - Punkty zdrowia i punkty zmeczenia

Re: Pozostałe pytania

: 30 sty 2015 11:35
autor: Deli
Dodałbym jeszcze:
siła - częstotliwość wytrącenia broni będącej wynikiem sparowania ciosu, siła ciosów, ponoć do tarczy też się przydaje
zręczność - szansa na "odpalenie" speca
wytrzymałość - udźwig postaci

Re: Pozostałe pytania

: 30 sty 2015 11:37
autor: Tercoral
Udzwig to sila raczej. Tzn z wysoka sila a mala wt poniesiesz plyte dalej niz z niska sila a wysoka wt