Strona 6 z 9

Re: Czy lubie PK?

: 28 sty 2013 20:12
autor: Buluar
Reasumujac, wzrosnie pk, bo ludzie beda mieli mniej tracic przy ew. bledach lub nierozsadnych zagraniach.
Tak jak napisal Raglak - zgony przy pk w olbrzymiej wiekszosc zaleza od samego gracza - nie ogarniasz dobrze walki druzynowej, nie umiesz uciekac, slabno znasz teren, itp. itd. to zostajesz poprostu pokonany. W sytuacji kiedy nie bedzie kary za bledy, nikt nie bedzie sie liczyl z silniejszym, bo w mysl zasady "Najwyzej mnie zabije" zdewaulujesz wartosc czasu, jaki nalezy poswiecic na odrobienie ew. zgona.

Chodzi o takie ksztaltowanie pk, aby ludzie nim niezainteresowani mogli jakos wspolistniec z tymi latajacymi i lejacymi sie. Co komus po tym, ze go zabije i straci mniej, jak on nie chce zebym w ogole go zabijal?

Jesli chodzi o moje nadzieje co do kodowania, to na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesiecy obecna Administracja zrobila wiecej, niz poprzedni wizowie latami. Stad takie moje smiale pomysly, o ktorych napisaniu 5 lat temu nawet bym nie snil.

I jeszcze jedno:
5) ludzie w czasie walk druzynowych bede bardziej ryzykowac, bedzie ciekawiej (do ostatniego na placu) ... niestety dla tych czerpiacych przyjemnosc ze straty expa u przeciwnika mniejsze samozadowolenie.
To blad logiczny.
Ryzykuje sie bardziej wtedy, kiedy przy niepowodzeniu wiecej sie traci. Nie da sie bardziej ryzykowac, mniej tracac;) Nie powtarzaj tego, bo to sprzecznosc poprostu.

Re: Czy lubie PK?

: 28 sty 2013 20:30
autor: Zurwen
Nie rozumiem dlaczego używacie wymiennie dla PVP (walki drużynowe) pojęcia PK, które na Arce od wielu lat jest jednoznacznie łączone z wypadami 5 vs poraniony przeciwnik idlujący na expowisku.

Re: Czy lubie PK?

: 28 sty 2013 20:39
autor: Terenes
Zurwen pisze:Nie rozumiem dlaczego używacie wymiennie dla PVP (walki drużynowe) pojęcia PK, które na Arce od wielu lat jest jednoznacznie łączone z wypadami 5 vs poraniony przeciwnik idlujący na expowisku.
Sonda dotyczy PK. W kazdej formie arkadyjskiego wystepowania - najczesciej wlasnie takiej jak napisales. Niektorzy jednak pragnac uscislic co konkretnie mieli na mysli glosujac tak a nie inaczej. Co w tym jest niezrozumialego?

Jakby na to nie patrzec walki druzynowe nadal na Arkadii wystepuja i czasem prowadza do zgonu ktorejs z postaci - sa wiec elementem PK.

Re: Czy lubie PK?

: 29 sty 2013 08:07
autor: Gość
Zurwen pisze:Nie rozumiem dlaczego używacie wymiennie dla PVP (walki drużynowe) pojęcia PK, które na Arce od wielu lat jest jednoznacznie łączone z wypadami 5 vs poraniony przeciwnik idlujący na expowisku.
PVP wcale nie tak najczęściej wygląda, ale to są okoliczności, które częściej kończą się zgonem od innych sytuacji PVP. Na Arce tak łatwo jest wiać, że inne starcia między graczami zazwyczaj kończą się bez śmierci którejś ze stron i stąd mniej o nich słychać, np. nie ma na bilansie.

Re: Czy lubie PK?

: 29 sty 2013 12:17
autor: Foresti
A mnie zastanawia czy pan Gniot zna się na kodowaniu że piszę o tym ile co wymaga nakładu pracy i czasu. Na moje oko kilka z wymienionych pomysłów to wcale nie są jakieś wielkie zmiany. Dodanie kilku parametrów do postaci i sprawdzanie ich w różnych sytuacjach. Pytanie w jakim stopniu to obciąży muda? Na tym się nie znam. :)

Re: Czy lubie PK?

: 29 sty 2013 12:45
autor: Gniot
Foresti pisze:A mnie zastanawia czy pan Gniot zna się na kodowaniu że piszę o tym ile co wymaga nakładu pracy i czasu. Na moje oko kilka z wymienionych pomysłów to wcale nie są jakieś wielkie zmiany. Dodanie kilku parametrów do postaci i sprawdzanie ich w różnych sytuacjach. Pytanie w jakim stopniu to obciąży muda? Na tym się nie znam. :)
Kilka wymienionych pomyslow to znaczy ktore ? Obciecie speca elitarkom i zakodowanie gwardii w glownych miastach na podobienstwo nilfgardzkich
wytracaczy (to pewnie nie jest ogrom pracy, co z reszta ?).

Moze ktorys z wizow wypowie sie w temacie. Co jest realne a co mozna wrzucic do wora z konikiem i magia.

Re Buluar:
Najwyrazniej mamy rozne podejscie. Dla mnie Buluar wystarczajaca kara jest to ze zgine zabity przez konkretna osobe (bo okazala sie po raz enty lepsza bo bardziej ogarnia i jest lepiej przygotowana). Dodawanie do tego jeszcze straty expa jest zbyteczne. Przyjemnosc nalezy czerpac z walki a nie z tego ze przeciwnik po zgonie nadaje sie do klepania snotow.

Po zmianie ludzie niezainteresowany pk tez skorzystaja bo jezeli juz jakis nadpobudliwy sie do nich przyczepi to za duzo nie straca. Tak machna reka na takiego bo u nich sa inne priorytety i nie musza placic wysokiej ceny za to ze ktos ma inne.

Re: Czy lubie PK?

: 29 sty 2013 16:59
autor: Marius
Pomyślałem, że napiszę jeszcze coś, żeby Gniot mógł dodać jeszcze jedną odpowiedź.

Re: Czy lubie PK?

: 30 sty 2013 03:32
autor: Merkava
W moim rozumieniu PK jest elementem PvP. ;) ja się nie znam, ale dla mnie PK jest wtedy kiedy dążą do zabicia postaci przeciwnika - ponieważ wtedy coś traci konkretna osoba (czas, itemy, poczucie własnej wartości) a PvP wtedy kiedy gracze toczą ze sobą walki po to by coś zyskać, co może ale nie musi wiązać się z PK (np wymusić opuszczenie danego miejsca, osłabić wroga gildię, zdobyć flagę dla swojej). Niestety, w chwili obecnej na arce jedyną istotną formą wygranej w PvP jest PK i jest to moim zdaniem poważna wada systemu.

Zmniejszenie kary za zgon przeczyło by idei 'zabijania' gracza - ja nawet jak go zabijam to nie po to by mu zrobić na złość, czy żeby móc sobie zrobić dobrze czytając własnego loga, tylko żeby jego czasowo (do momentu gdy odrobi) z PvP wyeliminować. W tej chwili kara za zgon jest ledwo wystarczająca żeby kogoś na odczuwalny okres czasu wyłączyć z walk, a co dopiero gdyby ją jeszcze zmniejszyć.

Re: Czy lubie PK?

: 30 sty 2013 21:23
autor: Zergh
Merkava, czasem jak coś napiszesz to wydaje mi się, że lecisz na żywioł. Co tylko przyniesie wiatr zamieniasz na tekst.

A w temacie - dawno temu, jak się biło kogoś (gp'ek gp'ka) to jedynie w ramach zysku bądź z zemsty lub przez urażoną dumę. Po mojemu, wtedy, podobało mi się, ale kontynuując rozpoczety tu wątek, o poprawie PK - lepiej żeby taki pochopny gracz nie był dobijany aż tak w ziemię. Nie wiem jak to wpłynie na pk, ale na pewno utnie trochę odpływających graczy. Nie chciałbym takiego delikwenta tylko ogłuszyć, chciałbym go zabić - ale niekoniecznie ucinając mu tydzień, dwa, czy miesiąc gry.

Z.

Re: Czy lubie PK?

: 31 sty 2013 02:51
autor: Herenvarno
Czy tylko ja odnosze takie wrazenie, czy temat i argumenty sa odgrzewane pod innym tytulem, lecz przewijaja sie na mase, po kilka razy w innych postach/tematach. (zmniejszenie kary za zgon np.)<ziew>

Czy ktos moze przedstawic aktualne wyniki ankiety?

Oraz czy: Mozecie "pomysly" umieszczac w watku z pomyslami, a udzielac odpowiedzi zgodnej z tematem "Czy lubie PK?"?