Strona 48 z 73

Re: Zmud pomoc

: 02 sty 2014 20:19
autor: Khristoff
Zrob alias ktoto i wpisz w niego to:
#IF ("%-1"="") {#SAY Musisz podac parametr (opis/imie postaci).} {
#FILE 1 przedstawieni.txt
#GAG
poszukiwani=%grep(1,%-1)
#IF (@poszukiwani="") {#SAY Nie znaleziono takiej osoby.} {
#FORALL @poszukiwani {#SAY %i}
#COLOR gray
#CLOSE 1
#GAG
}
}

Re: Zmud pomoc

: 12 sty 2014 00:44
autor: Andacanvar
Pytanie zapewne banalne, jednak problem męczy mnie od dluzszego czasu i nie moge znalezc rozwiazania.
Otoz, ogladajac notki przedstawiajace rysunki, badz majace ramki, ramki po prawej psuja sie brzydko i przesuwaja w lewo o rozne dlugosci, w zaleznosci od ilosci znakow przed nimi.
W jaki sposob to naprawic?

Re: Zmud pomoc

: 12 sty 2014 01:25
autor: Marcinson
Andacanvar pisze:Pytanie zapewne banalne, jednak problem męczy mnie od dluzszego czasu i nie moge znalezc rozwiazania.
Otoz, ogladajac notki przedstawiajace rysunki, badz majace ramki, ramki po prawej psuja sie brzydko i przesuwaja w lewo o rozne dlugosci, w zaleznosci od ilosci znakow przed nimi.
W jaki sposob to naprawic?
Zmień sobie czcionkę na taką o stałej szerokości. Na przykład Courier New.

Re: Zmud pomoc

: 12 sty 2014 12:15
autor: Herenvarno
Mam drobny dylemat (Zmuda dopiero poznaje, wiec moze odpowiedz jest banalna ), Calosc dotyczy "kolorkow".
Zakladajac ze nie zmienilem "Na Arce" nic z kolorami i wszelki text przychodzacy z arki "jest w kolorze szarym", to:
1 - Co zrobic by tekst wyswietlany w kliencie nie byl domyslnie "Zielony", tylko wlasnie "szary"

Zakladajac ze udalo sie zmienic "domyslny kolor tekstu" na "szary"
Po pewnym czasie stwierdzam ze "szare = monotonne", wiec w opcjach Arki ustawiam wlaczone kolorki ANSI

Zaczyna przychodzic podkolorowany tekst
Uszczesliwony faktem pojawiania sie innych kolorkow gram przez pewien czas
i zauwazam ze "zaslinione piegowate dziecko" podswietlane jest jakims tam odcieniem koloru brazowego.
2 - Czy jest mozliwosc (a jesli tak to jak to zrobic) by sprawdzic w jakim kolorze jest to "podswietlenie"?

Zakladajac ze udalo mi sie pobrac powyzszy kolorek

W pewnym mmencie zauwazam ze powyzszy kolor dotyczy wiekszej ilosci NPC. Postanowilem stworzyc baze danych (pomijajac sens czy celowosc utworzenia doklanie takiej bazy danych) wszystkiego co jest podswietlane tym kolorem.
3 - Czy jest mozliwosc (a jesli tak to jak to zrobic) by triggerem wylapywac
opis z tym kolorem ( o ile od poczatku tej linijki do konca, caly tekst jest w tym kolorze)?

Re: Zmud pomoc

: 12 sty 2014 13:43
autor: Werbat
Taka uwaga: jeśli mówisz o kolorach ANSI z arki, to możesz po prostu komendami arkowymi wyciągnąć "jaki to kolor".

Re: Zmud pomoc

: 12 sty 2014 14:27
autor: Khristoff
Można to zrobić trigerami typu ansi.
Bawiłem się tym przez chwile po wprowadzeniu kolorowania, również zaśliniony i pod-jarany, że to ułatwi wyłapywanie pewnych danych dla skryptu.
Poddałem się po kilkunastu dniach, bo działało jak chciało zarówno w zmudzie jak i cmudzie.

Re: Zmud pomoc

: 12 sty 2014 17:19
autor: Herenvarno
Werbat pisze:Taka uwaga: jeśli mówisz o kolorach ANSI z arki, to możesz po prostu komendami arkowymi wyciągnąć "jaki to kolor".
Owszem, tylko sam fakt ze człowiek przed kompem wie jaki to kolor nie jest jednoznaczne z tym, ze mój klient "wie" jaki właśnie kolor ma tekst który "przybył" z MUD'a.
"Wytłumaczenie" własnemu klientowi ze jeśli tekst który właśnie został "odebrany" ma przykładowo kolor "RGB {221, 13, 122}" i dodatkowo cala linijka tego tekstu (pokolorowana) ma nie więcej niż 10 słów, to wtedy wykona wszelkie działania które ma zaplanowane (np umieścić cały ten tekst w bazie danych). Działanie bez mojej dodatkowej ingerencji jest nieco inną parą kaloszy niż tylko moja świadomość o tym, ze takie kolorki przybyły.
Khristoff pisze:Można to zrobić trigerami typu ansi.
Mogę prosić o przykładowy triggerek?

Jako wzór może być wyłapywanie "żółtych" napisów na czarnym tle.

Re: Zmud pomoc

: 12 sty 2014 21:55
autor: Rafgart
Kolory ANSI moga miec rozne odpowiedniki RGB, zaleznie od widzimisie tworcy klienta:
http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_escape_code#Colors

RGB dla kolorow xterm sa (a przynajmniej powinny byc) takie:

Kod: Zaznacz cały

'000000', '800000', '008000', '808000', '000080', '800080', '008080', 'c0c0c0', '808080',
'ff0000', '00ff00', 'ffff00', '0000ff', 'ff00ff', '00ffff', 'ffffff', '000000', '00005f',
'000087', '0000af', '0000df', '0000ff', '005f00', '005f5f', '005f87', '005faf', '005fdf',
'005fff', '008700', '00875f', '008787', '0087af', '0087df', '0087ff', '00af00', '00af5f',
'00af87', '00afaf', '00afdf', '00afff', '00df00', '00df5f', '00df87', '00dfaf', '00dfdf',
'00dfff', '00ff00', '00ff5f', '00ff87', '00ffaf', '00ffdf', '00ffff', '5f0000', '5f005f',
'5f0087', '5f00af', '5f00df', '5f00ff', '5f5f00', '5f5f5f', '5f5f87', '5f5faf', '5f5fdf',
'5f5fff', '5f8700', '5f875f', '5f8787', '5f87af', '5f87df', '5f87ff', '5faf00', '5faf5f',
'5faf87', '5fafaf', '5fafdf', '5fafff', '5fdf00', '5fdf5f', '5fdf87', '5fdfaf', '5fdfdf',
'5fdfff', '5fff00', '5fff5f', '5fff87', '5fffaf', '5fffdf', '5fffff', '870000', '87005f',
'870087', '8700af', '8700df', '8700ff', '875f00', '875f5f', '875f87', '875faf', '875fdf',
'875fff', '878700', '87875f', '878787', '8787af', '8787df', '8787ff', '87af00', '87af5f',
'87af87', '87afaf', '87afdf', '87afff', '87df00', '87df5f', '87df87', '87dfaf', '87dfdf',
'87dfff', '87ff00', '87ff5f', '87ff87', '87ffaf', '87ffdf', '87ffff', 'af0000', 'af005f',
'af0087', 'af00af', 'af00df', 'af00ff', 'af5f00', 'af5f5f', 'af5f87', 'af5faf', 'af5fdf',
'af5fff', 'af8700', 'af875f', 'af8787', 'af87af', 'af87df', 'af87ff', 'afaf00', 'afaf5f',
'afaf87', 'afafaf', 'afafdf', 'afafff', 'afdf00', 'afdf5f', 'afdf87', 'afdfaf', 'afdfdf',
'afdfff', 'afff00', 'afff5f', 'afff87', 'afffaf', 'afffdf', 'afffff', 'df0000', 'df005f',
'df0087', 'df00af', 'df00df', 'df00ff', 'df5f00', 'df5f5f', 'df5f87', 'df5faf', 'df5fdf',
'df5fff', 'df8700', 'df875f', 'df8787', 'df87af', 'df87df', 'df87ff', 'dfaf00', 'dfaf5f',
'dfaf87', 'dfafaf', 'dfafdf', 'dfafff', 'dfdf00', 'dfdf5f', 'dfdf87', 'dfdfaf', 'dfdfdf',
'dfdfff', 'dfff00', 'dfff5f', 'dfff87', 'dfffaf', 'dfffdf', 'dfffff', 'ff0000', 'ff005f',
'ff0087', 'ff00af', 'ff00df', 'ff00ff', 'ff5f00', 'ff5f5f', 'ff5f87', 'ff5faf', 'ff5fdf',
'ff5fff', 'ff8700', 'ff875f', 'ff8787', 'ff87af', 'ff87df', 'ff87ff', 'ffaf00', 'ffaf5f',
'ffaf87', 'ffafaf', 'ffafdf', 'ffafff', 'ffdf00', 'ffdf5f', 'ffdf87', 'ffdfaf', 'ffdfdf',
'ffdfff', 'ffff00', 'ffff5f', 'ffff87', 'ffffaf', 'ffffdf', 'ffffff', '080808', '121212',
'1c1c1c', '262626', '303030', '3a3a3a', '444444', '4e4e4e', '585858', '606060', '666666',
'767676', '808080', '8a8a8a', '949494', '9e9e9e', 'a8a8a8', 'b2b2b2', 'bcbcbc', 'c6c6c6',
'd0d0d0', 'dadada', 'e4e4e4', 'eeeeee'

Re: Zmud pomoc

: 13 sty 2014 01:56
autor: Werbat
Przykład triggera ansi był wątek obok. Nie pamiętam, czy w cmudowym, czy w którym, bo nie używam - ale wiem, że mi mignęło.

Re: Zmud pomoc

: 13 lut 2014 09:16
autor: Torrim
Witam,

Poszukuję pomocy w napisaniu skryptu dla buttonów, które pokazywały by aktualny tryb chodzenia.
Pod klawiszami funkcyjnymi mam podpięte trzy tryby. Odpowiednio:
F6 - chodzenie
F7 - przemykanie
F8 - przemykanie z drużyną
Próbuję (bez większych rezultatów) podpiąć pod te tryby 3 buttony, które podświetlałyby się w zależności od aktualnie wybranego trybu.
Jakieś pomysły? Sugestie?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)