Strona 45 z 77
Re: CMUD
: 16 gru 2014 18:46
autor: Tirit
Rozwiazalem problem poprzez wyczyszczenie rejestru. Dziekuje za zainteresowanie

Re: CMUD
: 26 gru 2014 22:21
autor: Jasko
Jesli ktos cierpi na nadmiar zbednego czasu zachecam do wspolpracy w realizacji projektu nad ktorym rozpoczalem prace, ale ktory ma male szanse na dokonczenie przed najblizszymi swietami

Uzytecznosc tego projektu zbyt wielka nie jest, ale jak ktos sie lubi bawic pisaniem kodu to warty jest moim zdaniem poswiecenie kilku godzin. Projekt dotyczy zalozonego ekwipunku i sledzenia jaka zbroja co chroni. Wydaje mi sie ze najprosciej bedzie to osiagnac tworzac nowe floatujace okno z przyciskami przypisanymi do konkretnych hitlokacji + dodatkowy przycisk na dobyta bron, bron w pierwszym temblaku, drugim temblaku, pochwie itp. byc moze rozwijane menu na zawartosc plecaka itd.
Te informacje o dobytej broni, zalozonych zbroja, czy rozwijane menu z zawartoscia plecaka w zalozeniu powinny trafiac pod button1, button2,...osiagnac to by mozna sledzac odpowiednimi triggerami co zakladamy, czego dobywamy, co wkladamy/przechowujemy w plecaku, dodatkowo mozna by sledzic jeszcze jakosc zalozonej zbroi, dobytej broni - w tej chwili mam cos takiego w statusbarze, ale tylko na aktualnie dobyta bron, mozna by dopisac cos takiego na bron w pierwszej pochwie, drugiej pochwie. Kod sam w sobie nie jest zbyt skomplikowany, ale pracochlonny, wymagalby dodania kilkunastu triggerow na biezaco aktualizujacych stan przyciskow i do tego potrzebowalbym pomocy osob zainteresowanych ew. pomoca.
https://www.dropbox.com/s/t15bzk7kb2v7q ... 8.png?dl=0
Re: CMUD
: 27 gru 2014 10:20
autor: Narmaniel
Primo - brzydko Ci się wkleił link i wiedzie donikąd, chyba były w nim nawiasy.
Secudno - po co to wszystko?

Re: CMUD
: 29 gru 2014 03:39
autor: Vayn
Siema!
Długo już napieram w literki, ale mam dość długie przerwy. Poza tym nigdy jakoś nie mogłem przebrnąć przez techniczną stronę.
Zabieram się za Cmuda i mam nadzieję, że zupełnie bez szydery znajdę tu jakąś pomoc.
Do rzeczy.
1) Jest jakiś główny plik konfiguracyjny, w którym jest napisane wszystko co i jak? W sensie wszystkie moje ustawienia. Coś co mógłbym sobie dowolnie ustawiać w sensie wizualnym. Z tego co czytam, to wasze skrypty są dalece bardziej rozbudowane i wymagają indywidualnego podejścia, w którym to package editor raczej słabo się sprawdza.
2) Na serio nie chcę tutaj zamęczać ludzi każdą drobnostką, ale bez pewnego podłoża informatycznego trudno jest zrozumieć pewne rzeczy i tak, gdy czytam manuala przy aliasach napotykam na tego typu "udogodnienie":
Aliases can also contain Arguments (also sometimes called Parameters). Arguments are the text following the shortcut. For example, if you enter fs foo bar, fs is the alias shortcut, foo is the first argument, bar is the second argument. Arguments are assigned to special numeric functions %1 through %99. In the previous case, %1 would contain foo, and %2 would contain bar. You can use these arguments in the alias itself.
For example, define the alias
#ALIAS k {kill %1}
Now when you enter k rabbit, the command kill rabbit is sent to the MUD.
Po co mi to, skoro po "k" mogę sobie wpisać co tylko zechcę.
Szczerze ufam, że gdy przebrnę przez teoretyczne pojmowanie tego typu spraw - wiele ze skryptów będzie zwykłą żmudną formalnością.
Peace.
Wielkie dzięki.
Re: CMUD
: 29 gru 2014 11:03
autor: Haern
Przykład zastosowania numerowanych argumentów w aliasach:
#AL zs {zaslon %1 przed %-2}
Kiedy wpisujesz 'zs jasia drugim golemem', CMUD wyśle do Arkadii 'zaslon jasia przed drugim golemem'. edit:Drugi argument to %-2 a nie %2, ponieważ, tak jak pisze Herenvarno poniżej, %2 łapie tylko drugie słowo, podczas gdy %-2 łapie drugie słowo i wszystko co pojawi się dalej.
Drugi przykład:
#AL wz {wloz ziolo do %1 woreczka}
Kiedy wpiszesz 'wz trzeciego', CMUD wyśle do Arkadii 'wloz ziolo do trzeciego woreczka'.
Możliwe są również dużo bardziej rozwinięte zastosowania, no ale chyba na Twoim etapie niepotrzebne.
Co do położenia okien i kolory czcionek, jeśli się nie mylę, są to pliki o rozszerzeniach '.xly' i '.tbz'. Preferencje zapisują się automatycznie, położenie okien itp. zapisuje się przy zakończeniu sesji, lub po kliknięciu na pasku zadań CMUDa w Layout->Save session layout (można tam też zaznaczyć auto-save layout).
PS. Jasnozielona czcionka to nienajlepszy wybór.
Edit: Zgodnie z uwagą Herenvarno, poprawiam %2 na %-2 w pierwszym przykładzie.
Re: CMUD
: 29 gru 2014 18:07
autor: Herenvarno
Haern pisze:Przykład zastosowania numerowanych argumentów w aliasach:
#AL zs {zaslon %1 przed %2}
Kiedy wpisujesz 'zs jasia drugim golemem', CMUD wyśle do Arkadii 'zaslon jasia przed drugim golemem'.
Akurat niezbyt dobry przyklad.
W tym konkretnym aliasie po wpisaniu:
'zs jasia drugim golemem'
Do muda zostanie wyslany tekst:
'zaslon jasia przed drugim'
Alias jest na tyle niewdzieczny ze kazdy wyraz, ktory umieszczony jest (w tym wypadku) po 'zs' ma swoj numerek zmiennej:
%1 - 'jasia"
%2 - 'drugim'
%3 - 'golemem'
Re: CMUD
: 30 gru 2014 01:07
autor: Werbat
A nie możecie jak ludzie użyć '%2-' (albo '%-2' w innych przypadkach)? W normalnych klientach się da ;-)
Re: CMUD
: 30 gru 2014 01:10
autor: Herenvarno
Werbaciku, sprostowanie Haerna powyzej uwzglednilo te opcje.
Re: CMUD
: 30 gru 2014 01:29
autor: Werbat
Ach, no tak. Wy i ta Wasza durna maniera, że zamiast odpisać, edytujecie posty _wyżej_.
Re: CMUD
: 04 sty 2015 22:07
autor: Yves
<Mój poziom programowania jest niewysoki.>
Jak zapisać tabelę z gmcp.room.info.exits do innej tabeli?
Edit:Dzięki.