Strona 42 z 216

Re: Pozostałe pytania

: 13 lis 2014 19:05
autor: Gryzak
Rathlil pisze: 1. Jak zbierać zioła? Niestety, moja wiedza ogranicza się do komendy "szukaj ziół", a co dalej, pojęcia bladego nie mam, pomimo wielu prób i eksperymentów.
2. Na jakiej zasadzie działa umiejętność targowania się? Oczywiście nie chodzi mi tutaj o samą ideę umiejętności, bo tą pozna najgłupszy chłop we wsi. Chodzi o samą zasadę - czy to domyślnie zmniejsza/zwiększa z każdym wyższym poziomem cenę kupna/sprzedaży, może zwiększa szanse na sprzedaż po dogodnej cenie, a może coś jeszcze innego?
3. Czasem wchodząc do miejsc usługowych, dajmy na to kowala, natykam się na postacie które w przeciągu jednej milisekundy sprawdzają sobie cały ekwipunek, a rzeczy popsute jak z procy lądują pod kowalskim młotem.
Cóż to jest? Automatyczne skrypty? Może jakaś przydatna komenda, której ja w swej zieloności nie znam? Bo szczerze mówiąc to średnio chce mi się wierzyć że to wszystko jest robione ręcznie. To, że Superman gra w Arkadię też :P
1) szukaj ziol jest jak najbardziej prawidlowa komenda, oczywiscie ziola nie wszedzie rosna, np. na srodku miasta zostalyby zerwane przez mieszkancow/zadeptane, to samo w zimie - spod sniegu nie wykopiesz.
Co dalej? - przed szukaniem kupic woreczek i znalezione ziolo do woreczka wlozyc a potem do zielarni i odsprzedac. Odpowiadajac na niezadana czesc pytania: za znajdowanie ziol odpowiadaja: spostrzegawczosc, zielarstwo i madrosc z inteligencja i sa uzywane "automatycznie" w momencie wpisania komendy szukaj ziol. Bez wytrenowania umiejetnosci niewiele znajdziesz.
2) targowanie sie jest tak samo uzywane "automatycznie" im wyzej masz targowanie, tym wiecej dostaniesz przy sprzedazy danego przedmiotu (np ziolka), dlatego trzeba w gildii podrozniczej wytrenowac ta umiejetnosc ile sie da. Przy okazji: na tej umiejetnosci opiera sie zawod "elitarny" :) kupca - kupcy maja targowanie znacznie wyzej i przez to dostaja za ten sam przedmiot znacznie wiecej niz zwykly zjadacz snotlingow.
3) gdy uzywa sie klienta do MUDa (np ZMUD) to mozna wpisac kilka komend i zostana wykonane jedna po drugiej np
otworz woreczek;wloz ziola do woreczka;zamknij woreczek
wykona te 3 komendy po kolei. Mozna tez te 3 komendy podpiac pod ktorys klawisz i wtedy jesli ziolka znajdziesz to bach w klawisz i zaladuje do woreczka.

to samo mozna zrobic aliasem arkadiowym i komenda wykonaj np.
alias zww wykonaj otworz woreczek,wloz ziola do woreczka,zamknij woreczek
tylko wtedy trzeba za kazdym razem wpisywac.
osoby ktore widziales mialy pewnie cos w ten desen w kliencie: naostrz bron;napraw pierwsza zbroje;napraw druga zbroje;napraw trzecia zbroje
mozna tych mechanizmow uzywac do polowu ryb itp. czynnosci ktore wymagaja kilku nastepujacych po sobie komend.

Edycja: dodatek
Dodatek: nie tworz aliasow jednoliterowych zwlaszcza na litere "z". Swego czasu popularne byly listy i podania w ktorych piszacy podpisywali sie na koncu "zabij powazaniem" :D

Re: Pozostałe pytania

: 13 lis 2014 20:20
autor: Enefghar
Gryzak pisze:Swego czasu popularne byly listy i podania w ktorych piszacy podpisywali sie na koncu "zabij powazaniem" :D
Swego czasu? :D
Moda na "zabij powazaniem" nigdy nie zanikla. 8-)

Re: Pozostałe pytania

: 13 lis 2014 21:01
autor: Maylinne
Szukaj ziół jest co prawda prawidłową komendą, ale to nie wszystko. Odwiedzając konkretne tereny, zwiększasz szansę na znalezienie konkretnych gatunków. Możesz też w inny sposób szukać konkretnych gatunków, na przykład takich, które się przydadzą lub takich, które ktoś chętnie odkupi.

Re: Pozostałe pytania

: 13 lis 2014 23:31
autor: Haern
Klient na stronie również oferuje możliwość tworzenia makr (komenda lub kilka komend podpięte pod jeden klawisz; część jest ustawiona domyślnie) i aliasów (komenda lub kilka komend podpięte pod skrótowy wyraz/ciąg znaków (dowolny)). Warto upewnić się, że w kliencie ustawiony jest 'znak rozdziału komend' np. na średnik, co pozwala na wpisanie komend w jednej linii (również w aliasie czy makrze) i wykonanie ich natychmiast po sobie.

Re: Pozostałe pytania

: 14 lis 2014 00:25
autor: Vamaraxa
Co to za dzialalnosc rodzina scarattio? Czy jakos tak? Na wiki tego nie ma a znalazlem cos takiego, zupelny przypadek, nie mam pojecia jak sie do tego odniesc ani co to wgl jest.

Re: Pozostałe pytania

: 14 lis 2014 09:24
autor: Mikkel
Czemu można tropić pozostając w ukryciu, ale szukać / szukać ziół już nie?

EDIT:
Głowie mi chodzi o samo szukanie, nie szukanie ziół będąc ukrytym - trochę mnie po prostu dziwi, że trzeba się ujawnić i, w pewnym sensie, odsłonić czy wystawić na ataki, by móc szukać ukrytego wroga, ale tropić go można pozostając w ukryciu...

EDIT 2:
Żeby nie spamować postami - coś się zmieniło w sile przeciwników czy to po prostu efekt polepszenia im umiejętności walki drużynowej? Bo wrażenie jest takie, że wytrzymałość wrogowie mają taką sama, ale leją znacznie mocniej...

Re: Pozostałe pytania

: 14 lis 2014 14:01
autor: Herenvarno
Mikkel, w tym odczuciu nie jestes sam.
Swego czasu w jednym z miejsc rozprawialem sie bez problemow z trzema przeciwnikami na raz (majac powiedzmy poziom na poczatku "Bardzo doswiadczony"), po takim starciu zdarzalo sie ze potrafili mnie ubic tak mocno, ze zabijalem ostatniego z nich, majac samemu poziom ran "Ranny" czasami "W zlej".

Po jakims czasie przez wlasna nieuwage moja postac polegla gdzies.
Przyszlo odrabiac stracone expy...

Dzis, jestem ta postacia u progu wejscia na "zwiedzil caly swiat",
Sprzet ktorym dysponuje, jest o wiele lepszej jakosci, niz wtedy, gdy walczylem z rzeczonymi wczesniej trojkami przeciwnikow.
Dzis, koncze walke przewaznie w okolicach ran "Ciezko ranny - W zlej",
a przy wieeelkim farcie czasami nawet w "Ranny"...
No coz, niefart randomowy zdalo by sie powiedziec.
Tylko ze, DZIS, w takim poziomie poranienia koncze podczas walki z DWOMA takimi przeciwnikami jednoczesnie. Gdybym walczyl z trzema, bez wycofania sie, na 100% poleglbym.

Re: Pozostałe pytania

: 14 lis 2014 15:37
autor: Finmor
Mikkel pisze:EDIT:
Głowie mi chodzi o samo szukanie, nie szukanie ziół będąc ukrytym - trochę mnie po prostu dziwi, że trzeba się ujawnić i, w pewnym sensie, odsłonić czy wystawić na ataki, by móc szukać ukrytego wroga, ale tropić go można pozostając w ukryciu...
O ile pamietam wyjaśnienie - jest to wymierzone w botzielarzy.
A jak wyobrażasz sobie przeszukiwać lokację z ukrycia? Wchodzisz na drzewo i przeczesujesz teren wzrokiem? Tropienie najwyraźniej wymaga mniej mobilności zdaniem nieśmiertelnych. :mrgreen:

Re: Pozostałe pytania

: 14 lis 2014 16:56
autor: Mikkel
Znaczy że jak w botozielarzy? Nie widzę, w czym tkwi różnica między napisaniem sobie bota, który chodzi i zbiera zioła oraz bota, który skrada się i zbiera zioła... Już abstrahując od tego, że coś takiego jest łatwe do wykrycia i grozi za to kasacja postaci kontrolowanej przez bota + ewentualnie innych postaci. Gra nie warta świeczki, słowem.

Chyba dobrze by to było ujednolicić? Bo śladów też się raczej nie szuka włażąc na drzewo i rozglądając się po okolicy... Czyli - albo żeby się nie dało ani tropić ani szukać, gdy jest się ukrytym, albo by się dało i jedno i drugie robić bez ujawniania swej obecności.

Problemem to w zasadzie nie jest, ot, ciekawi mnie, jakie są przyczyny obecnej sytuacji. Kiedyś się dało szukać ziół będąc ukrytym? Jakiś powód uniemożliwienia tego być musiał...

EDIT: Dobrze, że nie da się ryb łowić z ukrycia, to by dopiero było "Widzisz, jak na haczyk wędki trzymanej przez kogoś złapała się ryba" i "ktoś walczy z rybą złapaną na wędkę". A przecież możnaby się w krzakach schować i stamtąd łowić, prawda? ;) Zdaje się, że przy zwierzętach pocztowych kiedyś było, że "ptak ląduje na ramieniu kogoś", gdy się ów ukrywał na lokacji.

@Thork:
W sumie prawda, zgłoszę.

Re: Pozostałe pytania

: 14 lis 2014 17:01
autor: Thork
Zgłoś pomysł.