Strona 40 z 73
Re: Zmud pomoc
: 25 lut 2013 06:31
autor: Suvi
Tak na szybko w cmudzie - w zmudzie chyba trzeba zmienic nawiasy warunkow w #IF na {} zamiast cmudowych (). Kolejne piosenki dodaje sie jako zmienne piosena_tytul (np. piosenka_brzydka_elfka), a spiewanie wywoluje sie przez spiewaj tytul (np. spiewaj brzydka elfka lub spiewaj brzydka_elfka). "Przerwac" piosenke mozna aliasem piosenka_reset.
Kod: Zaznacz cały
#CLASS Piosenka
#VAR piosenka_elf "'idzie elf przez las|'koszyk jagod niesie|'jak mu-|chrzaknij wymownie|'to sie nie podniesie"
#VAR piosenka_licznik 0
#ALIAS do_spiewaj {
#CLASS Piosenka
#VAR tmp_piosenka {%-1}
#ADD piosenka_licznik 1
#IF (@piosenka_licznik > %numitems(@tmp_piosenka)) {
spiewaj_reset
} {
#SH %format("(+) Spiewasz wers %d/%d", @piosenka_licznik, %numitems(@tmp_piosenka))
#EXECUTE %item(@tmp_piosenka,@piosenka_licznik)
}
#CLASS 0
}
#ALIAS spiewaj {
#CLASS Piosenka
#VAR tmp_tytul piosenka_%replace(%-1," ","_")
#VAR tmp_tytul %eval(@@tmp_tytul)
#IF (%-1=~"stop") {
spiewaj_reset
} {
do_spiewaj @tmp_tytul
}
#CLASS 0
}
#ALIAS spiewaj_reset {
#SH "(-) Koniec piosenki"
piosenka_licznik=0
#UNVAR tmp_piosenka
#UNVAR tmp_tytul
}
#CLASS 0
Re: Zmud pomoc
: 25 lut 2013 17:17
autor: Gość
Mam problem w grze z mapowaniem gor.
strasznie koslawe sa i mapa z zmuda ( maper) strasznie zamazuje sie bo w gorach sa nierowne przejscia i nie zawsze 4x skrecajac w lewo trafie w to samo miejsce
macie jakis sposob jak sobie z mapowaniem gor poradzic sobie?
jeden pomysl na ktory wpadlem to rozrzucanie na kazdej lokacji innej liczby monet, lecz przy 30 miedzi juz bede widzial to samo czyli wiele monet
pozatym nadal to bedzie dosc skomplikowane szczegolnie ze sa przejscia w gore i dol
drugi w ktorym mozecie pomoc to jakis latwiejszy sposob na tworzenie trigerow
z #mo .
wchodze na lokacje klikam 'sp' i mam dlugi opis licze na to ze kazda lokacja rozni sie od siebie wiec opis jest unikalny. lecz wejscie w trigery stworzenie noego triga wklejenie opisu i id aktualnej komorki na mapie troche zajmuje czasu. Da sie stworzyc jakiegos aliasa zawierajacego formule tworzenia nowego trigera ktory by wykrywal aktualne id komorki zebym tego recznie nie musial klikac.
Licze ze pomozecie w temacie lub juz macie jakis sprawdzony sposob na badanie takiego terenu i sie podzielicie wiedza.
Pozdrawiam
Re: Zmud pomoc
: 25 lut 2013 17:49
autor: Ghror
Mój sposób: kartka i papier w kratkę, potem "Keyboard Creation" w maperze .
Re: Zmud pomoc
: 26 lut 2013 09:36
autor: Gothrin
Hagrim pisze:przy 30 miedzi juz bede widzial to samo czyli wiele monet
Mentalista!
Hagrim pisze:Mam problem w grze z mapowaniem gor.
strasznie koslawe sa i mapa z zmuda ( maper) strasznie zamazuje sie bo w gorach sa nierowne przejscia i nie zawsze 4x skrecajac w lewo trafie w to samo miejsce
Poruszasz dwa różne problemy.
Rada 1. Koniecznie używaj poziomów na mapperze przy przejściach standardowych, tj. wschód-zachód, a nie tylko góra-dół. (najłatwiej trzymać się konsekwentnie geograficznych tj. regle, hale, turnie itd.). Jakbyś miał kłopoty - pisz.
Rada 2. Wystarczy kilka monet, mapuj niewielkie obszary (do 10 lokacji), a potem przechodź dalej i zeruj licznik.
Re: Zmud pomoc
: 26 lut 2013 10:02
autor: Suvi
Uzywanie 210 miedziakow daje ci 20 mozliwosci - od 1 do 20 miedzianych monet na lokacji. Dorzuc do tego 210 srebrnych i masz juz 400 mozliwosci - 1-20 miedzianych i 1-20 srebrnych - i mozesz sobie oznaczac lokacje 1s 1m, 1s 2m ... 1s 20m, 2s 1m i tak dalej.
Re: Zmud pomoc
: 26 lut 2013 11:31
autor: Gość
o i to jest chyba najlepszy pomysł.
jakos to ogarne mam nadzieje
Gothrin pisze:Rada 1. Koniecznie używaj poziomów na mapperze przy przejściach standardowych, tj. wschód-zachód, a nie tylko góra-dół. (najłatwiej trzymać się konsekwentnie geograficznych tj. regle, hale, turnie itd.). Jakbyś miał kłopoty - pisz.
o co chodzi z poziomami?
Jeszcze jedno mnie meczy w maprze. ide np na wschod a tam niema przejscia ale maper i tak mi je rysuje.
jaka jest komenda na wycofanie ostatniej zmiany na maperze?
Re: Zmud pomoc
: 26 lut 2013 12:11
autor: Suvi
Hagrim pisze:Gothrin pisze:Rada 1. Koniecznie używaj poziomów na mapperze przy przejściach standardowych, tj. wschód-zachód, a nie tylko góra-dół. (najłatwiej trzymać się konsekwentnie geograficznych tj. regle, hale, turnie itd.). Jakbyś miał kłopoty - pisz.
o co chodzi z poziomami?
Jeszcze jedno mnie meczy w maprze. ide np na wschod a tam niema przejscia ale maper i tak mi je rysuje.
jaka jest komenda na wycofanie ostatniej zmiany na maperze?
Komendy nie ma, ale mozesz zrobic triggera, ktory lapie komunikat o braku wyjscia i wywoluje #NODIR (czy jakos tak). Nie mam pewnosci, czy w Zmudzie juz byla funkcja #TAG, ktora pozwala przekazac tekst jako okreslonego rodzaju dane (wyjscia, opis, przedmioty itd.).
Re: Zmud pomoc
: 26 lut 2013 14:03
autor: Gerdia
Suvi pisze:Uzywanie 210 miedziakow daje ci 20 mozliwosci - od 1 do 20 miedzianych monet na lokacji. Dorzuc do tego 210 srebrnych i masz juz 400 mozliwosci - 1-20 miedzianych i 1-20 srebrnych - i mozesz sobie oznaczac lokacje 1s 1m, 1s 2m ... 1s 20m, 2s 1m i tak dalej.
Tylko nie zapominajcie, że monety rozpadają się po pewnym czasie i możecie sami wprowadzić się w błąd.
Powodzenia
G.

Re: Zmud pomoc
: 26 lut 2013 17:07
autor: Ravald
Gerdia pisze:Suvi pisze:Uzywanie 210 miedziakow daje ci 20 mozliwosci - od 1 do 20 miedzianych monet na lokacji. Dorzuc do tego 210 srebrnych i masz juz 400 mozliwosci - 1-20 miedzianych i 1-20 srebrnych - i mozesz sobie oznaczac lokacje 1s 1m, 1s 2m ... 1s 20m, 2s 1m i tak dalej.
Tylko nie zapominajcie, że monety rozpadają się po pewnym czasie i możecie sami wprowadzić się w błąd.
Powodzenia
G.

Czyli mam przestac skradac sie za Hagrimem i zamieniac mu ilosci upuszczonej miedzi? Czekam tez na porade, by zaczal odkladac zlote monety, bo troche bezproduktywnie spedzam czas. ;]
Re: Zmud pomoc
: 26 lut 2013 18:18
autor: Vladimir
up: dalbym Ci lajka ale na forum zabraklo tejze niezwykle waznej opcji
