Re: Pytania do Czarodziejów
: 20 gru 2009 23:21
Glownym przyczyna zmiany w zapamietywaniu imion byla koniecznosc zmiany formy ich zapisu w graczu.
Wada poprzedniej byl przede wszystkim duzy koszt odczytu danych. Jak byc moze niektorzy zauwazyli w czasie ostatnich wojen na mudzie w czasie poruszania sie w bardzo duzej druzynie przy kazdym kroku wystepowaly powazne bledy lub nawet duzo gorsze rzeczy. Koszt sprawdzania zapamietania jest kluczowy, gdyz jest ono wywolywane przy wyswietlaniu kazdego imienia w komunikatach dla kazdego gracza. Sa to sprawy na tyle powazne, ze wszystkie zmiany w tej tematyce sa dla nas absolutnie priorytetowe.
Poza tym zmiany wyeliminowaly sytuacje, gdy:
- ktos pamieta nieistniejaca osobe i powstaje nowy gracz o tym samym imieniu - na Arkadii powstalo dotad kilkadziesiat tysiecy postaci i nie da sie zablokowac imion wszystkich usunietych, a byly wielokrotne zgloszenia, ze cos takiego uniemozliwia gre
- gracz jest zapmietywany po poznaniu tak samo nazwanego npca
- gracze w sposob patologiczny wykorzystuja komende ostatnio do przewidywania dzialan przeciwnikow
- gracze zapamietuja tylko przeciwnikow a nie znaja czlonkow wlasnego stowarzyszenia
- gracze wymuszaja na innych przedstawienie sie (czesto kierujac sie motywacja calkowicie oderwana od gry)
- nowi gracze boja sie przedstawiac
Oczywiscie nie ma systemu, ktory bylby calkowicie pozbawiony wad, ale nie ma zadnych powodow by cokolwiek cofac.
W sprawie obron stowarzyszen - zdajemy sobie w pelni sprawe, ze niektore z nich sa bardzo zabiedzone, a inne, poprzez skrajna stronniczosc opiekunow w przeszlosci, posiadaja olbrzymia przewage wynikajaca tylko i wylacznie z kodu. Nie da sie jednak tego poprawic natychmiast ze wzgledu na ograniczone srodki. Zmiany w wiekszosci gildii wymagaja tak naprawde po prostu napisania ich od poczatku, co nawet w sytuacji takiej jak obecna, gdy sa przygotowane pewne standardy calych stowarzyszen, zajmuje kilka tygodni pracy. Jest ustalona pewna kolejnosc zmian, wiele innych stowarzyszen od dawna czeka juz w kolejce na swoje '5 minut' i mozemy od niej odstapic tylko w sytuacjach krytycznych.
Jesli chodzi o bledy w projektach to nalezy je zglaszac na Arkadii.
Wada poprzedniej byl przede wszystkim duzy koszt odczytu danych. Jak byc moze niektorzy zauwazyli w czasie ostatnich wojen na mudzie w czasie poruszania sie w bardzo duzej druzynie przy kazdym kroku wystepowaly powazne bledy lub nawet duzo gorsze rzeczy. Koszt sprawdzania zapamietania jest kluczowy, gdyz jest ono wywolywane przy wyswietlaniu kazdego imienia w komunikatach dla kazdego gracza. Sa to sprawy na tyle powazne, ze wszystkie zmiany w tej tematyce sa dla nas absolutnie priorytetowe.
Poza tym zmiany wyeliminowaly sytuacje, gdy:
- ktos pamieta nieistniejaca osobe i powstaje nowy gracz o tym samym imieniu - na Arkadii powstalo dotad kilkadziesiat tysiecy postaci i nie da sie zablokowac imion wszystkich usunietych, a byly wielokrotne zgloszenia, ze cos takiego uniemozliwia gre
- gracz jest zapmietywany po poznaniu tak samo nazwanego npca
- gracze w sposob patologiczny wykorzystuja komende ostatnio do przewidywania dzialan przeciwnikow
- gracze zapamietuja tylko przeciwnikow a nie znaja czlonkow wlasnego stowarzyszenia
- gracze wymuszaja na innych przedstawienie sie (czesto kierujac sie motywacja calkowicie oderwana od gry)
- nowi gracze boja sie przedstawiac
Oczywiscie nie ma systemu, ktory bylby calkowicie pozbawiony wad, ale nie ma zadnych powodow by cokolwiek cofac.
W sprawie obron stowarzyszen - zdajemy sobie w pelni sprawe, ze niektore z nich sa bardzo zabiedzone, a inne, poprzez skrajna stronniczosc opiekunow w przeszlosci, posiadaja olbrzymia przewage wynikajaca tylko i wylacznie z kodu. Nie da sie jednak tego poprawic natychmiast ze wzgledu na ograniczone srodki. Zmiany w wiekszosci gildii wymagaja tak naprawde po prostu napisania ich od poczatku, co nawet w sytuacji takiej jak obecna, gdy sa przygotowane pewne standardy calych stowarzyszen, zajmuje kilka tygodni pracy. Jest ustalona pewna kolejnosc zmian, wiele innych stowarzyszen od dawna czeka juz w kolejce na swoje '5 minut' i mozemy od niej odstapic tylko w sytuacjach krytycznych.
Jesli chodzi o bledy w projektach to nalezy je zglaszac na Arkadii.