Strona 37 z 77

Re: CMUD

: 15 sty 2014 23:58
autor: Gość

Kod: Zaznacz cały

rani cie%p

Re: CMUD

: 16 sty 2014 12:46
autor: Werbat
"rani cie ", w sensie spacja do patterna.

Re: CMUD

: 16 sty 2014 12:52
autor: Haern
Ja dawałem zawsze {%q|%s} - łapie spację oraz znaki przestankowe ("a jego cios rani cie, trafiajac w ..."). Nie wiem czy jest to równoznaczne z %p. Przejrzenie helpa wyjaśni sprawę.

Re: CMUD

: 16 sty 2014 14:13
autor: Gość
Ty nie wiesz, a ja wiem, bo używam :P

Re: CMUD

: 16 sty 2014 15:16
autor: Haern
Aż sprawdziłem. {%q|%s} ma tę niewielką przewagę nad %p, że łapie także koniec linii - do ciosów faktycznie nie jest to potrzebne, ale na przykład dzięki temu da się kolorować wszystkie imiona w "kto k" - jeśli w patternie po {@lista_imion} masz {%p} a nie {%q|%s} to ostatnie w linijce imię nie zostanie pokolorowane.

Re: CMUD

: 16 sty 2014 16:26
autor: Gość
Ależ trollujesz...
W pytaniu NIE było potrzebne łapanie końca linii, dlatego NIE dałem go w rozwiązaniu - wystarczy %p

Natomiast jak pattern może tez kończyć linię dajesz %q, bo {%s|%q} to nadmiarowość, bo %s zawiera się w %q.


edit:
Uniwersalnie najlepsze? Hmm...

Re: CMUD

: 16 sty 2014 18:15
autor: Werbat
Nie 'trolluje', tylko podał rozwiązanie działające uniwersalnie, a nie 'w tym konkretnym przypadku'. Takie są najlepsze.

Re: CMUD

: 16 sty 2014 22:51
autor: Herenvarno
Ja tradycyjnie pomarudze z zapytaniami.
Jesli w ktorymkolwiek przypadku jest odpowiedz twierdzaca, prosze o dowolny przyklad skryptu.

EDIT: Znalazlem odpowiedz na punkt pierwszy.

Kod: Zaznacz cały

1 Jest taka mozliwosc by z lini skryptu modyfikowac rodzaj speedwalku?
Zakladajaz ze cala mape mam stworzona ze stref (zone),
oraz ze niektore wycinki traktow (te ktore zmieniaja sie o wybranych porach roku) mam przygotowane w osobnych zone'ach.
Np Zone: Oxen_Lato
oraz: Oxen_Zima

2 Czy istnieje skryptowa mozliwosc podmiany tych stref przez utworzony w
tym celu alias?

EDIT: na punkt trzeci znalazlem juz odpowiedz.

Kod: Zaznacz cały

3 Czy przez dwuklik na mapperze (lokacja o ktora pytam jest "po drodze")
  jest mozliwosc odpalenia RoomScript'u z tej lokacji przez sam fakt
  przechodzenia w tym miejscu (jesli tak, jak to zrobic).
4 Probowal ktos z was przypisac itemy z Muda (np Zielony mosiezny klucz)
do konkretnych drzwi na mapperze? Tak by proba otworzenia tych drzwi
odbywala sie wylacznie wtedy gdy posiadamy ten odpowiedni klucz?
(przyklad mile widziany)
5 Co zrobic, by cmud (ewentualnie zmud) wiedzial ze wlasnie wchodze
w lokacje ktora laczy mnie z sasiednia strefa? (np Jestem na ZONE1,
Jestem na trakcie w punkcie w ktorym zaczyna sie ZONE2, i chcialbym
zeby ta wlasie strefa mi sie ustawila na mapperze, oraz by w wiadomym
punkcie mnie ustawila (punkt mapy ma niepowtarzalny short name))

Za wszelka pomoc z gory dziekuje, oraz dziekuje za wczesniejsze odpowiedzi.
Dla nieswiadomych:
Nie posluguje sie Angielskim inaczej jak przez translator, wiec kierowanie mnie supportu lub manuala na niewiele sie zdaje (znam kilkaset slowek z angielskiego, jednak gramatyka jest dla mnie calkiem niezrozumiala.
Czasami korzystam z mojego prywatnego tlumacza jakim jest moja żona, jednak odmawia wspolpracy gdy trafia na techniczne slowa (np z angielskiego na ludzki: patern, exe, compile itp -- z ludzkiego na angielski tulejka, pradnica, zasilanie, przeladowanie)
Tenze zywy translator tlumaczy raczej ogolny kontekst, bez szczegolow :D

Re: CMUD

: 17 sty 2014 08:13
autor: Haern
Przedstawione przez Ciebie pytania to raczej do rozwiązania koncepcyjnego niż kodowego prostym skryptem. (Moim zdaniem większość zupełnie nieprzydatna, ale jak kto lubi)
2. Podmiany stref? Raczej nie. Wyjście ustalone na stałe prowadzi do lokacji o konkretnym numerze, strefa się nie liczy. Prawdopodobnie można na podstawie pory roku ustawić odpowiedni teleport na konkretną lokację w strefie A lub B (#TE nr_lokacji) - wymaga to skryptu, wiedzącego jaka jest pora roku, lub sprawdzenia owej pory roku i wychwycenia.
5. Pytanie dość niejasne. Przecież można robić zupełnie normalne wyjścia łączące dwie różne strefy, po co więc taki mechanizm? Chyba że coś mi w Twoim pytaniu umyka?

Re: CMUD

: 17 sty 2014 10:25
autor: Herenvarno
Haern pisze: 5. Pytanie dość niejasne. Przecież można robić zupełnie normalne wyjścia łączące dwie różne strefy, po co więc taki mechanizm? Chyba że coś mi w Twoim pytaniu umyka?
Najwidoczniej źle rozumiem koncepcje istnienia i działania stref.

Z mojej wiedzy (nie pamiętam czy informacje wydobyłem ze stronki zugsoftu czy manuala), wspomaganej translatorem wynikało ze Mapa główna składa się z kompletu modułów (stref).
Moduły owe są tworzone w takim celu, by w przypadku rozwijających się Mudow, w których np cale miasta są "przenoszone" lub "usuwane" z Muda w zupełnie inne lokacje, można było wprowadzić poprawki przez usuniecie modułu z własnej mapy i zastąpieniem go innym (bądź stworzeniem go na nowo).
Zainteresowało mnie to z powodu wspomnianych wcześniej traktów (zima/lato noc/dzień) i chciałem w bardziej zrozumiały dla mnie sposób (niz tylko domyślanie się na podstawie miernego tłumaczenia elektronicznego/słownikowego) zdobyć nieco wiedzy w tym kierunku.(czyli jak usunąć strefę, jak ja zastąpić inna oraz jak dać znać klientowi ze właśnie chcę tworzyć kolejna strefę)