Jaeden: Zblizony spec u max fanatyka i GPka na doswie, a na zwiedzil to moze byc gigantyczna roznica. Przykladowego moba sciaga fanatyk o te szesc kondycji - ok, ale - kazdego? co trzeciego? jednego na dziesiec? Kazdemu sie moze wylosowac roznie cios. To teraz jeszcze przeprowadz takie testy zza plecow. Dla mnie ten spec jest dziwny, fajny i potrzeby, ale dziwny. W sytuacji gdzie na piec rund, GPk zza plecow zadaje piec ciosow (jedna bronia) i w tym cztery spece, jest troche dziwnie. Fanatyk tanker w tym czasie, wyprowadzi szesc ciosow (dwoma bronmi), gdzie dwa beda z duala, dwa pojedyncze (w tym jeden spec).
Mamy przykladowe:
male mobki: szczury, snoty, gobasy
sredniaki: orki, czarne orki i inne hobgobliny
duze: trolle i cala reszta towarzystwa
Na malych i duzych nie bedzie widac roznicy. Widac ja na sredniakach, oczywiscie na korzysc naszego przykladowego fanatyka.
Teorie rozne inne oczywiste:

Cos nam nie trybi w kilku sytuacjach. Grupy malych mobow, albo rozne sredniaki. W NPCach korzystajacych z ciezkich pancerzy, albo nie korzystajacych z nich wcale roznic sporych nie ma (chodzi o zabijanie moba), roznice sa natomiast w obrazeniach jakie otrzymujemy my (jesli wrog posluguje sie bronia).
Przedzial losowosci statystyk broni i zbroi bedzie teraz
szerszy niz dotychczas (czyli moga sie wylosowac jeszcze troche
lepsze lub gorsze).
No i jestesmy w domu. Moja ocena obiektu po zmianach, ma szesciostopniowy zakres (przed zmianami bylo 3), wiec posrod roznego sprzetu i broni, mozna trafic na cos ze statami jak magiki. Cztery gobosy lejace 'patykami' 1/14, moga sie okazac czterema cwanymi goblinami, majacymi 'patyki' 3/14 i odpowiednio wyzsze pancerze.
Nie wyjasnia to roznicy expa miedzy zawodowcami i GPkami, bo z tego co sie orientuje to sprzet nie mial sie wliczac w sile bojowa.
Ile ma trwac teraz robienie nieznaka? Bo nie wiadomo co, gdzie i komu zglaszac.
GPk potrzebuje prawie trzy razy mniej mobow na postep niz potrzebowal. Zawodowcowi zostala ta sama ilosc mobow, ale czas nieznaka sie nieco wydluza (random jakosci sprzetu). To jest w sytuacji expa solo i jest jasne. Laczac zawodowca z GPkiem w druzynie i expiac wspolnie, mozemy zauwazyc, ze to sie nie zmienia. Zawodowiec potrzebuje w przyblizeniu podobna ilosc mobow sprzed zmian, GPk expi szybciej. Doszedl spec i skrocil sie czas expienia nieznaka. Dziwne.
Mam cicha nadzieje, ze w trakcie tej zmiany zostala wzieta inna rzecz pod uwage. Przydatnosc, a raczej nieprzydatnosc lekkich i srednich zbroi. System byl mocno skrzywiony, a poprawa tez nam mogla namieszac sporo.
Sa trzy rodzaje zbroi: lekka, srednia i ciezka. Mamy dwanascie stopni jakosci.
Do tej pory wygladalo to dla mnie nieco na opak. Najlepsza zbroja lekka (12/12), odpowiadala 1/3 zbroi sredniej (4/12) i na chlopski (gracza) rozum - odpowiadalo to najgorszej mozliwej zbroi ciezkiej (1/12 a moim zdaniem powinno byc MINUS 4/12). Glupia sytuacja, bo w wiekszosci erpegow juz to sprytnie opracowali. Balans z pominieciem magikow oczywiscie.
1-4/12 - kiepska zbroja
5-8/12 - przecietna zbroja
9-12/12 - dobra zbroja
- kiepska LEKKA zbroja to smiec
- przecietna LEKKA zbroja, odpowiednik kiepskiej SREDNIEJ zbroi
- dobra LEKKA zbroja, odpowiednik przecietnej SREDNIEJ zbroi i kiepskiej CIEZKIEJ zbroi
Prosciej sie nie da. Ciezka 4/12 = srednia 8/12 = lekka 12/12. Kazdy jest szczesliwy, reforma sprzetu udana. Nic sie w przyrodzie nie marnuje. Lekkie i srednie zbroje wracaja do lask. Gracze najpierw rzucaja kamieniami we mnie (jesli nie zostalo poprawione w podobny sposob), potem w wizow - wszystko wraca do normy.