Pewnie juz ktos robil prosta matematyke, ale mimo ze przeczytalem partiami caly topic, to nie pamietam zeby gdzies to bylo wyliczone.
Nie pisze nawet o poziomach mocnym wielce czy widzial lub legendzie, ale na przyklad takie 70-80% zwiedzil, co jest juz dosc wysokim poziomem.
Przyjmujac wizowe 40min/postep i powiedzmy 2h grania dziennie (co jak napisal Miuosh jest calkiem sporo, a tych ktorzy siedza wiecej nie licze, bo to wyjatek od reguly), mamy po zgonie na podanym poziomie spadek pewnie do w miare slabego b doswa.
Powiedzmy ze przez te 2h dziennie wyoramy b male, bo normalna postac bedzie chodzic do kowala, jak jest w gildii to jakis rpg, czy wyjscie po sprzet, bezpiecznie b male na dzien.
Po takim zgonie traci sie jakies 500 nieznakow (orientacyjnie)
Jak latwo policzyc jest to okolo 250 dni rilowych... czyli ponad 8 miesiecy...
Wiem ze arka to hard fantasy, wiem ze na b doswie tez mozna spokojnie grac, ale wg mnie jest to troche za duzo.
Prawda jest taka, ze wysoki poziom tylko czesciowo robi sie expiac, najwazniejsze jest zeby
nie padac a to nie wplywa dobrze na sklonnosc graczy do ryzyka, czy ogolnie na naszego muda.
Ja padlem setki razy i pewnie jeszcze troche razy padne, zawsze chcialo mi sie odrabiac, bo chyba jestem powaznie od tej gry uzalezniony

ale widzialem przez te wszystkie lata dziesiatki przykladow, kiedy gracze po padzie (czy to w pvp, czy pve, glupio czy zasluzenie) przestawali grac, dobrze jak na jakis czas, ale czesto na dlugo albo zawsze. Oczywiscie mozna powiedziec ze trzeba byc twardym a nie mientkim, ale mimo ze nie uwazam, ze arka jest skazana na wymarcie, to o kazda postac nalezy walczyc i dbac w miare mozliwosci.
Inna sprawa jest wszechobecna pogon za fragiem, ale to temat na inna dyskusje.
Podsumowujac wg mnie powinna byc zmniejszona kara za zgona, wprowadzony wzorem dlawika na expienie, dlawik na kare za zgon, albo inne rozwiazanie, bo w tej chwili jest ona troche za duza.
Pozdrawiam
Raf