Strona 35 z 77
Re: CMUD
: 25 lis 2013 09:29
autor: Merkava
To że to jest zabronione to wiem. 'Oszukać' chcę w trochę inny sposób, mianowicie chcę sobie napisać zegar który cały czas będzie wyświetlał bieżącą godzinę arkową bez sprawdzania czasu, po prostu co 120s dodaje 1h do bieżącej zmiennej @godzina.
Próbowałem właśnie tego #ti, ale przy eksperymencie i ustawieniu #sa po 20s... nic nie robił. Za to jak próbowałem dać parametr który help opisywał jako 'ile czasu przed końcem odliczania wykonać' to mi to wysyłało do MUDa (tak! przyznaje się, przypadkiem przez około minutę miałem wczoraj nielegalny trigger wysyłający tekst '0' do Muda co 20s

- zanim doszedłem do tego jak się tego cholernego ticka wylacza. ;D).
Jak więc powinien wyglądać dokładnie kod takiej pętli? Polecenie tworzące ją, parametry, jakieś odświeżanie? Lepiej uzyć #ti czy #al?
Thorffin: Z tego co wyczytałem w helpie komenda #wait jest bardzo odradzana bo zamraża cały wątek, jeśli nie cały config do czasu wykonania.
Re: CMUD
: 25 lis 2013 10:00
autor: Haern
#TS 120
#TI 1 {#say test} 0 0
Lub dużo prościej, "z palca": pasek programu na górze (jak to się profesjonalnie nazywa?;)) Actions -> Tick Timer
Re: CMUD
: 29 gru 2013 03:11
autor: Khristoff
Polecenie #alarm załatwi twoje problemy Merkava.
http://forums.zuggsoft.com/modules/mx_k ... doc&k=2420
#alarm nazwa_nie_jest_konieczna {czas_w_sekundach} {polecenia do wykonania} nazwa_klasy_alarmu_nie_konieczna
Przykład:
#alarm {120} {#ECHO Uwaga! Minelo kolejne 120s.}
Jednak jeśli chcesz mieć zegar czasu arki, radze zrobić mechanizm synchronizujący, bo ten czas będzie ci się wiecznie rozjeżdżać.Nie wiem jaka dokładność Tobie potrzebna, jeśli chcesz dokładnie wiedzieć np. za ile sekund następna godzina to będzie ciężko. Arkadia nie ma synchronizowanego czasu z czasem rzeczywistym, więc nie są w żadnej korelacji. Wprawdzie przyjmuje się że godzina to ok 2min, ale właśnie niestety ok.
W różnych okolicznościach (np. przycięcie procesu arki) ten czas się może wydłużać.
Re: CMUD
: 29 gru 2013 11:07
autor: Haern
Można polegać na tych 120 sekundach. A synchronizację najłatwiej zrobić do eventów świtu/zmierzchu, które są wyświetlane na większości lokacji "na zewnątrz".
Re: CMUD
: 29 gru 2013 13:08
autor: Coronius
I wziąć pod uwagę różne pory roku.
Re: CMUD
: 02 sty 2014 20:27
autor: Khristoff
Haern pisze:Można polegać na tych 120 sekundach. A synchronizację najłatwiej zrobić do eventów świtu/zmierzchu, które są wyświetlane na większości lokacji "na zewnątrz".
Problem w tym, że świt/zmierzch jest o rożnych porach dnia wiec trochę słabo z ta synchronizacja. Trzeba by to komplikować o domenę, miesiąc ect...
Re: CMUD
: 02 sty 2014 20:34
autor: Gleanevall
Khristoff: Synchronizacja do pełnej godziny.

Re: CMUD
: 02 sty 2014 20:40
autor: Khristoff
Gleanevall pisze:Khristoff: Synchronizacja do pełnej godziny.

Właściwie racja pełna, pozdro Glean:-)
Re: CMUD
: 07 sty 2014 20:21
autor: Merkava
Nie doczytując zrobiłem dokładnie jak koledzy (synchronizacja do pełnej godziny na eventy świtu/zmierzchu, ustawianie zegara przy uzyciu komendy czas do miesiaca/dnia/godziny) poradzili, ale i tak dziękuję za pomoc. Teraz moim problemem jest - ile dni mają miesiące w Ishtar i czy wszystkie tyle samo?

Poza tym wszystko śmiga. Najwięcej krwi mi napsuło przeliczanie zegara 12h na 24h, konkretnie to godziny po północy... ale w końcu się udało.
Była mała przerwa od Arki i CMUDa, ale chyba wracam...
edit: Heren, właśnie takie kalendarze są wszędzie, święta itd. Ale znajdź mi jakiś z dokładną liczbą dni w miesiącach.
Re: CMUD
: 08 sty 2014 01:15
autor: Herenvarno