Strona 328 z 788

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 10:59
autor: Edgard
Vladimir pisze:Kontynuujac temat, chetnie bym sie dowiedzial czy parowanie i tarczownictwo dalej sa traktowane zamiennie, co decyduje o tym kiedy paruje a kiedy oslaniam sie tarcza i czy dalej jest tak ze posiadajac wysokie parowanie i niskie tarczownictwo uzywajac tarczy oslabiamy wlasna obrone i w druga strone, ze przy wysokim tarczownictwie nie warto tak naprawde posiadac parowania.

Przegladajac temat zauwazylem to pytanie - nikt na nie nie odpowiedzial.

Jak to jest z ta korelacja miedzy tarczownictwem/parowaniem?

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 11:25
autor: Pier
To jest rzecz sporna. Tarczownictwo, parowanie, uniki. W różnych systemach są różnie traktowane. Podejrzewam, że tarczownictwo z parowanie dobrze współpracują, ale z unikami już niebardzo.

Jak masz niskie tarczownictwo i wyzsze parowanie, nie powinno byc problemu, odwrotnie jest gorzej.

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 12:00
autor: Gniot
Czy to nie dziala na zasadzie:
Mam um tarczy na doskonale i parowanie na niezle.
Przy ciosach przeciwnika po pierwsze liczona jest szansa na zebranie na tarcze jesli sie nie uda to dalej liczona jest szansa na sparowanie bronia itd.
Wpier dla uma lepiej wytrenowanego konczac na umiejetnosci najnizej wytrenowanej ?

Jesli tak to cos takiego jak gryzienie* sie umiejetnosci nie powinno miec miejsca.

Druga strona medalu to panujaca opinia ze puklerzy nie nalezy nosic :D szczegolnie jesli ma sie zawod z unikami.

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 12:20
autor: Pier
Wedle różnych systemów FRPG, niektórych umów defensywnych nie można na raz używać. Taka różnica jest, że w książkowych rpgach działania obronne sie deklaruje, a na arce nie :D Nie wiemy czy umy defensywne zawsze sa testowane czy czasami tylko. Tak jak Gniot piszesz jest kolorowo, ale ja bym był sceptyczny ;)

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 13:16
autor: Jaques
Nie no Pier nie zgodze sie. Engine co prawda czasem jest dziwny ale nie sadze zeby bylo jak mowisz... No to bylby absurd juz totalny gdyby skille pomocne graczowi przeszkadzaly sobie...

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 13:24
autor: Gość
Z tego co mi wiadomo nic sie nie gryzie z unikami, sa one testowane pierwsze (w przypadku walki z przeciwnikiem bez broni parowanie jest wyswietlane jako unik). Slyszalem jednak ze kompletnie inaczej ma sie rzecz z tarczownictwem i parowaniem - nie ma tutaj (nie bylo?) dwoch testow jednego na tarczownictwo, drugiego na parowanie ale jeden test na ktoras z tych umiejetnosci. Interesowalo i interesuje mnie wciaz czy mechanizm jest taki sam i jezeli tak co powinienem brac pod uwage jesli chce np. czesciej uzywac tarczy albo czesciej parowac? Wage tarczy i broni? Wywazenie broni? Odnosnie puklerzy zas - jezeli mechanizm jest taki jak opisalem to puklerzy nie oplaca sie uzywac wlasnie przy wysokim parowaniu i niskim tarczownictwie. Na uniki wplyw beda mialy taki ze zwieksza obciazenie postaci i wten sposob obniza nieco ich skutecznosc.

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 13:53
autor: Magog
Mysle, ze tu dyskusja wkracza zbyt gleboko w mechanike. Ale osobiscie uwazam, ze mud unie zywa tabeli wynikow dla jednego rzutu (ala WoW), tylko osobne losowania.

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 14:07
autor: Gość
Coz... Akurat w tym przypadku uwazam ze ten mechanizm powinien zostac wyjasniony. Naturalnym sie wydaje ze nadmiar umiejetnosci nie szkodzi, dlatego wiekszosc graczy trenuje wszystkie dostepne umiejetnosci, jezeli wciaz jest tak ze parowanie/tarczownictwo to jeden test to naturalne dazenie do posiadania mozliwie najsilniejszej postaci prowadzi nas na manowce i oslabia. Nie ma sie takze co oklamywac, niektorzy gracze mieli dostep do kodu, w koncu skads sie te plotki wziely i utrzymywanie okreslonych mechanizmow w tajemnicy daje przewage tym, ktorzy w nieuczciwy sposob te informacje zdobyli. A chyba nie chodzi o to zeby mud promowal oszustow.

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 19:21
autor: Zorrid
Czy ktoś zna fajne expowiska w Ishtar , dla poziomu wiele przeszedł-kawał świata. W imperium jest tego do wyboru do koloru,a w Ishtar znalazłem tylko dwa w miarę przyzwoite miejsca ( renegaci i choboldy) , co jest trochę monotonne. Zawsze można się przenieść do Imperium, ale ja najbardziej pokochałem Arkadię za Sapka. Jakby ktoś znał i zechciałby udzielić wskazówek, byłbym wdzięczny.

Re: Porady dla graczy.

: 15 mar 2011 20:24
autor: Morowak
Zywiolaki sa calkiem w pyte.