Strona 321 z 788
Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 16:18
autor: Pier
Albo od NPCA.
Jeśli komuś się nie chce grając zdobywać wiedzę o świecie Arkadii i oczekuje konkretnej odpowiedzi na forum, to niech sobie pogra w jakiegoś MORPGa, w którym większy nacisk kładzie się na grywalność. MUD grywalnością kolorowym grom z grafiką nigdy nie dorówna, za to może i powinien być kagankiem Role Playu. Dlatego albo się chce być traperem, albo nie i szuka jego usług zdobywając tym samym dobrą okazję na odegranie swojej postaci=przyjemność(czy mnie się tylko zdaje, że na tym polega przyjemność czerpana z tej gry?).
Poza tym nie ma co robić afery, jest tu wiele osób, które pomagają, odpowiadając na różne pytania. Nie ma złych pytań, za to są złe odpowiedzi. Co jakiś czas ktoś takiej udzieli i temat etyki odpowiedzi będzie wracał. Grunt, żeby myśleć
Osobiście uważam, że nowi gracze którzy szybko zdobywają duża siłę bojową nie znając świata, kiedy się potkną zwątpią bo powerplaying i maxowanie postaci jest jedyną forma przyjemności której się nauczyli, zamiast rpga i integracji ze współgraczami. Jeśli zaś nie, prawdopodobnie dołączom do grona graczy żyjących bilansem fragów.
Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 16:33
autor: Gerdia
A ja nie uwierzę, że prędzej czy później ktoś nie zajrzy do sklepu z ekwipunkiem w Nuln.
Nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby nie było tam kompasu (licząc od momentu zakodowanie go tam a było to już jakiś czas temu).
Chcecie odpowiadać na banalne pytania .... prosze bardzo, ale zacznijcie też
udzielać na forum odpowiedzi wprost na bardziej zawiłe zagadanienia, bo może ktoś
sprawdzał, testował, ale nie znalazł odpowiedzi, a może poprostu zajęłoby mu to
kilkanaście godzin gry(!!!), więc po co ma tracić swój czas na bieganie i testowanie
w różnych miejscach.
Skończcie z wybiórczością i będzie po sprawie.
G.

Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 16:41
autor: Varen
Znowu piszesz z perspektywy gracza ze sporym stażem którego niewiele rzeczy potrafi zaskoczyć.
Nikt normalny nie wchodzi do gry z założeniem ze zajmie mu to kilka lat
(inna sprawa że tak czasem wychodzi

)
Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 17:01
autor: Coronius
Na głównej stronie arkadii są linki do stron, gdzie można znaleźć bardzo dużo.
Kiedyś kompasów nie było, teraz każde większe miasto ma je w swojej ofercie. Zamiast pomóc komuś nowemu zachętą do poszukania, to się podaje gotowe rozwiązania na tacy.
Wystarczyłoby spytać kogoś na arce i pewnie by była odpowiedź, ale lepiej generować kolejnych graczy, którzy wolą się lenić niż samemu poświęcić 5 minut na szukanie.
Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 17:29
autor: Gość
Ale w czym masz problem Coronius? To lenistwo jakos cie dotknie? Nikt cie nie zmusza zebys odpowiadal na takie czy inne pytanie. Chcesz, odpowiadasz, nie chcesz nie odpowiadasz. Coz, nie pozostaje mi chyba nic innego jak napisac ksiazke "Dobre (i mniej dobre) rady wujka..." gdzie zbiore te odpowiedzi, ktore padaly na dotychczasowe pytania i bede odsylal do sprawdz na arce w bibliotece w Novigradzie w ksiazce Dobre i (mniej dobre)... w rozdziale takim i takim. Jakby ktos mial ochote napisac pare rozdzialow to zapraszam na pm'a bo mam wrazenie ze tutaj za duzo osob zapomnialo jak to bylo gdy sie zaczynalo. Ew. ciezko im przelknac ze oni sie meczyli zdobywajac jakas wiedze a ktos inny dostaje ja na tacy. I odnosnie tych linkow - znaczy uwazasz ze znajdowanie takiej wiedzy na innych stronach byloby juz ok, ale na forum poswieconym temu mudowi juz nie? Odnosnie tego co napisala Violla - kiedys bylo wiecej graczy, swiat byl mniejszy, latwiej bylo znalezc sobie mentora, zwlaszcza ze gracze pomagali nie oczekujac nic w zamian. W chacie na wrzosowiskach czy w karczmie w Nuln przed i po Apokalipsie czesto ilosc osob zblizala sie do dziesieciu, byla okazja poznac nowych ludzi. Jeszcze inna kwestia ze wtedy jednak sporo bylo osob podobnych nam, ktorzy tez odkrywali ten swiat, w tej chwili prawdopodobnie 3/4 graczy to osoby z kilkuletnim stazem, ktorzy jakas tam wiedze o swiecie maja i tym 'naprawde' nowym jest tez swiat poznawac duzo ciezej. Gdy zaczynalem grac gubilem sie na trakcie Anchor - Novigrad, a byl to trakt znacznie krotszy niz teraz, strach pomyslec co by sie stalo gdybym trafil teraz w masyw Mahakamu, pewnie nigdy bym stamtad nie wyszedl.
Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 18:46
autor: Pier
Jak sobie przypomne jak pierwszy raz trafiłem do Mahakamu(nocą) no to rzeczywiście bez pomocy uczynnych krasnoludów bym nie wrocił na niziny. To, że ludzie tutaj zazdrosnie strzega tajemnic do ktorych dochodzili z trudem, to rzecz oczywista. Tak wiec swoja racje masz, ale jakbys zluzował i podszedł ze zrozumieniem do wypowiedzi przedmowcow spostrzeglbys, ze oni wrecz chca pomóc mlodym osiagnac dostep do tych wiekszych tajemnic muda.
Ja to widze tak:
1. Proste pytania dotyczące geografii i realiów świata : Zapytaj na Arkadii, bo z chęcią z Tobą pogram.
2. Pytania dotyczące mechaniki muda : Zwięzła odpowiedź.
3. Pytania dotyczące sekretów : Wskazówki pozwalające znaleść przybliżone miejsce i przygotować się na czychające tam zagrożenia.
Książka FAQ na arkadii - dobre. Możnaby założyć pod to topic, zbierać padające tu pytania i edytować pod Arkadie

Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 18:53
autor: Miuosh
Z ciekawości, skoro już jesteśmy przy pilnie strzeżonych sekretach

Czy to prawda, że wiedza o tym jak zdobyć pewien pancerz z pewnej wieży w pewnej Tileii umarła wraz z pewnym halflingiem?

Pytam, bo nie widziałem tego itemu jakieś 3-4 lata już, a na moje pytania ocb, wszyscy odpowiadają, że nie wiedzą jak wyjąć

Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 18:56
autor: Gerdia
Nie prawda.
Jeszcze żyją w świecie arkadii "dinozaury" znające tą tajemnice
G.

Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 19:09
autor: Pier
A ja wiem jak wyjąć bo...
Całkiem niedawno Dresy z Lyrii śmigały w tej zbroji.

PozdrO!
Regularność tego zjawiska jest jednak niepotwierdzona.
Re: Porady dla graczy.
: 07 mar 2011 19:22
autor: Esten
zbroja z Tilei to ponoc nie problem w niektorych kregach... predzej bym sie spytal jak wyjac zbroje z bodrog i jak ja zalozyc ;]