Aleksa pisze:Może właśnie jakiś kupiec by się wypowiedział w temacie?
O plusach minusach.... I rozwiązaniach jakie by widział.
Jestem GP-k, ale się wypowiem!
Według mnie problem polega na tym, że jeśli gracz chce na poważnie prowadzić postać "niebojową" (zielarz/kupiec/poliglota), pierwsze miesiące musi spędzić na expowisku. Gdyby tylko można było jakoś inaczej podbić intelekt, chętnie zrezygnowałbym z rozwijania cech bojowych. Obecnie taka możliwość nie istnieje. (Już "płakałem na magów" w tej sprawie.)
Zupełnie inną kwestią jest fakt, że grając w konfiguracji 11120 i nie mając dostępu do umiejętności bojowych, czas zdobywania kolejnych postępów na expowiskach rośnie niepokojąco szybko. Sprawia to trudności, ale jest całkowicie logiczne. Kupcy w końcu nie są stworzeni do walki.
Może rozwiązaniem byłoby wyliczanie intelektu na podstawie zgromadzonej wiedzy, wyuczonych języków i zwiedzonego świata (klub obieżyświatów)? Chciałem kiedyś zgłosić podobny pomysł, ale zupełnie nie wiem co zaproponować w przypadku śmierci postaci. Zachęcam do burzy muzgów!