Strona 4 z 23

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 12:50
autor: Thornag
Ok, poprawki z otwieraniem poszly.

Nowa paczka dla Win i MacOS, Linuch dalej ze zrodel.

Co do tych bledow przy otwieraniu etc.

Nigdy nie zaczynalismy nowej mapy przy zmianach (rozroscie) programu, kontynuowalismy ulepszajac mape ktora mamy - stad tez bledy na samym poczatku jak sie chce zaczac.

No ale naprawiam na bierzaco wiec jak cos jeszcze to krzyczec - tu albo na githubie.

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 12:52
autor: Werbat
A jak zrobić 'widok drugiego piętra'? W sensie tak jak w pałacu namiestnika, pod mapką jest inne piętro narysowane. Jak ja sobie próbuję zmapować na przykład cmentarz w Campo, zejście do krypty (na dół) po wejściu na nie przenosi mnie jakby na osobną mapkę (nie umiem tego ładniej wytłumaczyć, sorry).

Bonus: jak ustawić 'globalnie defaultowy' kolorek, żeby mi się lokacje nie robiły szare ciągle?

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 13:20
autor: Dhogrin
Standardowo przejście na górę / dół zmienia poziom na mapie, i ta jakby osobna mapka to właśnie jest poziom +/- 1 (lub więcej). Jeżeli chcemy mieć pięterko na tym samym poziomie, musimy pierwszą lokację pięterka stworzyć ręcznie przez 'Add room' i następnie ręcznie zrobić połączenie góra dół: zaznaczyć jedną lokację, kliknąć jedno 'Insert' na lewym panelu, zaznaczyć drugą lokację, kliknąć drugie 'Insert', odpowiednio pod Insertami ustawić U i D i kliknąć 'Create Link'.

A co do kolorku, po ustawieniu na lewym panelu koloru, wszystkie kolejne lokacje są już z nim tworzone.

No i dużo fajniejszym rozwiązaniem z którego my korzystamy jest używanie klas zamiast kolorków. Zamiast wybierać kolor dla lokacji ustawiamy jej klasę city, forest czy inny swamp. Dzięki temu jakby kolor się znudził, starczy zmienić tylko kolor danej klasy i zmiana zadziała dla wszystkich lokacji tej klasy na mapie. :)
No i po ustawieniu na lewym panelu klasy, sytuacja taka sama jak z kolorkami - nowo tworzone lokacje mają od razu wybraną tę klasę.

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 13:26
autor: Thornag
Dodam jeszcze ze lewym panelem mozna zmieniac klase i kolor hurtowo. Wysatrczy zaznaczyc z grupe klockow (albo SHIFT+przeciagniecie albo wyklikanie z CTRL) i z ewej wybrac nowa klase. Wtedy jak sie ruszy mapka to kolor nowy sie uaktywni.

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 15:34
autor: Dorien
teoretyczne pytanie:
1. załóżmy ze mam mapę całej arki
2. łączę się na localhost:23923 i ustawiam room na novi
3. druga postać łączy się na 22.21.53.53:23923 (hipotetyczne zewnętrzne ip localhosta) i ustawia room na oxen

będę widzieć 2 kolka? to by było coś :)

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 16:05
autor: Haern
Teoretycznie... A w praktyce po co Ci to?:>

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 16:35
autor: Dorien
Pytam cz czystej ciekawości oraz z założeniem oczywiście ze jeśli tak się da to byłby to błąd do naprawienia, gdyż wówczas to byłoby przekazywanie informacji o grze poza grą co nie jest do końca legalne. mam racje?

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 16:37
autor: Werbat
A jak 'ustawiać room'? Po zalogowaniu sobie klikać? Bo jak już zmapuję mnóstwo terenów, to tak średnio wygodne.

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 16:39
autor: Dorien
lookup:(*.) id pokoju według specyfikacji.

Re: tf-mapper

: 23 sie 2013 16:48
autor: Werbat
Ale skąd mam znać id pokoju? Mam zapisać z mapy i trzymać w jakimś pliczku listę? I gdzie robię ten lookup? ;-)
NIEAKTUALNE: już znalazłem, we wzorcowym map.tf jest gotowe /_map_teleport, którym mogę to ustawić po na przykład shorcie lokacji.

Btw. w map.tf są porobione zmienne z id lokacji, do teleportów. Te id są zawsze takie same, czy w każdej mapie inne? Bo jak inne, to muszę je sobie wywalić i zrobić swoje, tak?

Btw. ten 'nowy build, który poprawia bug z otwieraniem' jest gdzie wrzucony? Bo na github.io jest ta wersja z rozpieprzonym QTlucene.