Re: Madre i wazne komentarze do madrych i waznych pomyslow
: 24 maja 2009 16:17
Ja odnoszę wrażenie, że brakuje nam anonimowości w tej grze. Osobiście nie podoba mi się rozpoznawanie przez triggery oparte o zewnętrzną bazę danych, aktualizowaną przez osoby używające TFa z odpowiednim skryptem (patrząc na aktualność tej bazy danych wnioskuje, że takich osób jest sporo).
Nie będę uzasadniał korzyści wynikających z możliwości rozpoznania kogoś od razu. Chciałem jednak zauważyć, że obecny system uderza w graczy: młodych, mniej pro, a także weekendowych, którzy nie maja jeszcze dostępu do odpowiedniej bazy danych i skryptu. Obserwując wypowiedzi czarodziei wnioskuję, że na takich graczach zależy nam najbardziej.
Uważam, że jeśli mamy na pierwszy rzut oka rozpoznawać np wrogów, to powinno być to realizowane przez sama arkadie, a nie zewnętrzne skrypty. Pomysłów może być wiele. Ot choćby uczenie się na pamięć wizerunków umieszczonych na listach gończych.
Prostym i skutecznym sposobem na ukrócenie skuteczności wspomnianych skryptów jest wprowadzenie proponowanych przez Vinzta zmiennych shortów.
Warto tutaj się zastanowić czym tak właściwie powinien być owy krótki opis.
Według mnie powinien być skrótem opisu długiego, a także jak najkrótszym zobrazowaniem tego kto koło nas stoi. Powinien być tym co widać na pierwszy rzut oka. Jeśli rozpoznajemy ludzi na ulicy z odległości, to pierwszymi wskazówkami są dla nas ubranie, włosy, kolor skóry, twarz, figura. Gdyby arkadia była gra z grafiką 3d, to rozpoznawalibyśmy się głownie po ubraniach, figurach i włosach.
Niektóre z wymienionych elementów mogą w dosyć prosty sposób ulegać zmianie. Na przykład kolor i długość włosów. Obecnie są możliwe takie kwiatki, ze jeśli długowłosy wysoki mężczyzna pójdzie do fryzjera i sobie zrobi fryzurkę na jeżyka, to nadal będzie długowłosym wysokim mężczyzną, pomimo tego, ze opis długi mówi coś zupełnie innego.
Jeśli ktoś na przykład mało je, to może przestać być otyłym niziołkiem, albo jeśli szczupła kobieta ciągle biega bardzo najedzona, to jej się może przytyć. Częste farbowanie włosów może prowadzić do ich wypadania, a złotowłosym elfkom mogą się pojawić odrosty, ale to już inny pomysł na inna bajkę.
Podsumowując...
Od czasów ukrycia poziomów doświadczenia nieprzedstawionych osób niezbyt wiele zmieniało się w materii anonimowości (chowanie przedmiotów gildiowych, a dla niektórych ukrywanie titla). Być może warto zrobić następny krok?
Pozdrawiam
V
Nie będę uzasadniał korzyści wynikających z możliwości rozpoznania kogoś od razu. Chciałem jednak zauważyć, że obecny system uderza w graczy: młodych, mniej pro, a także weekendowych, którzy nie maja jeszcze dostępu do odpowiedniej bazy danych i skryptu. Obserwując wypowiedzi czarodziei wnioskuję, że na takich graczach zależy nam najbardziej.
Uważam, że jeśli mamy na pierwszy rzut oka rozpoznawać np wrogów, to powinno być to realizowane przez sama arkadie, a nie zewnętrzne skrypty. Pomysłów może być wiele. Ot choćby uczenie się na pamięć wizerunków umieszczonych na listach gończych.
Prostym i skutecznym sposobem na ukrócenie skuteczności wspomnianych skryptów jest wprowadzenie proponowanych przez Vinzta zmiennych shortów.
Warto tutaj się zastanowić czym tak właściwie powinien być owy krótki opis.
Według mnie powinien być skrótem opisu długiego, a także jak najkrótszym zobrazowaniem tego kto koło nas stoi. Powinien być tym co widać na pierwszy rzut oka. Jeśli rozpoznajemy ludzi na ulicy z odległości, to pierwszymi wskazówkami są dla nas ubranie, włosy, kolor skóry, twarz, figura. Gdyby arkadia była gra z grafiką 3d, to rozpoznawalibyśmy się głownie po ubraniach, figurach i włosach.
Niektóre z wymienionych elementów mogą w dosyć prosty sposób ulegać zmianie. Na przykład kolor i długość włosów. Obecnie są możliwe takie kwiatki, ze jeśli długowłosy wysoki mężczyzna pójdzie do fryzjera i sobie zrobi fryzurkę na jeżyka, to nadal będzie długowłosym wysokim mężczyzną, pomimo tego, ze opis długi mówi coś zupełnie innego.
Jeśli ktoś na przykład mało je, to może przestać być otyłym niziołkiem, albo jeśli szczupła kobieta ciągle biega bardzo najedzona, to jej się może przytyć. Częste farbowanie włosów może prowadzić do ich wypadania, a złotowłosym elfkom mogą się pojawić odrosty, ale to już inny pomysł na inna bajkę.
Podsumowując...
Od czasów ukrycia poziomów doświadczenia nieprzedstawionych osób niezbyt wiele zmieniało się w materii anonimowości (chowanie przedmiotów gildiowych, a dla niektórych ukrywanie titla). Być może warto zrobić następny krok?
Pozdrawiam
V