Wprowadziliśmy do świata Arkadii następujące zmiany:
- Dodajemy możliwość kopiowania magicznych zwojów. Potrzebny do tego będzie odpowiednio wysoki poziom umiejętności 'magiczne zwoje', pusty pergamin oraz pewna ilość garści esencji magii.
- Zwiększamy czas o jaki zostaje wydłużona przetrwalność magicznych przedmiotów po obsypaniu ich esencją magii do 12 godzin dla zwykłych przedmiotów magicznych i 24 godzin dla pomniejszych.
- Klucze do magicznych portali będzie można doładowywać obsypując je esencją magii.
- Zawód miecznik zmienia nazwę na lancknecht i będzie mógł odtąd szkolić się w trzech typach broni: mieczach, toporach i broniach drzewcowych.
- Zawód strażnik otrzymuje dostęp do komendy 'wycofaj' działającej podobnie jak u legionisty, lecz zamiast tarczy do wykonania manewru trzeba dobywać oburącz broni drzewcowej.
- Zawód kupiec otrzymuje dodatkowe treningi w sztyletach, unikach i magicznych zwojach. Otrzymuje też dostęp do komendy 'wycofaj', która nie wymaga ani tarczy, ani żadnej broni, a jej działanie opiera się na wartości intelektu postaci, co powinno zrównoważyć niski poziom walki w szyku w zawodzie.
- Umiejętność 'szacowanie' zostaje usunięta, jej działanie przejmuje ocena obiektu.
- Komenda 'porownaj' zostaje usunięta. Porównanie cech znajdziecie przy ocenianiu innej postaci. Będzie tam również informacja o tym na jakie ataki ma ona najwyższą odporność i na jakie jest najbardziej wrażliwa. Dokładność porównania i oceny odporności zależy od umiejętności oceny przeciwnika i ewentualnie poziomu właściwego typu wiedzy.
- Zostaje zmieniony sposób w jaki blokowane jest branie przedmiotów z ciał zabitych wrogów. Tak długo jak na lokacji są postaci, które realnie (czyli wejście i dobicie się nie liczy) walczyły z zabitym wrogiem, tylko one będą miały dostęp do ciała. Dodatkowo branie przedmiotów nie będzie możliwe, jeśli na lokacji nadal są postaci, które wspierały danego wroga. Blokada ta będzie dotyczyła zarówno samych cial, obiektów wewnątrz nich jak i obiektów, które 'wypadly' z zabitego wroga, który nie miał ciała.
- Dodana zostaje komenda '+panika', zerująca poziom paniki w zamian za punkt formy.
- Zostaje zwiększona trzykrotnie ilość stażu otrzymywanego za formę (komenda '+staz').
- Skrócony zostaje czas pracy kowali i krawców.
- Npce dające klucze, które są bardzo często zabijane, będą się teraz rzadziej odradzać.
- System listów gończych będzie brał pod uwagę magiczną zmianę wyglądu u postaci (czyli na list gończy będzie trafiać postać ze zmienionym opisem i tylko ona będzie ścigana). Magiczna zmiana wyglądu będzie teraz ukrywać mutacje.
- Temblaki na broń będą teraz uniwersalne i będzie można w nich nosić wszystkie typu broni poza brońmi drzewcowymi, mieczami i sztyletami.
- Zostaje zmniejszony maksymalny poziom najedzenia i pragnienia u postaci. Czyli będzie trzeba mniej jeść/pić, ale za to trochę częściej.
- Zostaje dodany alias pocztowy 'druzyna'.
- W klubach zostaje dodana możliwość dowolnego nazwania aliasu pocztowego.
- Aukcja Hoffera w Nuln zostaje zamknięta, wróci w przyszłości z zupełnie inną mechaniką działania. Zarobione na aukcji monety, które nie zostały odebrane, zostaną zwócone do ekwipunków postaci.
W ostatnim czasie były też rozwijane święta występujące w kalendarzach obu światów Arkadii. Mamy więc:
- w Imperium Geheimnistag (związany z magią) i Hexenstag (związany z nieumarłymi)
- w Ishtar Belleteyn (związane z magią), Saovine (związane z nieumarłymi) i Midaete (związane z naturą/ziołami)
Jeśli ktoś ma ochotę wykazać się kreatywnością, to do wszystkich z nich potrzebujemy opisów lub samych pomysłów do różnego rodzaju wyjątkowych zdarzeń lub postaci.