Strona 4 z 4
Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...
: 24 lut 2010 17:47
autor: Coronius
Huggo pisze:Re Coronius,
Czasem ciężko mi złapać sens twoich komentarzy, i nie do końca jest dla mnie jasne czy dałeś sobie kiedykolwiek moment by się zastanowić w jakim celu je tu na forum zamieszczasz. Piszesz o dyskusji na poziomie - a więc ładnie by było gdyby swoje "nie" spróbować choć minimalnie uzasadnić jakimiś jasnymi argumentami - wtedy było by pole do dyskusji. Grzecznie to ujmując branie wszystkich i wszystkiego z góry nie jest wcale takie fajne, szczerze z żadnej strony. Choć z drugiej strony rozumiem w pełni ogólne nastawienie do wszelkiej maści nieprzemyślanych pomysłów.
To, ze nie jestes w stanie tego sensu zlapac nie znaczy, ze go nie ma.
Oczywiscie, ze wiem po co je zamieszczam - zeby podbudowac swoje wybujale ego i pokazac innym gdzie ich miejsce!
Z 5 razy pisalem czemu 'nie', a ty sie pytasz 'czemu nie'
edit:
ps. zamiast zakladac kolejne tematy na forum bys sie wzial za oddawanie dlugow na arce
Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...
: 24 lut 2010 17:52
autor: Huggo
Re,
Coronius ja się nie pytam, ja "to" grzecznie podsumowałem.

Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...
: 24 lut 2010 18:17
autor: Huggo
Liriell pisze:wszystko fajnie i pieknie ale to wszystko tylko dla starych graczy ktorzy maja kase i dobra pozycje w gildi, a reszta w "zyciu" tego nie ma szans zdobyc...
Jezeli juz cos chcecie aby bylo zrobione, to myslcie tak aby bylo dla kazdego (nie koniecznie to samo)
Marzenia są dla każdego - a w ciekawej grze rzeczy o których można pomarzyć i do których dążyć powinno być jak najwięcej. Pomyśl czy arkadia nie była by nudna gdyby były tylko rzeczy dla każdego - brak gildii i stanowisk w nich, zawodów, ograniczenie max. poziomu postaci do swoje przeżył.
Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...
: 06 mar 2010 12:36
autor: Visborg
No przecież to jest "dla każdego"... to nie jest klub wyznaniowy dla trzech graczy, to nie jest item z którego będą korzystać tylko elfki pocztowe, tylko to jest rzecz do której dążyć i osiągnąć ją może każdy jeden gracz niezależnie od koncepcji postaci, przynależności rasowej czy stopnia bojowości. Każde jedno stowarzyszenie jest w obecnej chwili w stanie zdobyć etat i przeznaczyć go na dowolny cel.
"Dla wszystkich" nie znaczy imho każdy dostaje to za darmo, ale każdy jest w stanie dojść do tego dzięki odpowiedniemu nakładowi sił.
To tak w ramach dygresji. A co do samego meritum sprawy - przetrwanie całego sprzętu - nie. Kiedyś uważałem inaczej, ale teraz mam lepszą perspektywę. Wystarczy pograć trochę dłużej i widać że znikanie sprzętu wcale nie jest tak tragiczne a wiele kwestii rozwiązuje pozytywnie. Natomiast unikalne bronie za etat - fajny pomysł. Do tego można by dodać unikalnych npców i silne pułapki - również za etat. Przy czym oczywiście, pułapki zużywające się (zabijesz paru atakujących, ale jesteś etat w plecy) a zabitych npców trzeba wykupić jeszcze raz (jak wyżej). I etaty nagle stają się cenniejsze jako waluta rozwoju stowarzyszenia i byle kto ich nie dostaje.
Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...
: 13 maja 2010 13:21
autor: Fuggazi
Chciałbym dorzucić kamyczek do ogródka, bo wydaje mi się, że coś kombinujecie wszyscy za bardzo pod górkę.
Mój pomysł na "przetrwalność" przedmiotów:
Założenie. Wszystkie przedmioty zużywają się w miarę upływu czasu i sposobu użycia. Przedmioty zużywają się do tego stopnia, że w końcu same się rozpadają.
A więc jeśli postać jest w grze - przedmiot się zużywa - w naturalny sposób koroduje - pokrywa się np. rdzą (metale), parcieje (skóra, materiał), wyciera, przeciera itd. Oczywiście wszystkich tych cech nie da się zastosować do muda, bo zrobiło by się tych opisów i stanów cech milion. Ale np. w odniesieniu do sprzętu (uzbrojenia) taka korozja (rdza) to chyba możliwe? (Niby jest ale jakie ma konsekwencje? Jak wpływa na sprzęt? A jeśli tak to może to wystarczy? Po co więc sztuczne znikanie przedmiotów?)
Sprzęt który się zużywa traci swoje właściwości oczywiście - jest bardziej podatny na uszkodzenia.
I teraz tak: Postać która nie jest w grze (śpi) - nie zużywa sprzętu. A więc po zalogowaniu zastaje swój sprzęt w takim stanie w jakim go zostawiła.
Nie można karać postaci (gracza!), za to, że np. wyjechał na 2 tyg. urlop, albo chciał sobie zrobić dłuższą przerwę w graniu i zabierać mu to co zdobył. To największa porażka Arki, moim skromnym zdaniem - za każdym zalogowaniem po dłuższym czasie zapier...lać po całej Arce żeby skompletować sprzęt!
Dalej:
Sprzęt zużywa się też w wyniku sposobu użycia, a więc - w walce zużywa się szybciej. Ale tego chyba nie trza tłumaczyć i to jest na Arce.
Przydałoby się jednak wprowadzenie zasady, że sprzętu nie da się naprawić do stanu wyjściowego - czyli, że każda naprawa u kowala reperuje sprzęt, ale tylko trochę - uszkodzenia wynikające z użytkowania sprzętu w walce (i w wyniku naturalnego zużycia) są nieodwracalne i stale pogarszają jego jakość. Przykład: mam morgenstern w znakomitym stanie (właśnie świeżutko zakupiony). Pacam na okrągło aż do stanu "w zlym stanie", zanoszę do kowala a on może naprawić mi tylko do stanu "liczne walki wyryly..."
Dlaczego nie wykorzystać dostępnych poziomów zniszczenia broni, zniszczenia broni, znoszenia ubrań, zardzewienia i zużycia ekwipunku? Może i one funkcjonują na Arce, ale nadal jakoś tak nie do końca... Czy to aż trudne?
Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...
: 27 cze 2010 14:54
autor: Visborg
re up
Problemem jest właśnie żeby nie zalegały tony sprzętu u postaci WYLOGOWANYCH. To że niszczy się też u zalogowanych jest tylko bonusem do pierwszego.

Jednym z istotnych (choć nie najistotniejszych) powodów były setki postaci założonych, które uzbierały graty, po czym wylogowały się i więcej się nie logowały/logowały się raz na x czasu. A sprzęt przechowywany u nich obciążał server czy jakoś tak. Nie znam szczegółów Tak tłumacyzli to wizowie.
Proste - grasz, masz, nie grasz to nie masz.
Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...
: 27 cze 2010 15:29
autor: Herenvarno
Visborg pisze:
Problemem jest właśnie żeby nie zalegały tony sprzętu u postaci WYLOGOWANYCH.
No i wlasnie powodu nie jestem pewien. Znajac zasady na ktorych dziala przecietny mudlib, to ekwipunek danej osoby (wylogowanej) nie obciaza systemu, gdyz ten nie wprowadza zadnych danych do pamieci oparacyjnej o tej postaci. Logowanie polega na "explode"owaniu (ladowaniu) danych z pliku (ktory obciaza wylacznie dysk twardy swoja zawartoscia). Dodatkowo "maxymalne obciazenie postaci" ogranicza ilosc przedmiotow i nie pozwala na magazynowanie "ton" przedmiotow, dlatego "niekorodowanie" podczas wylogowania nie wplywa znaczaco na przyrost "itemow" w systemie. No ale nie znam konstrukcji mudliba Arkadii, wiec moze faktycznie caly sprzet jest ladowany do pamieci operacyjnej systemu, jesli tak, to samo to byloby strasznym marnotrastwem mocy przerobowej.
Re: Uzbrojenie Trwałe - Czyli toche inaczej niż chcą wszyscy...
: 14 lut 2011 17:37
autor: Evandeil
Bardzo dobry pomysl. Jesli by to byly zbroje i bronie drogie na poziomie jakosciowym nizej niz magiki a wyzej niz reszta. Dla wielu postaci po zrobieniu zawodu wlasciwie nie ma poco zbierac jakiekolwiek monety. Ja z checia zaplace za klimatyczna zbroje. Dodal bym by wykonawcow bylo tyle ile ras na arce i kazdy przedmiot mial w opisie zaznaczone jaka rasa to stworzyla.