Strona 23 z 33

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 23 lip 2014 01:35
autor: Brombur
Pod linkiem ze skryptami z pierwszej strony już nie można ściągnąć pliku. Ma ktoś do udostępnienia skrypty do Tintina z instrukcją jak to uruchomić. Bardzo by mi zależało na mapie.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 23 lip 2014 07:36
autor: Ralandil
Z zasady nie udostępniam żadnych map, radzę postępować tak samo. Jest kilka działających linków do podstawowych skryptów, przejrzyj dokładniej temat.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 25 lip 2014 16:09
autor: Dorien
WOW Ralandil swietna robota z tym GMCP, jestem pod wrazeniem +1

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 25 lip 2014 19:44
autor: Brombur
Ralandil pisze:Z zasady nie udostępniam żadnych map, radzę postępować tak samo. Jest kilka działających linków do podstawowych skryptów, przejrzyj dokładniej temat.
Nie zrozumieliśmy się. Nie chcę od nikogo mapy. Zależało mi na kliencie z maperem. Obecnie używam klienta, który ma wszystko oprócz mapera. Niestety gra takim klientem to wiele ograniczeń.

Postaram się przejrzeć temat. Choć za pierwszym razem jakoś nie rzuciło mi się w oczy, żeby był jakiś pakiet skryptów.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 31 lip 2014 17:43
autor: Dorien
Brombur najprostsza implementacja tintinowej mapy:

Kod: Zaznacz cały

#macro {\e[20;2~} {
	#if {$returner == 1} {
		#split 10 1;
	} {
		#var {returner} {1};
		#map create 1000;
		#map goto 1;
		#map flag vtmap;
		#split 10 1;
	}
}
#macro {\e[21;2~} {
	#unvar {returner};
	#unvar f;
	#map destroy;
}

shift-f9 włącza mape
ctrl-f9 wyłącza mape

ja używam czegos takiego do szybkich akcji, a jak tworzyc jakies bardziej zaawansowane mapki mozesz przeczytac na stronie 2 bodajże o tym pisalismy.

I potrzebuje pomocy, :p jak pobiegasz z gmcp $room[map][x] i $room[map][y] to jak można zrobić by automatycznie skakal do mapy w zapamietane miejsce startowe po zalogowaniu??

uzywając #EVENT {VARIABLE UPGRADE room} zrobi sie niezle zamieszanie jesli uzywasz tez do rozy wiatrów, no i moze zaczac lagowac. pozatym tintin nie obsluguje && ani andów wiec trzeba robic ifa w ifie, jakies błyskotliwe pomysły?

edit: na ifa w ifie mozna zrobic jedna zmienna string z dwoch intow i ja porownywac np

Kod: Zaznacz cały

#var {kord} {${room[map][x]}-${room[map][y]}}
#if {$kord == "51-49"} {skacz do mapy}
D.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 21 sie 2014 10:31
autor: Torn
Po kilkunastu miesiącach walki na Windowsie przesiadłem się na Linuxa.
Pierwsze odczucia są bardzo pozytywne. Chciałbym jednak zapytać o kilka kwestii.
1. Terminal.
W Lubuntu mam domyślnie LXTerminal i Xterm. Pierwszy co chwile kasuje mi linie zrobioną #split-em.
Drugi jest bardzo trudny do konfiguracji(zmiana tła,czcionki ???). Czy znajdę na Linuxie terminal o funkcjonalności windowsowego Mintty? W szgólności chodzi mi o:
- graficzny interfejs ustawień,
- możliwość wyłączenia skrótów klawiaturowych np. Ctrl + Z z obsługi samego terminala (chciałbym mieć dostęp do #macr tego typu),
- możliwość zapisu ustawień terminala i wczytania konkretnych tylko podczas odpalania Tintina.
2. Zrobienie skrótu na pulpicie.
Jako, że jestem totalnym nowicjuszem w tym systemie chciałbym zapytać czy możliwe jest zrobienie skrótu na pulpicie, po którego kliknięciu odpalę tt++ z resztą skryptów?
Na ten moment wpisuję w terminal:

Kod: Zaznacz cały

cd Tintin
,

Kod: Zaznacz cały

./run
i chciałbym to zautomatyzować.
Sam tt++ siedzi w /usr/games. Folder Tintin (/home/wstopek/Tintin) zawiera pliki ze skryptami oraz plik run o zawartosci (/usr/games/tt++ /home/wstopek/Tintin/run.tin).

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 21 sie 2014 13:30
autor: Werbat
1) gnome-terminal, xfce-terminal, konsole - emulatorów terminala jest milion, do wyboru do koloru. Ja lubię rxvt-unicode, ale nie ma konfiguracji w GUI ;-)
2) wszelkie popularne DE w różnych dystrybucjach potrafią robić tak zwany 'launcher', czyli właśnie ikonkę na pasku/desktopie, która ma coś uruchamiać. Stwórz sobie coś takiego (nie powiem Ci step-by-step, nie klikałem lxde nigdy), wpisz jako polecenie to Twoje /usr/games/tt++ /costam/costam/run.tin, zaznacz ptaszka przy 'open in terminal' i gotowe.

Edyta podpowiada: wpisz se w google 'lxde create launcher' i skorzystaj z jednego z 43,400 linków znalezionych w 0.16 sekundy ;-)

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 21 sie 2014 14:19
autor: Torn
Dzięki wielkie. Poszukam tego odpalacza i zobaczę co i jak. :)

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 21 sie 2014 19:44
autor: Ralandil
Spróbuj prostego emulatora rxvt, który jest uszczuplonym zamiennikiem xterma. Co prawda bez graficznych ustawień, jednak jest dość szybki, zwłaszcza po skompilowaniu źródeł. Składnie wyciągniesz z dokumentacji, na początek wystarczy:

Kod: Zaznacz cały

rxvt -bg black -fg white

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 25 sie 2014 14:22
autor: Torn
Zdecydowałem sie na pterm. Ma prawie wszystko co windowsowe mintty, jednakże prawie robi różnice. Mianowicie chodzi mi o trudność zrobienia #macr w stylu Alt/Ctrl + num(1-9).
Wybierałem wszystkie typy funkcji od ESC[n~ po SCO jednak bez rezultatu. Usunąłem także globalne keybindy ze swojego DE. Nic nie daje. Chciałbym zapytać czy możliwe jest odblokowanie tych kombinacji klawiszy w tym lub innym terminalu?