Strona 23 z 26

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 05:20
autor: Zurwen
Cannard pisze:Pomysł z komendą zapomnij jest tak prosty i oczywisty w swej genialności, że aż wierzyć się nie chce by nie mógłby być brany pod uwagę.

A jeśli nie mógłby, to chciałbym przeczytać dlaczego.
Ponieważ cię lubię, 'wyquotuję' ci:
Rafgart pisze: Poza tym zmiany wyeliminowaly sytuacje, gdy:
- gracze zapamietuja tylko przeciwnikow a nie znaja czlonkow wlasnego stowarzyszenia
- gracze wymuszaja na innych przedstawienie sie (czesto kierujac sie motywacja calkowicie oderwana od gry)
- nowi gracze boja sie przedstawiac
Dodam, że dwa ostatnie podpunkty wynikają nie wprost (czyli, żeby się domyślić dlaczego, trzeba użyć makówki).

Pozdrawiam

Ps. Czytanie ze zrozumieniem się kłania!

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 07:26
autor: Nathaniel
Dokladnie Zurwen. Czytanie ze zrozumieniem.

Cannard pisal o komendzie zapomnij, nie zapamietaj. I o to wlasnie chodzi w tym wszystkim.

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 08:44
autor: Xion
Dokładnie, czytanie ze zrozumieniem to nie taka znów prosta sprawa.


Rozwiązania:
- gracze zapamietuja tylko przeciwnikow a nie znaja czlonkow wlasnego stowarzyszenia
- gracze nagminnie używają nowej komendy "zapomnij" do zapominana członków własnego stowarzyszenia, celem zwiększenia ilości slotów na wrogów
- gracze wymuszaja na innych przedstawienie sie (czesto kierujac sie motywacja calkowicie oderwana od gry)
- gracze nadal wymuszają przedstawianie się, natychmiast potem używając nowej komendy "zapomnij"


Ufam, iż pomogły zrozumieć.
Problem niestety leży w tym, że ludzie z radością wykorzystają każdą lukę i każde złagodzenie systemu, żeby w krótkim czasie całkowicie wypaczyć jego sens. Dlatego system, jeśli już jest wprowadzany z jakimś zamysłem, musi nie posiadać luk.

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 09:04
autor: Nathaniel
Xion pisze:Dlatego system, jeśli już jest wprowadzany z jakimś zamysłem, musi nie posiadać luk.
Obecny system jest tak absurdalny, ze watpie, by w tym byl jakis zamysl. Wprowadzenie niemoznosci decydowania o tym, kogo ma pamietac postac jest po prostu glupie i nijak sie ma do klimatu.

Dodatkowo nie wiem, jak inni, ale ja uwazam, ze ta gra jest tworzona nie tylko dla gildii bojowych, ale rowniez i dla innych, jak i postaci niezgildiowanych. Nie wiem, jaki odsetek graczy specjalnie zapominal czlonkow swojego stworzyszenia, zeby zapamietac wrogow, ale zaloze sie, ze nie wiekszosc.

Moznaby dac graczom wybor, czy na pewno chca zapamietac dana postac. Po przedstawieniu wyswietlalby sie odpowiedni komunikat z zapytaniem.

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 09:29
autor: Gość
Nie to żebym narzekał na powiększenie ilości slotów, ale zastanawiam się czy rzeczywiście obecny sposób zapamiętywania realnie odciąża system, przed reformą miałem może ze 3-4 sloty wolne, po 22, obecnie ponad 70. Ja rzeczywiście nie zapamiętywałem osób z własnego stowarzyszenia, gdyż poprzednia ilość zapamiętywanych była bardzo niska, i dzięki zmianom pewnie w końcu będę widział wszystkich zalogowanych to rzeczywiście na plus oceniam. No nic pożyjemy zobaczymy, mało gram ostatnio ale czy jak były o ile były jakieś większe walki wyeliminowano laga? Szczerze w to wątpię.

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 10:02
autor: Opeteh
Rafgart pisze:Na maturze z matmy to teraz musi byc pogorm :roll:
Czy to czasem nie Ty podałeś mylną, zupełnie nie uwzględniającą wielu danych jak rasa czy płeć liczbę kombinacji i czas w jakim według Twoich założeń by się wyczerpały?
Na Arce to teraz musi byc pogrom (parafrazując). :-)
Pozdrawiam

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 10:36
autor: Seren
Werbat pisze:@Serenka: 'Mathematics is the language of nature' - pytanie/premia: z jakiego to filmu? Hint: nie googlamy, wiemy. Hint2: Clint Mansell, Orbital, Autechre.
Wiedziałam i bez hinta, googla nie potrzebuję w takich prostych zabawach.. Pi oczywiście :) Co wygrałam?!

Jasne, możemy jeszcze wziąć pod uwagę różne rasy i płeć, z czego robi się duża ilość kombinacji w ogóle - ale podkreślam, że jeśli ktoś zakłada postać z jakimś zamierzeniem, to raczej nie zmieni zdania w kwestii rasy i płci, więc w ramach tego wyboru jest określony taką a nie inną liczbą opcji. Chodzi mi o to, że jeśli nie będę mogła założyć zajebistej inkrustowanej elfki to nie zdecyduję się na pryszczatego owlosionego krasnoluda.
Oczywiście, w ogólnym rozrachunku "kiedy różne kombinacje się wyczerpią" rasy i płeć mają znaczenie (czego Rafgart nie uwzględnił) - ale dla mojego własnego wyboru przymiotników nie bardzo. Ale fakt faktem, 10tyś. możliwości w ramach już wybranej rasy i płci to bardzo dużo.

Tak czy siak, niezależnie od tego, czy patrzymy na 10tyś. czy 120tyś. - jestem na nie. Z powodów już wymienionych - nie chcę, żeby mi ktoś tak ograniczał wybór tylko przez to, że ktoś przede mną na coś wpadł.

Przywrócić zapomnij! Od wczorajszego wieczora kolejny żółtek mi przybył!

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 12:06
autor: Tipi
A wy kurna dalej o tym.
Chcecie pamietac stare postacie dawno skasowane to moim zdaniem macie kiepsko z glowa.
Ale jesli juz musicie to polecam kartke i dlugopis, albo nawet notatnik windowsa.

Dodali tyle nowych slotow, ze mi sie pamiec przeladuje pewnie za rok i zapomne jakiegos twardziela
z ishtar. Ale bedzie pamietal go ktos inny i mi go przedstawi.
A jesli stracicie HIPER WAZNEGO KUMPLA, to znaczy ze nie jest Hiper wazny bo nie widzieliscie go 100 lat.

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 12:54
autor: Iverheim
Tipi - głos rozsądku. :)

Re: Nowy system zapamietywania

: 31 gru 2009 12:55
autor: Vayneela
Tipi pisze:A jesli stracicie HIPER WAZNEGO KUMPLA, to znaczy ze nie jest Hiper wazny bo nie widzieliscie go 100 lat.
Jak mi się prababcia, czy inny praprzodek, nie przedstawiła od 20 lat, bo jej się zmarło/wyprowadziło/cokolwiek to znaczy, że nie mogła być hiper ważna?

v.

@ Werbat, nauczyłeś mnie jednego, ale na pewno nie tego :)