Dziwna sprawa ze nie lapie
My glownie albo z numeryka mapowalismy, albo biegajac na arce.
Co do kierunkow to rozrozniamy 2 rodzaje, custom i rebind.
Custom wystepuje w sytuacji gdzie mamy np pare alkierz / wyjscie.
Rebind wystepuje w sytuacji kiedy mamy wejscie kierunkiem a droga powrotna to np 'drzwi'
Nic nie stoi na przeszkodzie zeby wszystko bylo customem albo rebindem, zalezy od Ciebie - my przyjelismy zasade ze jak sie wchodzi i wychodzi komenda to jest custom (mamy na klawie na to osobny przycisk) a jak sie wchodzi normalnie a wychodzi komenda to jest rebind - wtedy np klawisz E zamienia sie w 'drzwi'. To jest w pliku map.tf na giscie.
Do tego sa jeszcze followy, np czesto jak jestes w druzynie to masz infor ze 'Podazasz za traktem przez rzeke' mimo iz prowadzacy klepnal E. Wtedy ustawiasz tzw followa na wyjsciu zeby zlapal automatycznie.
Mapper dziala tez z komenda 'idz', 100% z druzyna no i jako tako jak sie idzie solo.
Za wszelkie magie w map.tf odpowiada Dhogrin wiec calosc obslugi z TFem to jego zasluga.
Rebindy i followy robi sie w sumie najlatwiej. Jesli zaznaczysz sobie room i otworzysz prawy panel to na dole w tabelce mozna wpisac rebind albo follow. Wtedy wpis w tabelce bedzie np 'E - wyjscie - do wyjscia' co spowoduje, ze wcisniecie 6 na numeryku wysle do muda komende wyjscie, ktora zostanie wyslana tez do mappera co spowoduje zmiane pokoju. Jelsi podazasz za prowadzacym 'do wyjscia' to map.tf to zlapie i wysle do mappera co tez zaskutkuje zmiana roomu.
Takiego rozwiazania nie bylo w cMudzie gdzie ludziska na te 'followy' musza robic triggery aktywne tylko w danym pokoju, chcielismy tego uniknac za wszelka cene - udalo sie.
Co do customow typu alkierz/karczma - nalezy umiescic na mapie dwa pokoje, zaznaczyc jeden i zrobic w lewym panelu 'insert w lewej kolumnie, pozniej drugi pokoj i insert w prawej kolumnie. Nastepnie z dropdown wybrac odpowiednie wyjscie czyli Custom a pozniej w inpucie ponizej wpisac nazwe wyjscia. na koniec klikasz w link rooms i sie zrobi
Troche to skomplikowane ale zacznie byc dosyc intuicyjne jak sie zacznie tym bawic.
Ten sposob laczenia pokoi to tzw 'manual linking', nie ogranicza sie on do customow, zeby zorbic przejscie gora/dol na tym samym poziomie mapy (zamiast zmieniac 'plaszczyzne' to trzeba to zorbic wykonujac 'manual link' i wybierajac wyjscia odpowiednio U lub D.
Mysle, ze jak dostarczymy mape testowo-zalazkowa to sie sporo rzeczy wyjasni.
Dhogrin zalapal obsluge stosunkowo szybko i w przeciagu chyba tygodnia zrobil lwia czesc Ishtar - mowil, ze mega wciagajace
jestem na ircnecie jako thornag[34], mozna sie dobijac
edit----
Co do zle narysowanego roomu.
Ogolnie to 'selection' w mapperze to co innego niz 'active room', zeby cos zaznaczyc mozna to albo raz kliknac (pojawia sie obwodka <<dashed line>>) albo zaznaczyc grupe poprzez SHIFT+przeciagniecie myszka.
Pozniej mozna usuwac albo klikajac DEL albo prawym myszy i delete.