Najbardziej podoba mi się pomysł z usprawnianiem obrony gildiowej w zależności od ilości fragów. Kilka patroli/NPC ścigające określone gildie (tak, ZS też) można, by tak ustawić, ale wracając do tematu.
- Stosy kamieni, zloto, magiki, ewentualnie etaty czy dodatkowy exp. Wg mnie nie jest źle, ale dobrze też nie bardzo. Pieniądz można za łatwo stracić/zachomikować na skarbonce. I szef gildii po dziesięciu udanych zdobyciach miałby 1000 mithryli w banku... Czyli średnio dla ekonomi.. Dodatkowy quest, za expa? Całkiem fajne, magiczna zbroja założyciela gildii? Tez dobra, bo zniknie po jakimś tygodniu.
Wg mnie "społeczne" nagrodzenie zda bardziej egzamin.
NPC mówi: Ziutek jest najlepszym wojownikiem na świecie, bo napadł gildię goblinów.
Warto, by zrobić skryptowa maszynkę do produkowania "wieści" z arkadii. Co trzy tygodnie, zmienia się news w którym jest napisane: Kto zdobył ostatnio jaka gildie, Jakieś przypadkowe informacje rpg odnośnie domeny mogące przestawić politykę gildii. Dodatkowo będzie informacja która gildia ma do zdobycia etat, magika lub questy, dodatkowo będzie można sobie wykupić "spokój" na 3 tyg. RPG stanie się cenny, dyplomaci będą mile widziani. Może będzie lepiej.... Poniżej przykładowe wieści maxymalnym skrócie:
(Zdobycia gildii)
- krasnoludy zbudowały autostradę w Loren, a jednorożec wyprowadził się do piegowatej gnomki.
(RPG)
- Bretońska księżna złamala obcas na Reiklandzkim traktcie, czy rycerze powetuja niepowetowana stratę?
- Ogry napadły wioskę i ukradły cały spirytus obijając kilku wieśniaków, w zamian za ten w ich mniemaniu podarek zabiły kilku mutantów którzy sprawiali ze mleko kiśnie. Imperium ma to uznać za dobra czy złą nowinę?
(Gildie na plus (to losowo kilka gildii))
- Do gladiatorów przyjechał w odwiedzany najwierniejszy sługą imperium inkwizytor zwany czarno-białym. Przywiózł ze sobą magiczny miecz.
- Elfki z lasu kapią się w kamieniach szlachetnych.
(Gildie na minus (Można sobie wykupić))
- Halflingi odkryły nowy przepis na naleśniki i teraz maja dwa razy więcej ochoty do walki. (2x silniesza obrona)
- Ogrów w tym sezonie nie będzie można zaatakować bo mroźna zima zablokowała przejście w górach. (Brak przejscia)
- Nowe podatki w Imperium gladiatorzy na skraju bankructwa (brak dodatkowego złota za zdobycie gildii)
Ogłoszenia drobne:
Gildia najemników prowadzi nabór.
To chyba nie jest takie trudne do zakodowania, takich opisów można wymyślić kilka na godzinę. Oczywiście można kusić się o modyfikacje typu: ważność wieści (np po tyg się zmienia) wykradanie informacji które stowarzyszenie naprawdę ma magika i inne podobne, ale na próbę chyba wystarczy... Co byście nie pisali, ogół graczy jest znudzonych. Uważam, że takie informacje podczepione pod system zdobywania gildii byłby całkiem znośny. Jego zaletą jest to, że może działać samodzielnie. I co trzy tygodnie zmieniamy cel więc... nie ma wiecznie bitych gildii... nie mówiąc o tym, że każda gildia może sobie wykupić spokój (Znaczy brak nagrody przy zdobywaniu)
edit: Jeszcze takie tam:
Agitowanie pewnych zdarzeń (mam nadzieje, że nie tylko przez sekondy..) poprzez placenie, zabijanie, przekupywanie, lub inne podobne..
Jeśli podzielimy zdobywanie gildii na 3x48h w ustalonych dniach to przestanie liczyć się "większa masa na wejściu" tak bardzo tylko przygotowanie. Typu zbudowanie podkopu/zebranie kasy/skołowanie armaty itp itd
edit2
Bolesność PK można ograniczyć poprzez właśnie wydawanie wojen (żeby zgarnąć nagrodę za zdobycie).. ten kto padnie od postaci/obrony wrogiej gildii nie traci expa.