Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 10 lut 2014 13:05
Klasa a event to zupełnie dwie różne rzeczy. Pierwsza to coś w rodzaju nawiasu, w który możesz sobie wpisać dowolny kod i łatwo tę wydzieloną cześć załączać/wyłączać. Poniższa kontrukcja:
załaduje do pamięci polecenia w chwili utworzenia eventu i uruchomi je w chwili wejścia na lokacje.
Próba załatwienia wszystkich podrózy poprzez wczytanie jednego pliku podroze.tin to pójście na skróty i może się nie sprawdzić np. przy identycznych komunikatach woźnic. Sensowniejszym rozwiązaniem wydaje się utworzenie eventu na zdarzenia spodziewane tylko na danej lokacji, np.:
Warto zwrócić uwagę na opóźnienia. Otwarcie klasy zajmuje w zależności od objętości pliku od 2 do 10 ms, zamknięcie około 1 ms. Nie nadaje się więc to do szybkich "dynamicznych actionów"
Z eventami nie ma takiego problemu, ponieważ są załadowane i "czekają na odpalenie".
Z kolorami to muszę sprawdzić.
PS Kod na dobywanie/opuszczanie broni ze zmianą jednej zmiennej powinien potrafić napisać sobie
każdy początkujący tintinowiec
Kod: Zaznacz cały
#EVENT {enter room 2131}
{#class podroz read podroze.tin
}
#EVENT {exit room 2131}
{#class podroz kill
}
Próba załatwienia wszystkich podrózy poprzez wczytanie jednego pliku podroze.tin to pójście na skróty i może się nie sprawdzić np. przy identycznych komunikatach woźnic. Sensowniejszym rozwiązaniem wydaje się utworzenie eventu na zdarzenia spodziewane tylko na danej lokacji, np.:
Kod: Zaznacz cały
#event {ENTER ROOM 5132}{
#action {{^> |^}Z zewnatrz dochodzi stlumiony glos woznicy: Postoj, dziedziniec frontowy karczmy.}{#map goto 5303};
#action {{^> |^}Z zewnatrz dochodzi stlumiony glos woznicy: Postoj, placyk w polnocnej czesci miasta.}{#map goto 4625};
}
#event {EXIT ROOM 5132}{
#unaction {{^> |^}Z zewnatrz dochodzi stlumiony glos woznicy: Postoj, dziedziniec frontowy karczmy.};
#unaction {{^> |^}Z zewnatrz dochodzi stlumiony glos woznicy: Postoj, placyk w polnocnej czesci miasta.}
}

Z eventami nie ma takiego problemu, ponieważ są załadowane i "czekają na odpalenie".
Z kolorami to muszę sprawdzić.
PS Kod na dobywanie/opuszczanie broni ze zmianą jednej zmiennej powinien potrafić napisać sobie
każdy początkujący tintinowiec
