Strona 20 z 26
Re: Nowy system zapamietywania
: 28 gru 2009 08:59
autor: Gość
Grrid:
tym, którzy krytykują raczej nie chodzi o cofnięcie tej reformy (bo przecież były do niej ważne przesłanki dotyczące mechaniki muda), a raczej o jej taką modyfikację, żeby ograniczyć wprowadzone przez nią uprzykrzenie gry.
Ja osobiście jestem za możliwością wspominania (wspominam Stefana i tak jakbym go właśnie minął). Nie wiem czy z ograniczeniem raz na ileś idle'a, czy kosztem many, czy jeszcze inaczej. W każdym razie przy tylu slotach, żeby wtedy zapomnieć ważną osobę, to tylko z własnej winy, więc chyba skończyłby narzekanie na tę reformę.
Re: Nowy system zapamietywania
: 28 gru 2009 09:12
autor: Xion
Nathaniel:
Ależ skąd. Zawsze możesz w geście protestu przestać grać całkiem. Albo, no nie wiem, podbić na forum wątki sprzed pół roku. Bo płakanie ma w tym przypadku, obawiam się, bardzo nikłą szansę powodzenia, nawet jeśli użyjesz przy tym efektownych ozdobników w rodzaju WTF, LOL, a nawet ROTFL!
I podejrzewam, że jeśli istnienie mechanizmu "pomocniczego" zostanie uznane za potrzebne, to jakiś tego typu mechanizm będzie wprowadzony. Na razie zwiększono ilość slotów.
Re: Nowy system zapamietywania
: 28 gru 2009 09:19
autor: Nathaniel
Xion:
Ja juz od dawna mam wyjebana na ta gre. Smiesza mnie tylko te kolejne zmiany. Bylo, dobrze, pozniej gorzej, gorzej, pozniej dno. Pojawil sie Rafgart, zaczelo sie robic fajnie, a teraz jest znowu coraz gorzej. Nie mozna miec swojego, odrebnego zdania, bo zaraz wszyscy to okrzykna placzem. A ja powiem, ze Ty placzesz, poniewaz ktos sie kochanych wizow czepia. Bestialstwo!
Podbijanie watkow to efekt uboczny nudzenia sie w pracy i nic Ci do tego!
Smacznej rybki.
Edit: Ropuk dobrze prawi.
Re: Nowy system zapamietywania
: 28 gru 2009 09:38
autor: Vayneela
Moluszku, Ty zapominasz nawet ludzi, których widziałeś 10 minut wcześniej, więc proszę nie używaj tego argumentu, bo rzeczywiście wyjdzie na to, że najlepiej w ogóle skasować "kto", a imię osoby przypomni nam się dopiero po trzecim piwie.
Tak, rzeczywiście nie chodzi o to, żeby cofnąć reformę. Kilka części, jak to z aktywnością w "ostatnio" jest bardzo si i na to nikt nie narzeka. Jednak wybitnie nie podoba mi się ograniczanie mojej kontroli nad własną postacią. Nie docierają do mnie argumenty o urealnianiu, bo akurat mam na tyle dobrą pamięć, że wiem, że Natalka, która ugryzła mnie w przedszkolu, po czym został mi siniak, jest teraz z Arkiem z podstawówki, który ciągle płakał.
Proponowano tu już kilka dogodnych zmian, wprowadzenie "wspomnij" albo "zapomnij" nie zrobiłoby nikomu wielkiej krzywdy, a ukróciłoby "płacze".
v.
Re: Nowy system zapamietywania
: 28 gru 2009 10:48
autor: Seren
Hmm.. to znaczy jak powiedzieli, że zmienione już nie będzie, to nagle wszystko jest ok, pacamy się rączką w czoło mówiąc "no przecieeeeeeż" i wychwalamy zmianę pod niebiosa? Już sobie nawet ponarzekać nie można
A tak w ogóle, to wszystko idzie zgodnie ze starym schematem. Surprise surprise. Zabrali, ponarzekaliśmy, oddali troszkę i już mamy być cicho. A mnie standardowo troszkę szlag trafia (taki malutki), że tradycyjnie zdanie graczy jest konsekwentnie pomijane. Ja nie wiem, czy to byłoby takie trudne uchylić czasem rąbka jakże wielkiej i znaczącej tajemnicy dotyczącej jakichś planowanych zmian i zobaczyć co o tym wszystkim sądzimy my, osoby, na które te zmiany wpływają? Żeby może wziąć to pod uwagę i zmianę przemyśleć przed jej napisaniem i wprowadzeniem.. Nie jestem wielką fanką teorii spiskowych, ale to wszystko już naprawdę jest śmieszne
Z notki Rafgarta:
Poza tym zmiany wyeliminowaly sytuacje, gdy:
- ktos pamieta nieistniejaca osobe i powstaje nowy gracz o tym samym imieniu - na Arkadii powstalo dotad kilkadziesiat tysiecy postaci i nie da sie zablokowac imion wszystkich usunietych, a byly wielokrotne zgloszenia, ze cos takiego uniemozliwia gre - tu się zgadzam, że teraz byłoby ciężko poblokować to wszystko. Ale automat blokujący imiona po kasowaniu postaci (na przykład działający od dziś) nikomu by krzywdy nie zrobił. Jedyny w miarę sensowny argument imho.
- gracz jest zapamietywany po poznaniu tak samo nazwanego npca - a czy nie powinno się przy kodowaniu npca od razu blokować imię, które mu się nadaje?
- gracze zapamietuja tylko przeciwnikow a nie znaja czlonkow wlasnego stowarzyszenia - na co zmiana nic nie pomoże, bo nadal będą chcieli pamiętać przeciwników i sobie z tym poradzą.
- gracze wymuszaja na innych przedstawienie sie (czesto kierujac sie motywacja calkowicie oderwana od gry) - było, jest i będzie, niezależnie od zmiany. Jak komuś zależy, żeby się ktoś przedstawił, to znaczy chce to imię znać i możliwe, że pamiętać.
- nowi gracze boja sie przedstawiac - w poprzednim systemie nowi gracze bali się przedstawiać? Nie wiem którzy. Natomiast teraz - owszem, boją się.
No i teraz duży koszt odczytu zmienił się na duży koszt pamięciowy, bo zero miejsc wolnych a sześćdziesiąt miejsc wolnych.. gdzieś to wszystko musi siedzieć?
Nie płaczę, bo mi się nie chce. Nie mówię, że nie śpię po nocach przez tą zmianę, bo generalnie - zgodnie z notką Mola - przeszłam nad tym do porządku dziennego. Co nie zmienia faktu, że zmiana nadal jest do niczego i ponarzekać sobie mogę. Już sobie zaczęłam notować imiona osób, które nie mam pojęcia kim są, ale w pamięci już siedzą, bo akurat się przedstawiły. Za pół roku znów się zaczną płacze, bo dodane piećdziesiąt slotów się zapełni.

Re: Nowy system zapamietywania
: 28 gru 2009 11:18
autor: Kalun
Naprawde nie daloby sie przywrocic systemu zapamietywania sprzed tej zmiany? Tak jak nie mam tendencji do nadmiernego zzrzedzenia, to tutaj cisnie sie na usta tylko jedno okreslenie... ch*jnia z grzybnia.
Re: Nowy system zapamietywania
: 28 gru 2009 11:27
autor: Molu
Po co kolejny raz zadawać to samo pytanie? Już została udzielona odpowiedź:
Jedyne zmiany, jakie moga zostac wprowadzone dotycza wielkosci limitu osob zapamietanych. O tym jednak bedzie mozna zdecydowac dopiero gdy minie troche czasu.
Rafgart
Re: Nowy system zapamietywania
: 28 gru 2009 13:20
autor: Kalun
Latwiej mi bylo zadac po raz kolejny to samo pytanie liczac, ze ktos odpowie niz przepierdzielac sie przez 20 stron postow...
Re: Nowy system zapamietywania
: 29 gru 2009 15:13
autor: Opeteh
Myslę, że mogłoby być nawet ciekawie gdyby nie było short'ów. Gracz, tak jak w każdej innej grze* powinien poruszac sie podpisany z imienia. Skonczyłyby się aliasowanie opisów graczy, mylenie postaci o tym samym opisie i wiele innych wynikających z przypadkowej zbierzności opisu postaci nieporozumień.**
Pozdrawiam.
* - nie ma drugiej takiej gry gdzie musisz rozkminiać czy spotkałeś NPCa czy gracza. W mało której grze biega obok Ciebie ktoś kogo nicka nie widzisz.
** - sugerowałem kiedyś, żeby w zwiazku z tyloma tysiacami mozliwych kombinacji 2 przymiotników przed rasą zablokować mozliwośc wybrania zdublowanego opisu. Nadal twierdzę, że to mądre rozwiazanie i nie znajduje dla niego dotkliwych minusów.
p.s. chciałem się również przywitać, nie zagladałem na forum od blisko roku.
Re: Nowy system zapamietywania
: 29 gru 2009 17:13
autor: Cromal
Opeteh pisze:Myslę,...
.. kłaamczuszek
Opeteh pisze:
p.s. chciałem się również przywitać, nie zagladałem na forum od blisko roku.
i niech tak zostanie.
Przedarłem się przez ten i inne tematy w sprawie. Może jednak przełamiemy impas i WYMUSIMY realizację pomysłu niestandardowych opisów (vide Brygu)