Gniot pisze:Ze skrajnosci w skrajnosci... tak jak ktos pisal ciala nie leza jedno na drugim odgrodzone 2 metrowym plotem naszpikowanym kamerami ;P powinna byc mozliwosc buchniecia czegos z ciala niezauwazonym bez tego durnego info
"Ktos bierze niebieskawy zoisyt, ciemnoczerwony topaz i
potezny kamienny mlot z ciala rozezlonego wysokiego borowika" jakis tam % szansy na sukces w kradziezy...kwestia zakodowania a na tym sie nie znam i nie wiem ile roboty przy takich poprawkach.
Z jednej strony, rzeczywiście może zdawać się nielogiczne. Nie da się zakodować wszystkiego. Ciała mogą znajdować się od siebie w różnej odległości, czego pokazać się nie da. Żeby wszystko było ładnie i logicznie to system musiałby rozróżniać czy to pomieszczenie, czy teren otwarty, czy zacieniony, jakie oświetlenie, jakie potencjalne przeszkody na linii wzroku. Bycie ukrytym to nie tylko stanie w miejscu w cieniu miotły ale również dynamiczne poruszanie się by szybko czmychnąć gdy ktoś po tę miotłę sięgnie... co już mogłoby wkraczać w skradanie się.
Także samo dokodowanie szansy na zabranie czegokolwiek z czegokolwiek (z ciała, z kufra, podnieść z ziemi, itp) podczas skradania ciężkie nie jest. Zmusić program by rozpoznawał kiedy ma stosować, a kiedy pomijać test na powodzenie - to jest prawdziwy problem.
No bo właśnie, czy ciała leżą jedno na drugim, czy teren wokół jest czysty, czy są jakieś meble, krzaki, cokolwiek innego, jaka pora dnia, test przeciwstawny skradania przeciw spostrzegawczości osób na lokacji, bonusy/minusy z ubrania/zbroi, obciążenia, zmęczenia, ekwipunku, itd...
Większość można pominąć i zastosować uproszczoną wersję na szansę zależną tylko od naszego skilla, ale czy ma on działać zawsze, czy tylko jeżeli są jakieś osoby na lokacji, czy jeżeli są jakieś inne ukryte osoby, o których nie wiemy też mają być uwzględniane w teście?
No i ukrywanie się jest pasywne, a branie czegoś z ciała już aktywne więc podlega pod skradanie, więc ma być test ukrywania, skradania, czy łączony przeprowadzany i jak to ma się do spostrzegawczości osoby na lokacji? Czy to, że ten ktoś był w trakcie walki (zakładam, ze raczej chodzi o buchnięcie komuś przedmiotów z truchła pokonanego przeciwnika) wpływa pozytywnie na tej osoby zmysły i podczas tego krótkiego okresu po walce łatwiej wykrywa jakiekolwiek działania, czy wyostrzenie działa tylko na aspekty zmysłów związane z walką, a pozabojowe testy są z minusem?
No i przecież po śmierci kamienie czy cokolwiek innego nie rozsypuje się po okolicy tylko są na ciele lub schowane w różnych zakamarkach ubrania/zbroi więc na znalezienie trzeba poświęcić trochę czasu. Co innego gdy była to walka 1 na 1 bo po zakończeniu walki patrzymy się raczej na ciało i jesteśmy tuż obok niego, a co innego gdy trwa bitwa, a na ziemi leżą ciała (uwaga osób walczących raczej nie będzie skupiona na leżących ciałach i zdecydowanie łatwiej je okraść).
Niby takie proste zagadnienie zakodowanie szansy na wykrycie podczas podbierania, a ile problemów się za tym kryje.
Osobiście uważam, że albo niech zostanie jak jest, albo niech to będzie zrobione z głową (na co potrzeba dużo czasu i energii żeby nie wyszło "jak zawsze", więc raczej podejrzewam że zostanie jak jest, co wcale nie jest na chwilę obecną złym rozwiązaniem skoro czasu brakuje na inne sprawy).