Strona 18 z 33

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 31 gru 2013 10:31
autor: Torn
Wyszła nowa wersja TinTina++ 2.01.0!
http://tintin.sourceforge.net/download.php

Po aktualizacji mam jednak pewien problem z komendą #map goto.
Lokacje startowe zapisane mam 3-literowymi skrótami typu: nov, wyz, car, nul.
Do tej pory komenda #map goto car zaprowadzała mnie do startówki w Carbon. W wersji 2.01.0 priorytet mają dłuższe słowa np. "caroton" i do pokoju o takiej nazwie jestem automatycznie wrzucany. Próbowałem nawiasów, cudzysłowia - bez rezultatów.

Aktualizacja:
Scandum na forum TT++ dał odpowiedź: #map goto nov$ ;)

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 02 sty 2014 11:57
autor: Ralandil
Wyszukiwanie różnych rzeczy w pliku i wyświetlanie ich w kliencie, np. npcy.

Kod: Zaznacz cały

#alias {npcfind %0}
{
#echo {<ffb>%h};
#system cat .arkadia/npclist |grep "%0";
#echo {<ffb>%h};
Podobnie można sobie zrobić bazę przedmiotów.

Kod: Zaznacz cały

#alias {itemfind %0}
{
#echo {<ffb>%h};
#echo {--------------------------------------------------------------------------------------};
#echo {              Nazwa towaru                |Mithryl| Zloto | Srebro| Miedz | Miejsce};
#echo {--------------------------------------------------------------------------------------};
#system cat .arkadia/itemlist |grep "%0";
#echo {<ffb>%h} {};
}
Przedmioty zapisujemy sobię tak jak widnieją w sklepach.

Kod: Zaznacz cały

| Piekny rzezbiony przedmiot                  |       |   1   |   10  |   3   |Miejsce

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 08 sty 2014 09:58
autor: Torn
Po kilku godzinach testowania TT++ 2.1 znalazłem kolejny błąd.
Komenda "#map list" w wielu przypadkach nie radzi sobie z wyświetleniem ilości lokacji do celu. W porównaniu do wersji poprzednich, obecna odsłona TT++ ma mniejszy zasięg tej opcji. Sprawa została zgłoszona.

Wracając do mojego poprzedniego posta. W oczekiwaniu na wydanie poprawionej wersji programu problem z #map goto rozwiązałem w następujący sposób:

Kod: Zaznacz cały

#alias {mwc %1} 
{
#if {"%1" != "%d"} {#map goto %1$} {#map goto %1}
}
Zaprzeczenie jest użyte ze względu na mieszane <roomnames> typu "nov2" itp.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 09 sty 2014 07:48
autor: Ralandil
Na najnowsze wydania trzeba uważać, śledzić bacznie Announcements i testować, a wszelkie błędy zgłaszać do Scanduma. Do starszej wersji 2.00.9 nie mam wielkich zastrzeżeń i nadal z niej korzystam.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 10 sty 2014 14:01
autor: Torn
Zastanawiam się nad pewną kwestią. Powiedzmy, że mam zmienną:

Kod: Zaznacz cały

#variable {ziola} {dwie czarne lodygi;trzy wonne krzewinki;wiele jasnych kwiatow}
Chciałbym wyodrębnić z opisów ziół dwie zmienne np.

Kod: Zaznacz cały

#variable {liczebnik} {dwie}
#variable {opisziola} {czarne lodygi}

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 10 sty 2014 15:35
autor: Ralandil

Kod: Zaznacz cały

#variable {ziola}{dwie czarne lodygi;trzy wonne krzewinki;wiele jasnych kwiatow}
#list lziola create {$ziola}
#foreach {$lziola[]} {pd}
{
    #regex {$lziola[$pd]}{%w %w %w}{
    #var {liczebnik[$pd]}{&1};
    #var {opisziola[$pd]}{&2 &3}
    }
}
W powyższy sposób proponuję kombinować. 8-)

Kod: Zaznacz cały

#sh $liczebnik[1]
dwie
#sh $opisziola[1]
czarne lodygi

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 10 sty 2014 15:37
autor: Torn
Dzięki wielkie.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 11 sty 2014 19:35
autor: Ralandil
Może Ci się przyda do pojedynczych ziół.

Kod: Zaznacz cały

#variable {ziola}{piec owlosionych aromatycznych lisci;okraglawy aromatyczny lisc;dziesiec czterokanciastych rozgalezionych lodyg;dwadziescia siedem fioletowych zwartych kwiatostanow}
#list lziola create {$ziola}
	#foreach {$lziola[]} {pd}
	{
    #regex {$lziola[$pd]}{%w %w %*}
    {
      #if {"&2" == "{jeden|dwie|trzy|cztery|piec|szesc|siedem|osiem|dziewiec}"}
		{
		#var {liczebnik[$pd]}{&1 &2};
		#var {opisziola[$pd]}{&3}
		}
		{
		#if {"&1" == "{dwa|dwie|trzy|cztery|piec|szesc|siedem|osiem|dziewiec|dziesiec|jedenascie|dwanascie|trzynascie|czternascie|pietnascie|szesnascie|siedemnascie|osiemnascie|dziewietnascie|dwadziescia|trzydziesci|czterdziesci}"}
			{
			#var {liczebnik[$pd]}{&1};
			#var {opisziola[$pd]}{&2 &3} 
		   }
			{
			#var {liczebnik[$pd]}{jeden};
			#var {opisziola[$pd]}{&1 &2 &3}
			}
			
		}   
     }
	}

Kod: Zaznacz cały

#for {1;2;3;4}{#sh $liczebnik[&0]}
piec
jeden
dziesiec
dwadziescia siedem
#for {1;2;3;4}{#sh $opisziola[&0]}
owlosionych aromatycznych lisci
okraglawy aromatyczny lisc
czterokanciastych rozgalezionych lodyg
fioletowych zwartych kwiatostanow

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 12 sty 2014 09:28
autor: Torn
Natrudziłeś się.
Korzystam z bazy ziół zrobionej na #listach i miałem ciut inny pomysł. Mimo wszystko, wielkie dziękuję. Przy okazji, myślałem, że powyżej 20 ziół przedstawiane jest jako "wiele". Ten fakt oraz ciągły "Unmatched brackets error" całkowicie zniechęciły mnie do kontynuowania tej idei.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 12 sty 2014 13:37
autor: Werbat
Od kiedy prawdziwa liczba zamienia się w "wiele" zależy od Twoich mentali. I dotyczy to większej ilości itemów, nie tylko ziół.