Strona 16 z 33

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 04 paź 2013 19:38
autor: Orror
Subem nie dalo rady. Sprawę zalatwiłem actionem. Dzieki za pomoc.

Edit:

Nowy problem. Macie może pomysł jak komendą wyczyścić plik tekstowy utworzony za pomocą:

Kod: Zaznacz cały

#line log rozmowa.log {%0}
Przy komendzie #log jest do wyboru {overwrite|append}. W tym przypadku już niestety nie.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 10 paź 2013 07:55
autor: Ralandil
Orror:

Kod: Zaznacz cały

#system {echo -n > rozmowa.log};
#line log rozmowa.log {%0}
Rozwiązanie jedynie pod linuksem. Możliwe, że w następnym wydaniu będzie opcja overwrite.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 18 lis 2013 15:17
autor: Torn
W odpowiedzi na wprowadzenie opcji "wyswietlanie" chciałbym zapytać jak najskuteczniej wykonać infobar z kondycją?
Czy coś w stylu:

Kod: Zaznacz cały

#action {^Jestes {w swietnej kondycji|w dobrym stanie|lekko ranny|ranny|w zlej kondycji|ciezko ranny|ledwo zywy}.$}
{
#switch {"%1"} 
 {
 #case {"w swietnej kondycji"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <afb>[#######]}};
 #case {"w dobrym stanie"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <afb>[######-]}};
 #case {"lekko ranny"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <afb>[#####--]}};
 #case {"ranny"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <efa>[####---]}};
 #case {"w zlej kondycji"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <eaf>[###----]}};
 #case {"ciezko ranny"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <faa>[##-----]}};
 #case {"ledwo zywy"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <faa>[#------]}};
 };
 #sh {$konda} {2}
 }
czy też za pomocą #prompt?

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 18 lis 2013 16:26
autor: Ralandil
Polecenie #prompt to w zasadzie #substitute ze wskazaniem linii, więc do "infobaru" zbytnio się nie nada. Chyba, że życzymy sobie mieć w nim tylko jedną "rzecz" np. kondycję. Jeśli oprócz kondycji chcemy mieć też zmęczenie, stan broni (dobyta/niedobyta) i inne bajery to moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie polecenia #showme {message} {line number}.

Przykładowo #action oprócz podstawienia zmiennych wywołuje #alias:

Kod: Zaznacz cały

#alias {status_bar}{#sh {K: $kondycja Z: $zmeczenie B: $bron}{1}}

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 19 lis 2013 11:51
autor: Dorien
fajne bary można zrobić w taki sposób

Kod: Zaznacz cały

#sh {<DAA>   <G03>   <880>}
Ralandil: jeśli możesz co i jak masz pod $bron ? :P

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 19 lis 2013 12:46
autor: Ralandil
Zmienna $bron zawiera "stan broni" - Dobyta/Wyjeta/Schowana/Zlamana.
Żeby się nie zagapić i nie lać pięściami.
Można dodać dużo rzeczy - manę, pragnienie, a nawet godzinę na mudzie da się zrobić. 8-)

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 19 lis 2013 12:53
autor: Dorien
fajny pomysł z bronią i nietrudny. +1

ja mam 2 linie w pierwszej zmęczenie i moja kondycja VS przeciwnik
w drugiej linijce czas arkadyjski pora roku pora dnia itp..
trzeba pomyśleć nad róża wiatrów w status barze jak większość klientów ma

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 19 lis 2013 13:34
autor: Ralandil
Ja mam różę wiatrów, ale w osobnym okienku, lekko przykrywającym mappera na splicie w rogu ekranu. Nie chciałem marnować trzech wierszy więc status_bar ustawiłem jedynie na jedną linię. Wrzucę później screena.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 19 lis 2013 17:19
autor: Torn
Chciałbym zapytać czy dla optymalnego działania programu lepszy jest kod:

Kod: Zaznacz cały

#action {^Jestes %1.$} 
{
#switch {"%1"} 
 {
 #case {"maly"} {#var wielkosc 1};
 #case {"duzy"} {#var wielkosc 2};
 }
}
, czy też:

Kod: Zaznacz cały

#action {^Jestes {maly|duzy}.$} 
{
#switch {"%1"} 
 {
 #case {"maly"} {#var wielkosc 1};
 #case {"duzy"} {#var wielkosc 2};
 }
}

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

: 19 lis 2013 21:00
autor: Ralandil
Z punktu widzenia wydajności programu nie powinno być różnicy. Jednak drugie rozwiązanie jest bardziej praktyczne, ponieważ #action nie będzie działał w wielu niepożądanych przypadkach, np. przy wyświetlaniu opisu naszej postaci:

Kod: Zaznacz cały

Jestes niski i szczuply jak na elfa.