Strona 16 z 33
Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 04 paź 2013 19:38
autor: Orror
Subem nie dalo rady. Sprawę zalatwiłem actionem. Dzieki za pomoc.
Edit:
Nowy problem. Macie może pomysł jak komendą wyczyścić plik tekstowy utworzony za pomocą:
Przy komendzie #log jest do wyboru {overwrite|append}. W tym przypadku już niestety nie.
Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 10 paź 2013 07:55
autor: Ralandil
Orror:
Kod: Zaznacz cały
#system {echo -n > rozmowa.log};
#line log rozmowa.log {%0}
Rozwiązanie jedynie pod linuksem. Możliwe, że w następnym wydaniu będzie opcja overwrite.
Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 18 lis 2013 15:17
autor: Torn
W odpowiedzi na wprowadzenie opcji "wyswietlanie" chciałbym zapytać jak najskuteczniej wykonać infobar z kondycją?
Czy coś w stylu:
Kod: Zaznacz cały
#action {^Jestes {w swietnej kondycji|w dobrym stanie|lekko ranny|ranny|w zlej kondycji|ciezko ranny|ledwo zywy}.$}
{
#switch {"%1"}
{
#case {"w swietnej kondycji"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <afb>[#######]}};
#case {"w dobrym stanie"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <afb>[######-]}};
#case {"lekko ranny"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <afb>[#####--]}};
#case {"ranny"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <efa>[####---]}};
#case {"w zlej kondycji"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <eaf>[###----]}};
#case {"ciezko ranny"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <faa>[##-----]}};
#case {"ledwo zywy"} {#var {konda} {<fff>KONDYCJA: <faa>[#------]}};
};
#sh {$konda} {2}
}
czy też za pomocą #prompt?
Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 18 lis 2013 16:26
autor: Ralandil
Polecenie
#prompt to w zasadzie
#substitute ze wskazaniem linii, więc do "infobaru" zbytnio się nie nada. Chyba, że życzymy sobie mieć w nim tylko jedną "rzecz" np. kondycję. Jeśli oprócz kondycji chcemy mieć też zmęczenie, stan broni (dobyta/niedobyta) i inne bajery to moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie polecenia
#showme {message} {line number}.
Przykładowo
#action oprócz podstawienia zmiennych wywołuje
#alias:
Kod: Zaznacz cały
#alias {status_bar}{#sh {K: $kondycja Z: $zmeczenie B: $bron}{1}}
Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 19 lis 2013 11:51
autor: Dorien
fajne bary można zrobić w taki sposób
Ralandil: jeśli możesz co i jak masz pod $bron ?

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 19 lis 2013 12:46
autor: Ralandil
Zmienna
$bron zawiera "stan broni" -
Dobyta/Wyjeta/Schowana/
Zlamana.
Żeby się nie zagapić i nie lać pięściami.
Można dodać dużo rzeczy - manę, pragnienie, a nawet godzinę na mudzie da się zrobić.

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 19 lis 2013 12:53
autor: Dorien
fajny pomysł z bronią i nietrudny. +1
ja mam 2 linie w pierwszej zmęczenie i moja kondycja VS przeciwnik
w drugiej linijce czas arkadyjski pora roku pora dnia itp..
trzeba pomyśleć nad róża wiatrów w status barze jak większość klientów ma
Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 19 lis 2013 13:34
autor: Ralandil
Ja mam różę wiatrów, ale w osobnym okienku, lekko przykrywającym mappera na splicie w rogu ekranu. Nie chciałem marnować trzech wierszy więc status_bar ustawiłem jedynie na jedną linię. Wrzucę później screena.
Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 19 lis 2013 17:19
autor: Torn
Chciałbym zapytać czy dla optymalnego działania programu lepszy jest kod:
Kod: Zaznacz cały
#action {^Jestes %1.$}
{
#switch {"%1"}
{
#case {"maly"} {#var wielkosc 1};
#case {"duzy"} {#var wielkosc 2};
}
}
, czy też:
Kod: Zaznacz cały
#action {^Jestes {maly|duzy}.$}
{
#switch {"%1"}
{
#case {"maly"} {#var wielkosc 1};
#case {"duzy"} {#var wielkosc 2};
}
}
Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0
: 19 lis 2013 21:00
autor: Ralandil
Z punktu widzenia wydajności programu nie powinno być różnicy. Jednak drugie rozwiązanie jest bardziej praktyczne, ponieważ
#action nie będzie działał w wielu niepożądanych przypadkach, np. przy wyświetlaniu opisu naszej postaci: