Asver pisze:Rafgart pisze:Przy smierci traci sie 1/3 doswiadczenia powyzej pewnej wartosci.
Wartość ta rośnie ze stażem postaci jak rozumiem? Jaki minimalny poziom doświadczenia gwarantuje osiągnięcie maksimum tej wartości?
Wartość doświadczenia, które nie tracimy, rośnie wraz z wiekiem postaci do pewnego, określonego maksimum. Jeżeli pytasz czy te maksimum jest % całości doświadczenia, czy pewną stałą to nie wiem. Obstawiałbym jednak stałą.
Drugie pytanie nie ma sensu.
Asver pisze:
I tak skoro już jakiś wiz skłonny jest do merytorycznej wypowiedzi na forum - dlaczego nie zrobić tego systemu exp tak - brutalność zastąpić tym co jest teraz, zostawiając jednak nienaruszalność qexpa, eliminując tą wartość progu obcinania expa przy zgonie, która sama rośnie ze stażem.
Hm?
Kiedyś było dokładnie tak. Zostało to zmienione, bo tak jak jest teraz - jest lepiej.
Ogranicza to tworzenie secondów, te i tak większość zadań (które da się zrobić samemu) robili na dwa razy, a pozostałe z kumplami. Można było dzięki temu nowo powstałą postać doprowadzić do poziomu doświadczony w dobę. Co prawda było to ekstremum, ale przypominam sobie, że ktoś się chwalił takim dokonaniem.
Poza tym,
zmuszało to graczy do wykonywania zadań, zamiast
nakłaniać jakimiś korzyściami. Marchewka jest prawie zawsze, o ile nie zawsze, lepsza od kija.
Asver pisze:
To by motywowało do robienia zadań. Teraz szczerze mówiąc skupiam się na gromadzeniu hajsu i czekaniu aż mi staż się nabije, bo po co robić zadanka, jak i tak wiele expa z nich nie ma, a stracić go tak łatwo...
Te questy i to że trza je zrobić i to trza je zrobić dokładnie żeby być fajnym na Arce, ba! które gwarantowały że można być fajnym, to była dla mnie osobiście super sprawa.
Osobiście uważam, że questy powinny zostać poprzerabiane, tak żeby bardziej opłacało się je robić. Pewnie jak znajdzie się na to czas, to zostanie to zrobione

Zresztą, tak zostało napisane w 'wieściach 91' - dotyczących zmian w systemie doświadczeniu.
Polecałbym - poza zbieraniem monet i idlowaniem - aktywną grę np. przy boku któregoś stowarzyszenia albo grupki graczy. Gra stanie się wtedy znacznie ciekawsza, a w grupie nawet o monety łatwiej.
Asver pisze:
No, ale to taka moja mała koncepcja. Nie narzekam - jest lepiej niż było.
Tylko pusto... gdzie można kogoś spotkać w sumie?
Novigrad? Nuln? Różne expowiska? Zależy kogo szukasz.