Mlimla pisze: ↑10 lip 2024 09:26
Czy urealnienie nazw poziomów cech postaci nie byłoby dobrym krokiem?
Z tego co widzę startuje się z 3/4 poziomu, po kilku dniach gry dochodzi się do poziomu 8 i mimo, że postać jest mocarna to tak naprawdę jest może mocna w obecnych realiach.
Jeśli dobrze zrozumiałem, chodzi o zmianę nazw w taki sposób, aby gracz nie łudził się, że jest ponad przeciętną? Ciekawa alternatywa, ale trzeba przemyśleć kilka kwestii:
1.Czy to jest potrzebne? - Każdy kto trochę dłużej siedzi w środowisku graczy wie, jakie odniesienie mają poziomy do prawdziwej siły
2.Czy to pomocne? - Jeśli gracz może określić siebie jako mocarny, to jest to pewna nagroda za godziny a nawet dni expienia. Jakiegoś rodzaju duma z dokonanych czynów. Gdyby to graczom zabrać, przywrócić ich na ziemię, to nie byłoby to takie wyjątkowe,a co za tym idzie gra stawałaby się nudna. Zmiany w outpucie komendy "cechy" Dają mi i wielu innym motywacje do kilkugodzinnego, nieciekawego bicia.
3.Czy to logiczne? - Może na pierwszy rzut oka ta zmiana wydaje się praktyczna, to nie można zapomnieć, że punktem odnoszenia się jest szary NPC łażący po ulicach. Świat Arkadii jest specyficzny i to że wszyscy zacięci gracze wyglądają jak kulturyści nie oznacza od razu, że można to określić normalną sylwetką, gdyż RPG-owo jest to zdecydowanie ponad przeciętną.
Nie odmawiam temu pomysłowi wartości, jest praktyczny i pomógłby rozeznać się nowym graczom, ale jak na ilość wad bądź niedociągnięć które z sobą niesie (tak zresztą jak każdy pomysł), trzeba się zastanowić, czy rzeczywiście warto. Jak się pójdzie na wyprawę raz na jakiś czas, poporównuje się z innymi, to można samemu wyciągać wnioski. Pozdrawiam serdecznie i życzę smacznej herbatki, bo na kawę już za późno