Strona 12 z 26
Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 00:21
autor: Xion
Zurwen pisze:Cóż, zabrano wam (nam, ale mi to nie przeszkadza) sztuczny mechanizm, który umożliwiał manipulowanie pamięcią postaci wedle własnego 'widzimisie', trudno żebyście byli z tego powodu szczęśliwi, nikt nie lubi jak mu odbierają zabawki.
Idąc tym tokiem myślenia, powinieneś być gorącym zwolennikiem całkowitego zablokowania komend 'ostatnio' i 'kto'. Trudno mi wyobrazić sobie bardziej sztuczny mechanizm, niż ten, który mówi postaci, kiedy ostatnio ktoś był zalogowany, albo czy jest zalogowany obecnie. Kosmos do niej przemawia, czy jak?
Krobelus:
Pomysł może interesujący, ale przy tym i oderwany od rzeczywistości. Zastanowiłeś się przez moment, jak by to miało wyglądać od strony kodowej? Licznik przedstawień się danej postaci?

Poza tym to samo rozwiązałoby stare, dobre 'zapomnij'.
Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 00:26
autor: Zurwen
Xion pisze:Zurwen pisze:Cóż, zabrano wam (nam, ale mi to nie przeszkadza) sztuczny mechanizm, który umożliwiał manipulowanie pamięcią postaci wedle własnego 'widzimisie', trudno żebyście byli z tego powodu szczęśliwi, nikt nie lubi jak mu odbierają zabawki.
Idąc tym tokiem myślenia, powinieneś być gorącym zwolennikiem całkowitego zablokowania komend 'ostatnio' i 'kto'. Trudno mi wyobrazić sobie bardziej sztuczny mechanizm, niż ten, który mówi postaci, kiedy ostatnio ktoś był zalogowany, albo czy jest zalogowany obecnie. Kosmos do niej przemawia, czy jak?
Przeprowadź mnie proszę krok po kroku tym tokiem myślenia który zauważyłeś w mojej (cytowanej) wypowiedzi i który doprowadził Cię do Twoich wniosków, aż jestem ciekaw.
Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 00:42
autor: Pulp
Sprawdzil ktos moze, co sie dzieje kiedy jest sie mocno pijamym albo po zgonie (limit zapamietanych mniejszy niz ich ilosc w pamieci) i ktoś nowy nam sie przedstawi? Wyrzuci z mema kilka osob?
Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 00:49
autor: Krobelus
Albo ziola na inteligencje (nie wiem czy sa, pewnie marycha) albo pierscien co dodaje do int

podobny blad moze byc
Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 00:50
autor: Urisiel
Ale po co urealniac aż tak arke? Zycie to ja mam nacodzien

Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 01:16
autor: Tipi
Dlatego te smutne opisy na gg!
Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 02:04
autor: Godar
Moim skromnym zdaniem Krobelus ma niegłupi pomysł.
Innym rozwiązaniem, chyba najlepszym z punktu widzenia graczy, byłoby po prostu znaczne zwiększenie limitu zapamiętanych (np. 5-krotne), tak żeby postać na jako takim poziomie w ogóle nie musiała się tym przejmować.
Kwestia tylko, czy nie obciążyło by to systemu (nie wiem, nie znam się).
W każdym razie obecna sytuacja jest po prostu patologiczna. Gracze boją się, że ktoś im się przedstawi, bo jakiś pionek, którego spotkają raz w ciągu swojej gry, z którym nie mają nic wspólnego, zniszczy im piękną, tworzoną od lat listę znajomych. I nie koniecznie chodzi tutaj o wiedzę o zalogowanych wrogach. Po co po wpisaniu "kto" mam widzieć imiona, które nic mi nie mówią, zamiast starych przyjaciół?
A jeśli już idziemy tą drogą, to w ogóle wywalić komendę "kto", tak żeby nie miało to takiego znaczenia. Albo najlepiej olać te shorty i niech każdy od razu widzi imię naszej postaci. I tak wszyscy się znają, tylko problemy ze skryptami by odpadły

Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 02:55
autor: Folko
A ja tam se pozwolę wyrazić dość niepopularną w tym wątku opinię, bo uważam, że zmiana jest całkiem sensowna. Zwłaszcza poziomy i komenda 'ostatnio'. Co do pamiętania osób, z którymi ma się kontakt, to może nie jest pozbawiona minusów (sentyment do starych postaci itp.), ale stary system też nie był idealny. Np. nie pamiętanie członków swojej gildii, no bo po co zajmować sloty, w których lepiej mieć zapamiętanego wroga. W efekcie najczęściej (i często jedyną) powtarzaną komendą do kumpli, z którymi biegało się na expa średnio 20 razy w tygodniu było: wspomnij się. To dopiero był brak realizmu.
Poza tym nie chce mi się wierzyć w tę armię secondów przedstawiających się na traktach każdej napotkanej osobie. No, chyba że komuś się wyraźnie nudzi, ale wtedy żal mi tych gości, którzy po to zakładają inne postacie. Generalnie jestem ciekawy jak to się sprawdzi w praktyce, potem zacznę narzekać.
Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 05:30
autor: Daggerro
Jakos nie mialem okazji przekopac sie przez serie wiadomosci wyzej.
Zapominam postacie, ktore przedstawione mi zostaly niedawno, pamietam zas osoby, ktore przedstawiano mi lata gwiezdne temu.
Przyklad:
Pamietam Hunverta, ktorego poznalem na arce z 6 lat temu i ktorego nie widzialem 'na arkowe oczy' z lat pewnie 5. Zapomnialem Bryga, ktory przedstawiony mi zostal moze z miesiac temu i ktorego widuje niemalze codziennie:)
To w taki sposob ma dzialac?
Pozdrawiam,
D.
Re: Nowy system zapamietywania
: 21 gru 2009 08:35
autor: Ghazar
Bardzo dobry pomysl padl wyzej, aby przywrocic komende zapomnij.
To by dalo mozliwosc malego chociaz kontrolowania sytuacji i z miejsca zapominania dziwnych pocztowych elfek czy setek secondow.
Druga sprawa, poruszona powyzej, co jesli ktos ma w zapamietanych starych przyjaciol, znajomych, ktorzy loguja sie raz na pol roku aby nie stracic konta?
Czy przykladowo, nie mozna dac okreslonej ilosci (uzaleznic od mentali albo taka sama ilosc z miejsca dla wszystkich) imion o ktorych zdecydujemy ze nie chcemy stracic?
Np 30 "slotow pamieci" ktore decyduje poswiecic na starych przyjaciol i najgorszych najbardziej znienawidzonych wrogow.
W koncu sa takie osoby ktore dobitnie zapadaja nam w pamiec.