Strona 106 z 297

Re: Komentarze do Pytan

: 23 cze 2009 12:03
autor: Tipi
Tak czy inaczej wyszlo na forum , ze jak sie chce to sie da.

Rafgart odpisal elegancko, uspokajajac dyskusje i nie wywyzszajac sie.
Nie napisal , ze oczekuje teraz na brawa bo jest kims hiper waznym
i hiper zdolnym.
Da sie? Da.

A co do zglaszania bledow, to faktycznie czasem lipa z tym jest.
Swego czasem zglaszalem blad w gadajacym mieczu, ze jak ktos
go wytraci na ziemie, to musze rozpalac znowu caly dzien.
i do dzisiaj nie wiem czy ktos to zmienil, pewnie nie.
A sprawdzac nie za bardzo mam ochote.

Pozdrawiam.

Re: Komentarze do Pytan

: 24 cze 2009 17:10
autor: Aphazel
Edian pisze:Czy w Arkadii nazwy są automatycznie odmieniane (przez przypadki, liczby) czy też dodając nowy przedmiot trzeba go ręcznie odmienić?
Jak to wygląda z perspektywy programistów?
Kazdy obiekt, ktory jest odmienialny przez przypadki, zawiera pola z wpisanymi na stale odmianami. Odmiany graczy są wpisane w plikach* z graczami, odmiany itemów w plikach* z itemami. Nie wiem, czy wizowie mają jakiś automat przy generowaniu nowych, w każdym razie zakodowany przedmiot ma odmianę na sztywno przypisaną - nie ma żadnej funkcji odmieniającej automatycznie wg zadanych zasad w czasie rzeczywistym. Za dużo możliwych wyjątków.

*Nie wiem, czy nie przeszli teraz na jakąś bazę SQL albo coś, ale w kodzie udostępnionym kiedyś przez Alvina wszystko było w plikach.

Re: Komentarze do Pytan

: 24 cze 2009 17:59
autor: Pulp
Rzeczowniki/nazwy są podawane na sztywno, przymiotniki odmienia funkcja.

Re: Komentarze do Pytan

: 24 cze 2009 18:20
autor: Tipi
Nie no chlopaki, jest cos takiego jak slownik ;) I z niego pobierane sa odmiany.

Re: Komentarze do Pytan

: 24 cze 2009 18:32
autor: Edian
Pulp pisze:Rzeczowniki/nazwy są podawane na sztywno, przymiotniki odmienia funkcja.
Czyli oprócz nazwy, podawany jest również rodzaj gramatyczny, tak?
(bo przymiotniki odmienia się różnie w zależności od rodzaju gramatycznego rzeczownika do którego się odnoszą np. magiczny miecz, magiczna szabla)

Re: Komentarze do Pytan

: 24 cze 2009 18:49
autor: Pulp

Kod: Zaznacz cały

ustaw_nazwe( ({ "mlot rycerski", "mlota rycerskiego", "mlotowi rycerskiemu", 
                "mlot rycerski", "mlotem rycerskim", "mlocie rycerskim"}),
             ({ "mloty rycerskie", "mlotow rycerskich", "mlotom rycerskim",
                "mloty rycerskie", "mlotami rycerskimi", "mlotach rycerskich"}), 
             PL_MESKI_NOS_NZYW );
dodaj_przym("matowy", "matowi");
dodaj_przym("poreczny", "poreczni");             

Re: Komentarze do Pytan

: 24 cze 2009 19:16
autor: Godar
Pulp pisze: dodaj_przym("matowy", "matowi");
dodaj_przym("poreczny", "poreczni");
[/code]
A nie "matowe" i "poreczne"? Nie zebym sie znal na kodowaniu, ale mloty to chyba nie osoby...

Re: Komentarze do Pytan

: 24 cze 2009 19:23
autor: Rafgart
Wszystkie nazwy sa w slowniku, przymiotniki podaje sie w rodzaju meskim liczby pojedynczej.

ustaw_nazwe("mlot");

dodaj_przym("matowy");
dodaj_przym("poreczny");
ustaw_przydawke("z fredzelkiem na czubku");
ustaw_przym_po("bojowy");

Re: Komentarze do Pytan

: 25 cze 2009 06:02
autor: Gorgun
Rafgart: dziekuje, chcialem cos chamskiego odpisac na temat przemadrzalstwa, ale mi psycholog zabrania takie rzeczy robic...

Re: Komentarze do Pytan

: 25 cze 2009 07:54
autor: Gość
Gorgun pisze:Rafgart: dziekuje, chcialem cos chamskiego odpisac na temat przemadrzalstwa, ale mi psycholog zabrania takie rzeczy robic...
To co wszyscy pisali było w niektórych przypadkach dobre. Ale ze starym kodem, udostepnianym przez Arkadie.
Jak widać został trochę zmodyfikowany ;)