Strona 11 z 73
Re: Zmud pomoc
: 16 wrz 2011 17:30
autor: Gość
Rennz pisze:To jest mniej efektywne trochę - jeśli masz na sobie tylko trzy zbroje to po co wysyłać do muda osiem komend? (-: Tak to skrypt wyśle tylko trzy i to nawet z konkretnymi nazwami przedmiotów do naprawienia.
Też przez większość mojego grania miałem takiego "sprytnego" aliasa z wczytywaniem listy zbroi (i nawet wywalało mi z tej listy płaszcz, rękawice i buty, których się nie naprawia), ale niestety jest tych kilka itemów, które źle działały po odwołaniu się do nich pełną nazwą (chodzi o pewne pary naramienników, czy nagolenników), więc teraz spamuje łopatologicznym:
Kod: Zaznacz cały
#ALIAS rep {
naostrz dobyta bron
naostrz druga dobyta bron
napraw pierwsza zalozona zbroje
napraw druga zalozona zbroje
napraw trzecia zalozona zbroje
napraw czwarta zalozona zbroje
napraw piata zalozona zbroje
napraw szosta zalozona zbroje
napraw siodma zalozona zbroje
napraw osma zalozona zbroje
napraw dziewiata zalozona zbroje
napraw dziesiata zalozona zbroje
}

Re: Zmud pomoc
: 18 paź 2011 19:58
autor: Arkanius
Witam.
Mam pytanie. Moja przygoda na arkadi zaczęła się dopiero wczoraj i mam straszny problem z odnalezieniem się w świecie gry. Słyszałem o czymś takim jak mapper ściągnąłem zmuda i próbowałem coś znaleźć na jego temat ale jestem naprawdę zielony w tej kwestii mógłby mi ktoś objaśnić z czym to się je i to tak naprawdę jak dla zielonej osoby.Z tego co narazie zrozumiałem to jest jakaś mapa która pomaga w przemieszczaniu się.. Przepraszam za problem ale naprawdę pierwszy raz się z czymś takim spotykam jak mud i nie mam o tym pojęcia.
Albo jeśli istnieje jakiś poradnik dla osób naprawde początkujący w obsłudze tego programu to prosił bym o jakieś nakierowanie.
Re: Zmud pomoc
: 18 paź 2011 21:26
autor: Haern
Raczej taki poradnik nie istnieje.
Mapper to taki 'ficzer' ZMUDa, automatyczna mapa (ktora trzeba stworzyc/dostac), pokazujaca Ci Twoja aktualna pozycje i przesuwajaca sie, kiedy Twoja postac sie przemieszcza. Pomaga bardzo szybko sie przemieszczac, znajdowac rozne rzeczy itd. Niestety, czesto dopracowana mapa to wynik pracy wielu osob na przestrzeni dlugiego czasu, dlatego gracze raczej rzadko sie nia dziela. Mozesz natomiast sprobowac sam zaczac tworzyc mappera - musisz tylko wlaczyc w zmudzie mape (musi to byc jeden z nowszych zmudow lub cmud), odpowiednio skonfigurowac program, i wziac sie za robienie. Duzym atutem jest automatyczne tworzenie sie mapy w trakcie chodzenia postacia po nowych terenach (przy odpowiednio ustawionym programie i mapperze). Pytaj, pomozemy z ustawieniami.
Re: Zmud pomoc
: 19 paź 2011 08:05
autor: Arkanius
Ok mam zmuda 7.04 mappera wlaczonego i jak się domyślam muszę teraz pozmieniać w nim komendy kierunków na polski. Jak to zrobić?
Re: Zmud pomoc
: 19 paź 2011 16:54
autor: Haern
Poszukaj, najpewnie w klasach 'System' itd., tak zwanych 'dirów'. Jest to typ zmiennej (powiedzmy), którego znaczek to mala ikonka rozy wiatrow czy tez kompasu. Beda mialy nazwy jednoliterowe. I tamze, w polu Commands, nalezy wprowadzic na przyklad, dla kierunku NW, taka linijke:
nw|polnocny-zachod|przemknij sie na polnocny-zachod|przemknij sie z druzyna na polnocny-zachod
Po przerobieniu wszystkich 10 kierunkow trzeba zrekonfigurowac mappera. Zaleznie od tego co chcesz osiagnac (np wylapywanie krotkich nazw lokacji do mappera) sa rozne ustawienia, ale z tego co zauwazylem, na polskich mudach najlepiej sprawdza sie wylaczenie wylapywania czegokolwiek - zeby mapper czytal tylko klawiature, nie patrzyl na zadna reakcje muda itd. (musi jednak otrzymac JAKIKOLWIEK tekst, zeby stworzyc nowa lokacje). Tak wiec ustawiamy kropke w jakiejs lokacji (najlepiej takiej, z ktorej mamy wyjscie do innej, i nasza postac jest tamze -czyli zgodnie z 'rzeczywistoscia'), wchodzimy w mapperze w Config->Reconfigure, wpisujesz w odpowiednie pole komende kierunku, w ktorym mozesz sie udac, klikasz Next. I tutaj mozesz wybrac co ZMUD ma wylapac, ale ma on z tym problemy, zwlaszcza, ze nie zawsze lokacje wyglada tak samo. Duzo babrania sie, efekt przecietny. Ja wiec odznaczam wszystkie trzy opcje, i daje next - dzieki temu ZMUD olewa output muda, nowe lokacje tworza sie bez nazwy i bez dalszych wyjsc (czyli do nowo utworzonej lokacji prowadzi tylko wyjscie z poprzedniej, z ktorej tam wszedles - klient nie wylapuje wyjsc widocznych na lokacji, chociaz to tez jest mozliwe do zrobienia ponoc;) ). Pozwala to robic mapy nie wychodzac z karczmy (sadzasz postac przy stole i wklepujesz kierunki tworzac mape - musi byc jakis komunikat zwrotny, typu 'Nie mozesz sie tam udac gdyz siedzisz.', zeby klient tworzyl lokacje). Ponadto ustawiam tryb chodzenia na FAST, wlaczam 'Disable automatic confirmation' oraz 'Auto door creation'. Poszukaj, poprobuj, nie jest to takie trudne. Powodzenia, i wal jak cos niejasne (bo wiem, ze dosyc chaotycznie to napisalem, i tak brzydko, jednym ciagiem...).
Re: Zmud pomoc
: 19 paź 2011 20:55
autor: Arkanius
Dzięki za pomoc

. Jak przeczytałem to zrozumiałem,za godzinkę do tego usiądę a potem napisze jak mi wyszło.
Re: Zmud pomoc
: 11 lis 2011 23:17
autor: Dogid
Klaz pisze:
W rzeczywistości będzie działał tylko jeden trigger
Kod: Zaznacz cały
#TRIGGER {(*) rani cie (*), trafiajac cie w (*).} {
#sub {%1 rani Cie w %3.}
#cw 12
} "" {prompt}
Musisz wykluczyc lekko, powaznie, bardzo ciezko za pierwsza (*).
Jak zrobić takie wykluczenie?
#TRIGGER {{|> }(*) ({@ciosy_sila}) ({@druzynaB}) (*), trafiajac {go|ja|je} w (*).$}
Re: Zmud pomoc
: 12 lis 2011 00:04
autor: Zurwen
Zmudowy parser sie od tego chrzani, subregex działa.
rany = "ledwo muska|lekko rani|rani|powaznie rani|bardzo ciezko rani|masakruje"
#trigger {
(*) ({@rany}) (*)
}
{
@temp = %1 %2 %3
@temp = %subregex($temp, "("@rany")", "tutaj_sposob_subowania")
#sub @temp
}
Przykładowy sposób subowania:
%subregex($temp, "("@rany")", "\1 (%ismember(\1, "@rany")/%numitems("@rany"))")
Re: Zmud pomoc
: 14 lis 2011 11:37
autor: Gren
witam,
widziałem kiedyś gdzieś jak kolorować lokacje w mapperze za pomocą komendy, chce sobie zrobić albo macrosa albo buttona zeby stojąc na danej lokacji zmieniał mi kolor na jaki tam chce
Re: Zmud pomoc
: 14 lis 2011 12:10
autor: Gryffin
Hej!
Jak wstawic dodatkowa pusta linie przed i po tym jak sprawdzam kondycje wszystkich?
Dokladnie chodzi mi o to, ze mam alias np. kw = kondycja wszystkich i jest tego czasami mnostwo i zlewa sie z tekstem opisujacym walke, a chcialbym, zeby bylo totalnie oddzielone.
Zaznaczam, ze jestem totalnym zmudowym n00bem!
z gory dzieki i pozdrawiam!