Strona 2 z 3
Re: Komenda powal
: 24 mar 2011 20:53
autor: Miuosh
Pomysł uważam ze bardzo dobry.
Re: Komenda powal
: 24 mar 2011 22:10
autor: Emet
Dlaczego ankiety nie zrobisz?
Pomysl fajny, nie musi mdlec taka osoba, bo to konczy sie zazwyczaj zgonem (organizm poddaje sie). Lepiej zeby delikwent byl sparalizowany i widzial tylko ciemna lokacje. Moga nawet dochodzic go glosy (chocby agresorow).
Re: Komenda powal
: 25 mar 2011 00:33
autor: Evandeil
Zdecydowanie za, ale ankieta nie dziala. :/
Re: Komenda powal
: 25 mar 2011 01:30
autor: Zorrid
Ankiety nie działają, niestety powstał błąd po ostatnich zmianach na forum
Re: Komenda powal
: 25 mar 2011 07:11
autor: Gość
Pare tych błędów jest na forum.
Re: Komenda powal
: 26 mar 2011 13:06
autor: Magog
Ile razy juz ta kwiesta byla podnoszona. Grozi to nagla inflacja poziomow, co rowna sie odejsciu graczy.
Re: Komenda powal
: 26 mar 2011 13:25
autor: Zorrid
Przepraszam, ale większej bzdury to nie słyszałem. Ostatnio czytałem bardzo dobry artykuł o WoW w piśmie branżowym, którego tezą ( popartą przez badania wśród graczy) było, że tak naprawdę zmiótł konkurencję dzięki wyjątkowo niskiej karze za zgon w porównaniu do konkurencji. Nagle się okazało, że nie każdemu chce się latami expic. Co z tego, że w WoW prawie każdy ma max poziom? I tak gra tam najwięcej ludzi. Ja uważam, że gdyby w arce zlikwidować lub zminimalizować karę za zgon, mielibyśmy co najmniej 10 - 20 razy więcej graczy. Odeszłoby co najwyżej parę osób, którzy uparcie twierdzą, że lubią emocje jakie daje ryzyko zgonu. To już nie te czasy. Co z tego, że na Arce latałyby dziesiątki legend - mnie by to nie przeszkadzało.
Czy zasady z innych mmorpg obowiązują na Arce? W części tak - otóż wśród moich znajomych grających w arkę, którzy dali sobie spokój z grą, decyzja o definitywnym zakończeniu gry zapadła ostatecznie dopiero po zgonie. Co ciekawe były to stosunkowo młode postacie i stracili tygodnie, a nie miesiące czy lata expa. Niestety w dzisiejszych czasach tygodnie to już zbyt wiele. Grafiki 3d nigdy ( zresztą na szczęście ) nie będziemy mieli, ale niektóre rzeczy należałoby zmienić, przystosowując grę do współczesnych realiów i potrzeb graczy.
Jeżeli coś powoduje odejście graczy kolego Magog to raczej deflacja, a nie inflacja poziomów. To oczywiste. Strata poziomu i brak czasu na jego odrabianie zniechęciły wielu do gry, przez co mamy to co mamy.
Re: Komenda powal
: 26 mar 2011 14:53
autor: Yngvar
Pozwole sobie wtracic trzy grosze.
Porównujesz wowa i arke, a wydaje mi się, że nie tędy droga.
W wowie leveling jest tylko etapem, który musi przejść dana postać, by zacząć grać. Endgame w wowie to jest podstawa tej gry, czy to dla gry PVE czy PVP.
Arkadia natomiast jest zbudowana wokół ciągłego expienia, ponieważ jak mi się wydaje endgame ogranicza się w większości do pk (chwilę jestem arkadyjczykiem, więc mogę sie mylić). Jeśliby odebrać konieczność odexpiania zgonów, to chyba by z automatu zabiło tę grę, bo od pewnego poziomu już przestawałoby się opłacać zdobywać doświadczenie, a powstalej w ten sposob luki chyba nie byloby czym zastapic.
Re: Komenda powal
: 26 mar 2011 15:15
autor: Sigard
Zorrid:
viewtopic.php?f=4&t=229
Przewijala sie ta kwestia juz niejednokrotnie. Poczytaj zanim zaczniesz powielac argumenty, moim zdaniem chybione i wynikajace ze slabej znajomosci owych "realiow", o ktorych piszesz. Nawet, jezeli pojawiaja sie coraz to slabsi gracze nie znaczy, ze przez to gra powinna stac sie slabsza.
Re: Komenda powal
: 26 mar 2011 16:11
autor: Magog
Co do WoW to raczej bardzo wybiorczy artykul czytales. Osobiscie zjadlem na WoW-ie zeby, i spedzilem 4 lata zycia czytajac blueposty i je komentujac. WoW wybierajac niska kare za zgon i posiadanie MaxLvl, skazal sie na utrzymanie graczy w grze poprzez ciagla itemizacje i rozwoj terenow = $$$$$$$. Zreszta realia mechaniki gry ktora ma 20-30 tys graczy na jeden serwer tez sa inne, np. potrzeba zatrudnienia kilkudziesieciu osob, ktore zajmuja sie samym balansem.
Na MUD-ach, jak arka rzadza 2 zasady: "Bez ryzyka, nie ma zabawy" i "Zaden erpeg nie utrzyma graczy w grze RPG - liczy sie RNG i podejscie 'Me>You' "
Oczywiscie, mozna by rozwazyc ta propozycje z jakimis poprawkami np. na wojny gildiowe, np. potrzeba oficjalnego wypowiedzenia wojny, i wtedy "powalanie" byloby niemozliwe, ale np. MC moglby sobie pognebic paczkarzy bez konsekwencji wiekszych. Hardcore PK jest waznym czynnikiem autobalansu w grze i wprowadzenie zmian tutaj spowodowaloby ogromne fluktuacje, tudziez szybsza smierc gry.
I zeby nie bylo, dla mojej postaci taka opcja to czysty zysk, mniej by czlowiek tracil, jak mnie znowu by SC ubilo, ale na dluzsza mete szkodliwa dla gry jako calosci.
A tak w ogole (mimo, ze wiem, iz w kazdym danym czasie istnieje taka jedna postac w grze i na forum od pradawnych dziejow), to Twoje posty zaczynaja pojawiac sie wszedzie. Mysle, ze za malo czytasz, za malo grasz, a za duzo sie wywnetrzasz tutaj. Moze jakas dyspensa na przenoszenie konfliktow z forum na arke? Pretty plz?