Nowy system zapamietywania

Forum wieści z Arkadii.

Czy podoba ci sie zmiana systemu zapamietan

Tak
34
18%
Nie
138
73%
Wszystko mi jedno
17
9%
 
Liczba głosów: 189

Awatar użytkownika
Opeteh
Posty: 29
Rejestracja: 29 gru 2009 14:21

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Opeteh »

Rafgart pisze:Jesli jest 100 przymiotnikow i kazdy moze miec dwa, to jest okolo 10000 kombinacji (dochodza jeszcze ograniczenia na kategorie, kwestia kolejnosci).
Dziennie w tej chwili powstaje 10 postaci, czyli po maksimum 3 latach mozliwosci sie koncza.
A) dopisac wiecej przymiotników - gracze z łatwoscią w tym akurat mogą pomóc
B) postacie się nie tylko tworzą - sa również kasowane
C) jestem NA PRAWDĘ cienki z matmy ale czy kwestia 'kojejnosci' nie daje czasem dwa razy więcej kombinacji (chyba, że uwzględniłeś ją w swoim podsumowaniu 10000
D) weź pod uwagę jedną ważną rzecz: ta sama kombinacja dla innych ras nie jest już zdublowanym opisem, czyli podany przez Ciebie wynik mnożony przez ilość ras (ile 6, 7?)
E) z zasady dublowania mozna wyłączyć NPCe. Nawet jeśli nasza postać zdubluje shorta z NPCem to ten drugi raczej nie przemieszcza sie po całym świecie i ryzyko pomyłki jest nie wielkie.

Nie chce sie tutaj z nikim kłócić, to tylko propozycja pomysłu, który wyeliminowałby:
- atakowanie niewłaściwych postaci ze względu na taki sam short.
- alliasowanie opisów (to kolega, to wróg, to NPC od questa, to alt itd.)
- zwiekszenie orginalności postaci
- ułatwienie przy ogłoszeniach, listach gończych, informacjach na tablicach gdy posługujemy się shortem

p.s. Rafgarcie, zmiana z zwiekszeniem slotów pamięci - genialna, z usunieciem 'ostatnio' - logiczna i pozytywna, z dłuzszym zapamietywaniem świeżo przedstawionych niż do wylogowania - na plus, zapamietywanie starych znajomych - klęska.
Pozdrawiam
Keder
Posty: 1
Rejestracja: 15 maja 2009 00:50

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Keder »

C) jestem NA PRAWDĘ cienki z matmy ale czy kwestia 'kojejnosci' nie daje czasem dwa razy więcej kombinacji (chyba, że uwzględniłeś ją w swoim podsumowaniu 10000

Nie było uwzględnione odwrotnej kolejności - czyli to daje 20.000 kombinacji
Idąc dalej tym rozumowaniem mamy 6 raz licząc półelfy siedem więc mamy dla wszystkich raz 120 tys. z półelfami 140 tys. różnych opisów. a to już jest naprawdę spora liczba.

Pozdrawiam Keder
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Rafgart »

Na maturze z matmy to teraz musi byc pogorm :roll:
Vayneela
Posty: 159
Rejestracja: 20 lip 2009 19:56

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Vayneela »

Rafgart pisze:Na maturze z matmy to teraz musi byc pogorm :roll:
Keder pisze:NA PRAWDĘ
Na maturze z polskiego też :P

v.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009 00:00 przez Vayneela, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Seren
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 2009 14:32

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Seren »

Z polskiego chyba też..

Keder, jasne, bo jeśli przy wyborze dumnego ciemnobrodego krasnoluda by Ci powiedziało: oj nie nie, taki już jest! to byś uznał, że w takim razie założysz elfa? :) Ilość kombinacji powinna być jednak liczona dla wybranej rasy, bo o ile można iść na jakiś kompromis względem przymiotników, to chyba nie chcecie nikogo zmuszać do innej rasy, niż sobie początkowo wymyślił?
Gwoli jasności dla tych, którzy mają problemy z kombinatoryką: 100 dostępnych przymiotników do użycia na pierwszym miejscu * (100 istniejących - 1 już użyty) dostępnych przymiotników do użycia na drugim miejscu, no chyba, że ktoś ma ochotę być czarnym czarnym elfem. I to wyczerpuje wszystkie możliwości (poza właśnie dublowaniem) oraz uwzględnia różną kolejność, mili panowie. (biały z pierwszej setki + czarny z pozostałych 99 lub czarny z setki + biały z 99)
100*99=9900, można zaokrąglić do 10tyś. uwzględniając, że liczba przymiotników może być i nieco większa.
Żeby Wam baba musiała tłumaczyć..

Ja uważam, że pomysł z blokowaniem shortów nie jest dobry, po co ludziom komplikować grę na samym wstępie? Poza tym jeśli ktoś naprawdę chce być taki-a-taki, to czemu nie może? Bo ktoś inny już na to wpadł? Nie przesadzajmy. Problem tkwi raczej w graczach, którzy nie potrafią poświęcić pół minuty na przeczytanie longa i upewnienie się, czy aby odpowiednią osobę atakują. Ot co.

Nadal postuluję za oddaniem komendy "zapomnij", która wiele ułatwi. I zmiana nadal mi się nie podoba. W przeciągu kilku ostatnich dni już zajęło mi pięć wolnych miejsc w pamięci, a wcale nie grałam dużo i nie chodziłam w miejsca zaludnione. Więc.. do kitu.

PS. Matematyka jest piękna!
PS2. Do Kedera - raz i ras to dwa całkowicie odmienne słowa i nie można ich używać zamiennie.
There must be some way out of here, said the joker to the thief
There's too much confusion, I can't get no relief
No reason to get excited, the thief, he kindly spoke
There are many here among us who feel that life is but a joke
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 202
Rejestracja: 19 gru 2009 23:27

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Molu »

No dobra... Seren mnie ubiegła zanim zdążyłem skończyć własną notkę na temat matmy i pewnie zrobiła to w bardziej zrozumiały sposób niż ja bym to zrobił. Więc nie ma sensu powtarzać.
Dodam tylko jeszcze, że mamy do wyboru jedną z dwóch płci - co powoduje dwukrotne zwiększenie dostępnych opisów (nie dyskryminujmy kobiet :D).

Jednak podobnie jak moja przedmówczyni jestem przeciwny takim ograniczeniom.

Wprowadzenie pomysłu z widocznymi imionami też jest niezbyt interesujące - po co w takim razie wybierać opis przy tworzeniu postaci, skoro nikt nie będzie w ogóle go widział?

Abstrahując od kwestii "zapamiętanych" podoba mi się system tworzenia opisów postaci na innym mudzie. Wybieram opisy dotyczące różnych kategorii - z tego jest tworzony dłuższy opis, natomiast główne rzeczywiście są dwa - np. niebieskowłosy skośnooki. Cóż... zaczynam grać, zakładam hełm. Jakie te włosy mam? W zasadzie to nie wiadomo, bo są schowane pod hełmem. W tym momencie jestem widoczny dla innych jako skośnooki krępy. Kupuję sobie płaszcz z kapturem. Zakładam go... Moje oczy są niewidoczne. W tym momencie jestem już krępy spokojny.
Takich kombinacji można naprawdę sporo wymyślić dla jednej osoby. A to powoduje, że trzeba będzie obejrzeć kogoś dokładnie, żeby się zorientować kim jest.
Oczywiście nie wiem ile byłoby z tym pracy... :)

"Zapomnij" byłoby dobrym rozwiązaniem...
Seren pisze:PS. Matematyka jest piękna!
Tu się zgadzam :)
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem tego, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Zurwen »

Odnośnie matematyki:

(*) Jak się nie znacie (co sami przyznajecie) to się nie wypowiadajcie.
Bo szczena opada i smutno się na duchu robi.

Btw. Ta zasada (*) nie tyczy się tylko matematyki. Jak ktoś chce zobaczyć miejsce gdzie jest nagminnie łamana, to niech sobie zajrzy na np. komentarze na onecie.

Miło byłoby rozwiązać jakoś ten problem (przymiotnikowy, głupoty na świecie się nie wyeliminuje), ale nie widzę żadnego sensownego rozwiązania, a szkoda! Myślcie, może coś wymyślicie.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Godar »

Problem tkwi raczej w graczach, którzy nie potrafią poświęcić pół minuty na przeczytanie longa i upewnienie się, czy aby odpowiednią osobę atakują. Ot co.
Hmm pół minuty? W tym czasie to wróg zdąży dobiec do gildii i jeszcze wrócić ze wsparciem :D

@ Opeteh
No offense, ale masz szczęście, że za Twoich czasów matma nie była obowiązkowa na maturze :mrgreen:
Awatar użytkownika
Cannard
Posty: 108
Rejestracja: 23 lut 2009 06:14

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Cannard »

Pomysł z komendą zapomnij jest tak prosty i oczywisty w swej genialności, że aż wierzyć się nie chce by nie mógłby być brany pod uwagę.

A jeśli nie mógłby, to chciałbym przeczytać dlaczego.
Inni zawsze mu doradzali, żeby zrobił coś ze swoim życiem. Zgadzał się z tym: chciałby z niego zrobić łózko.
--------------------
Nieważne, jak żyłeś i umarłeś, ale jak opowiadają to bardowie.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Werbat »

@Serenka: 'Mathematics is the language of nature' - pytanie/premia: z jakiego to filmu? Hint: nie googlamy, wiemy. Hint2: Clint Mansell, Orbital, Autechre.

@Vay: moja szkoła!

@Godar: 'offence'.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
ODPOWIEDZ