Co sądzisz o wolnych zawodach?
Co sądzisz o wolnych zawodach?
Ankieta do sprawdzenia co myślą o tym zagadnieniu Arkadyjczycy. Mi się wydaje, ze było by lepiej. (Przynajmniej dla mnie)
Dla niewtajemniczonych wolne zawody oznaczają 100% treningu umiejętności nawet po za gildia.
Dla niewtajemniczonych wolne zawody oznaczają 100% treningu umiejętności nawet po za gildia.
W oczekiwaniu na TE święta.
Re: Co sądzisz o wolnych zawodach?
Jakoś małopopularny temat ... tesh bym się napił ...
Re: Co sądzisz o wolnych zawodach?
Uważam, że stowarzyszenie powinno być jedyną drogą do uzyskania pełni zawodu. Siłą arkadii jest społeczność i gdyby nie to, że aby w pełni skorzystać z zawodu, trzeba wejść do gildii, to nigdy bym nie poznał tych cudownych ludzi
Re: Co sądzisz o wolnych zawodach?
Taki zart z gorycza..., ale nawet smieszny.nigdy bym nie poznał tych cudownych ludzi
edit:
A jeszcze dopisze. Tez mam ochote na przedobiednie zarty.
O ile idea. "Rpguj to znajdziesz se kolegow w grze ktorzy wzmocnia twoja postac" jest na gre internetowa sluszna to prawda jest troche inna.
Im silniejsza postac to tym mniej potrzebujesz tego etatu bo Ci skrzynia z dobrym sprzetem i kolegami i expa go zastepuje.
Etat w dzisiejszym świecie arkadyjskim to pańszczyzna, sposób na ograniczenie wolności w odgrywaniu postaci, bo musisz krakać jak szef gildii karze.
Ja to proponowalem juz cos innego, ale moge powtorzyc pomysl. Niech kazdy startuje z etatem w zawodzie jaki sobie wybierze, a etat sie traci przy dolaczaniu do gildii.
A jak tak bardzo chcecie zeby mlodzi mieli kolegow to niech wszystkie gildie stana sie AJ. I wydaje mi sie, ze te rozwiazanie bylo by calkiem zasadne. Jest discord na ktorym maja ogolny dostep do experckiej poprzez doswiadczenie wiedzy arkadyjskiej.
W oczekiwaniu na TE święta.
Re: Co sądzisz o wolnych zawodach?
To już nie wiem jak to rozumieć. Cenisz społeczność, ale poszedłeś do gildii dla wyłącznie dla pełni zawodu a cudownych ludzi przy okazji poznałeś. Chęć posiadania pełni zawodu zmusił cię go otworzenia gęby do ludzi i uważasz, że inni mają podobnie.
Re: Co sądzisz o wolnych zawodach?
No to moj pomysl, na pelny zawod.
Postac ma 300,albo 500 dni (nie mniej) i wtedy moze sobie wybrac jeden pelny zawod. Tylko jeden,zeby nie bylo skakania (dzis nozownik, jutro barbarus). Chce nastepny zawod, to idzie do gildii i kracze jak szef lubi.
Dlaczego 300-500 dni? Dla erpega!
Postac z takim stazem to potencjalnie ktos, kto powinien umiec sobie poradzic z trzema "gowniarzami, ze stazem 30 dni, ale z pelnym zawodem.
Chociaz mysle ze 500 dni byloby lepsze bo jednac tyle idlowac na startowce, tio nie kazdemu by sie chcialo.
A postacie w gildiach i tak beda mialy przewage w dostepie do magikow, wiec wszystko sie jakos zbalansuje. Tylko zatwardziali samotnicy beda mogli wreszcie bawic sie jak lubia.
Amen.
Postac ma 300,albo 500 dni (nie mniej) i wtedy moze sobie wybrac jeden pelny zawod. Tylko jeden,zeby nie bylo skakania (dzis nozownik, jutro barbarus). Chce nastepny zawod, to idzie do gildii i kracze jak szef lubi.
Dlaczego 300-500 dni? Dla erpega!
Postac z takim stazem to potencjalnie ktos, kto powinien umiec sobie poradzic z trzema "gowniarzami, ze stazem 30 dni, ale z pelnym zawodem.
Chociaz mysle ze 500 dni byloby lepsze bo jednac tyle idlowac na startowce, tio nie kazdemu by sie chcialo.
A postacie w gildiach i tak beda mialy przewage w dostepie do magikow, wiec wszystko sie jakos zbalansuje. Tylko zatwardziali samotnicy beda mogli wreszcie bawic sie jak lubia.
Amen.
Re: Co sądzisz o wolnych zawodach?
Skoro już sobie tak piszemy co ślina na język przyniesie to...
Thalon pisze o 300 lub 500 dniach wieku postaci i obawach, że cel będzie osiągany poprzez idlowanie na startówce. Można do tego ograniczenia dodać wiek postaci określany poprzez moment jej założenia. Np. 300 dni + 10 lat.
Thalon pisze o 300 lub 500 dniach wieku postaci i obawach, że cel będzie osiągany poprzez idlowanie na startówce. Można do tego ograniczenia dodać wiek postaci określany poprzez moment jej założenia. Np. 300 dni + 10 lat.
Re: Co sądzisz o wolnych zawodach?
>Bądź graczem Arki.
Casus I
>Bądź Tęczą.
>Płacz, że chcesz na arce żonę i domki.
>WHERE DOMKI.
>WHERE ŻONA.
>GNIDY Z SC NIE DAJĄ MI EXPIĆ.
>Twierdź, że w gildii zawód nie jest potrzebny, bo koledzy i sprzęt zastąpią etat.
>Bądź mistrzem optymalizacji.
>Więc graj w gildii bez kolegów i ze sprzętem od kowala.
>WHERE DOMKI.
>Nie chciej grać z ludźmi, proponuj karanie innych w grze MMO że traktują ją jak MMO i ma mechaniki MMO.
>WHERE ŻONA.
Kurtyna.
PS W Oxenfurcie jest ładny domek publiczny i można go nawet użyć. Możesz nawet erpegować, że tam masz żonę.
Casus II
>Bądź Rotkivem/Thalonem.
>Proponuj mechaniki, które jeszcze bardziej pogłębią przepaść między starymi i nowymi postaciami w grze, w której trzeba poświęcić ~500 godzin, żeby zaczęła się rozkręcać. W dobie, w której na steamie zwracasz grę po 2 godzinkach jak nic się nie dzieje.
>WHERE NOWI GRACZE.
>O NIE ZAMKNĘLI MI MOJEGO SOLO MUDA BO NIKT POZA MNĄ JUŻ W TO NIE GRA.
Ogólnie to polecam gry singlowe, mili Panowie. W nich możecie być najsilniejszymi istotami na swoim sejvie i nikt Wam nigdy nie będzie miał prawa tego zabrać.
Kontrpomysy:
75% zawodu to dużo za dużo. 75% zawodu mogłyby mieć np. gildie niebojowe (czyli takie, które a) nie mają wojny b) nie sfragowały nikogo w ciągu ostatnich 2 miesięcy).
Dla GP maxem niech będzie 50% zawodu. Dla gildii bojowych 100% zawodu.
Argument - zmiana w procentach będzie trochę bardziej wymuszała interakcje z innymi graczami, które są podstawą MUD-ów. Bo nie są SUD-ami. Skarbce/pve faktycznie można zaś robić bez umów. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nadrabiać tłumem/bić mobki na kilka podejść. Umy mają znaczenie tylko, jak chcesz zabić innego gracza.
Mechanika starości: Skoro na Arkę nigdy nie wejdą sezony, to może dobrym rozwiązaniem byłoby nerfienie postaci wraz z upływającym czasem.
Postacie do 100 dni nie doświadczałyby efektów starości, ale te powyżej dostawałyby progresywną skalę, np. postać mająca 100 dni w ramach starości traciłaby 25 postępów co 10 dni idla, mająca 200 dni 50 postępów i tak dalej, z capem powiedzmy na 1000 dniach. Kara za starość nie może też odbierać postępów poniżej "wielce doświadczony". Argumentacja - lvl nie ma sufitu, więc mobki są coraz bardziej podbijane, co już dawno stworzyło pewne patologie na wcześniej niskolvlowych expowiskach. Im jesteś bardziej doświadczonym graczem, tym bardziej ogarniasz już mechaniki i wiesz, co gdzie jest. Możesz więc efektywniej wykorzystywać swój czas. W efekcie nowi gracze będą mieli nieco większe szanse przeexpić dinozaury i porywalizować o bycie najsilniejszym.
Casus I
>Bądź Tęczą.
>Płacz, że chcesz na arce żonę i domki.
>WHERE DOMKI.
>WHERE ŻONA.
>GNIDY Z SC NIE DAJĄ MI EXPIĆ.
>Twierdź, że w gildii zawód nie jest potrzebny, bo koledzy i sprzęt zastąpią etat.
>Bądź mistrzem optymalizacji.
>Więc graj w gildii bez kolegów i ze sprzętem od kowala.
>WHERE DOMKI.
>Nie chciej grać z ludźmi, proponuj karanie innych w grze MMO że traktują ją jak MMO i ma mechaniki MMO.
>WHERE ŻONA.
Kurtyna.
PS W Oxenfurcie jest ładny domek publiczny i można go nawet użyć. Możesz nawet erpegować, że tam masz żonę.
Casus II
>Bądź Rotkivem/Thalonem.
>Proponuj mechaniki, które jeszcze bardziej pogłębią przepaść między starymi i nowymi postaciami w grze, w której trzeba poświęcić ~500 godzin, żeby zaczęła się rozkręcać. W dobie, w której na steamie zwracasz grę po 2 godzinkach jak nic się nie dzieje.
>WHERE NOWI GRACZE.
>O NIE ZAMKNĘLI MI MOJEGO SOLO MUDA BO NIKT POZA MNĄ JUŻ W TO NIE GRA.
Ogólnie to polecam gry singlowe, mili Panowie. W nich możecie być najsilniejszymi istotami na swoim sejvie i nikt Wam nigdy nie będzie miał prawa tego zabrać.
Kontrpomysy:
75% zawodu to dużo za dużo. 75% zawodu mogłyby mieć np. gildie niebojowe (czyli takie, które a) nie mają wojny b) nie sfragowały nikogo w ciągu ostatnich 2 miesięcy).
Dla GP maxem niech będzie 50% zawodu. Dla gildii bojowych 100% zawodu.
Argument - zmiana w procentach będzie trochę bardziej wymuszała interakcje z innymi graczami, które są podstawą MUD-ów. Bo nie są SUD-ami. Skarbce/pve faktycznie można zaś robić bez umów. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nadrabiać tłumem/bić mobki na kilka podejść. Umy mają znaczenie tylko, jak chcesz zabić innego gracza.
Mechanika starości: Skoro na Arkę nigdy nie wejdą sezony, to może dobrym rozwiązaniem byłoby nerfienie postaci wraz z upływającym czasem.
Postacie do 100 dni nie doświadczałyby efektów starości, ale te powyżej dostawałyby progresywną skalę, np. postać mająca 100 dni w ramach starości traciłaby 25 postępów co 10 dni idla, mająca 200 dni 50 postępów i tak dalej, z capem powiedzmy na 1000 dniach. Kara za starość nie może też odbierać postępów poniżej "wielce doświadczony". Argumentacja - lvl nie ma sufitu, więc mobki są coraz bardziej podbijane, co już dawno stworzyło pewne patologie na wcześniej niskolvlowych expowiskach. Im jesteś bardziej doświadczonym graczem, tym bardziej ogarniasz już mechaniki i wiesz, co gdzie jest. Możesz więc efektywniej wykorzystywać swój czas. W efekcie nowi gracze będą mieli nieco większe szanse przeexpić dinozaury i porywalizować o bycie najsilniejszym.
Rasande I Zwana Okrutnicą, Matka Kóz, Obłaskawicielka Krasnoludów, Żbiczek lub Broggha, jedno z dwóch, nigdy oba na raz
Re: Co sądzisz o wolnych zawodach?
brawa dla rasande za ten post
Re: Co sądzisz o wolnych zawodach?
Casus III
> Badz LESC
> Badz kasowany za gleboka demoralizacje
> WHERE GNEBIENIE WSPOLGRACZY
> WHERE EXPOITOWANIE MECHANIKI ZRECZNOSCI
> Chodzenie we 3 i polowanie na pojedynczych graczy.
> Twierdz, ze wszyscy chca sie bawic pod wasze dyktando.
> Badz mistrzem marnego PK
> Nie wychodz z obozu czy lasu bez podniety na fraga
> Placz na forum, ze ludzie chca zlamac ten impas
> Badz LESC
> Badz kasowany za gleboka demoralizacje
> WHERE GNEBIENIE WSPOLGRACZY
> WHERE EXPOITOWANIE MECHANIKI ZRECZNOSCI
> Chodzenie we 3 i polowanie na pojedynczych graczy.
> Twierdz, ze wszyscy chca sie bawic pod wasze dyktando.
> Badz mistrzem marnego PK
> Nie wychodz z obozu czy lasu bez podniety na fraga
> Placz na forum, ze ludzie chca zlamac ten impas
W oczekiwaniu na TE święta.