Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Chivasso
Posty: 69
Rejestracja: 16 cze 2018 22:37

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Chivasso »

Nie do końca chyba rozumiem... (To nie do Przedpiscy, tylko ogólnie tego wątku)
Fakt, że gra ma przyjazny interfejs i że można grać w nią z różnych platform - to wada?

Załóżmy przez chwilę sytuację skrajną: połowa graczy to telefoniarze-ildoexpiarze, druga połowa to pecetowcy-erpegowcy. Zauważmy przy tym, że nie ma kolejek na serwer, a inne dobra świata (gotówka, przeciwnicy, nawet magiki) mają podaż ograniczoną, ale daleką do wyczerpania. No więc - co pierwszej grupie przeszkadza istnienie drugiej, czy na odwrót? Czy żle się erpeguje w gronie erpegujących, jesli gdzies w jaskini expują sobie telefoniarze? Właściwie jedyna motywacja, jaka mi przychodzi do głowy, to "a bo oni to mają levele, a nie zasługują, bo nie erpegują!" Ale, po pierwsze, poziomy są niewidoczne, a po drugie - i co z tego?

Żeby nie było, że wszystko mi się podoba, jak jest teraz - dodałbym dławik czasowy odrabiania zgonu. Na przykład nie więcej niż 20% dziennie (czyli minimalny czas 5 dni), po osiągnięciu limitu dnia dalszy exp idzie w cechy.
Pozdrawia Chivasso z Tilei
Kjellen
Posty: 16
Rejestracja: 23 kwie 2020 15:15

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kjellen »

Chivas, bo to jest tak, że trawa zawsze będzie bardziej zielona u cudzego goblina czy jakoś tak.

Ciągle słyszy się o jakichś mitycznych graczach ekspiarzach co zasuwają na tabletach w pracy czy cuś ale jakby już przyszło do wskazania paluchem o kogo chodzi to pewnie nie padłoby żadne imię, bo eee... yy... itepe. Ja to nie byłbym zdziwiony jakby połowa tych narzekających sama robiła to co krytykuje u innych ale są źli, że tej drugiej połowie idzie lepiej. :lol:

Pozdrawiam Gulorda, Jazgo i Śmietanę.

Brokan to Kabron.
Masz na sobie cynowy rozowy nocnik i szkarlatny chitynowy egzoszkielet z segmentowym fartuchem.
Tonny
Posty: 4
Rejestracja: 17 cze 2020 11:51

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Tonny »

Witam,
założyłem postać po wielu latach niegrania. Moja postać ma 4dni na arce. Według tego co czytam po zgonie powinna być kara 1/10 doświadczenia. Nie wiem jak to o jest liczone ale własnie zginąłem na mrówkach w Brokilonie. Poszedłem tam bedąc pewnym że w najgorszym razie strace niewiele tylko ze z postaci co miala b niewiele do zręczny/mocny spadłem do b.dużo czyli na oko 4 nieboty- ponad polowa tego co zdobylem od poczatku gry...
Awatar użytkownika
Duruk
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2009 08:15

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Duruk »

Idę o zakład, że wbijesz nieznaka i odrobisz wszystko.
Sprawdź komendę "cechy"
Feril
Posty: 86
Rejestracja: 25 paź 2011 20:59

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Feril »

Chivasso pisze: 15 cze 2020 20:49 Załóżmy przez chwilę sytuację skrajną: połowa graczy to telefoniarze-ildoexpiarze, druga połowa to pecetowcy-erpegowcy. Zauważmy przy tym, że nie ma kolejek na serwer, a inne dobra świata (gotówka, przeciwnicy, nawet magiki) mają podaż ograniczoną, ale daleką do wyczerpania. No więc - co pierwszej grupie przeszkadza istnienie drugiej, czy na odwrót?
"Telefoniarze-ildoexpiarze", "pecetowcy-erpegowcy" to swietnie zdefiniowane byty, ktore zyja w jakichs osobnych swiatach i nie maja ani ze soba, ani z rzeczonym swiatem interakcji? Jedni expia, drudzy rpguja? Broncie bogowie jendo i drugie?
Chivasso pisze: 15 cze 2020 20:49 [...]Fakt, że gra ma przyjazny interfejs i że można grać w nią z różnych platform - to wada?
Argumentujesz wokol tezy, ktorej nikt (poza Toba) nie postawil.
Wada - rzecz jasna - nie sa urzadzenia, z ktorych korzystasz. Wada moze byc natomiast formula expa, ktora premiuje fakt, ze poswiecajac 5-10minut na godzine otrzymuje ta sama nagrode, co sleczac pelna. Wada moze byc fakt, ze exp, w obecnej formie, to mielenie mobkow bez jakiegkolwiek ryzyka, bez spogladania w ekran, co raczej nie wplywa pozytywnie na interakcje miedzy graczami. Wada - odnosnie przyjaznego interfejsu wlasnie - moze byc to, ze z telefonu ekspi sie owszem swietnie, ale rpgowac sie praktycznie nie da. Patrz wyzej; "spolecznosc i interakcje".

Dla zobrazowania sytuacji (Arkadia jest wszak gra, w ktorej wciaz jest istotny element rywalizacji):
  • Zalozmy, ze spedzisz faktyczne 10 godzin w tygodniu, aktywnie expiac. Ja spedze w sumie 4 godziny, ale expiac na afk, co da mi ekwiwalent 30-40godzin Twojego expa. W efekcie moja gra na afk jest 10-krotnie bardziej wydajna. To moja postac zdobedzie wiecej magikow niz Twoja, i to w krotszym czasie. Moja postac bedzie miala 4x wiecej expa, wiec jeszcze po drodze wleje na PK Twojej (tymi magikami ktore zdobyla). Chociaz to Ty poswieciles zdecydowanie wiecej (2.5x) czasu na gre niz ja.
To otwarte pytanie, do kogo kierowana jest obecnie Arkadia. Oczywiscie to projekt fanowski, a to do kogo jest kierowany, jest raczej wypadkowa dosc przypadkowych skladowych, a nie swiadoma czescia designu. Niemniej jednak, wypadkowa tych skladowych popycha takze takie projekty w kierunku okreslonego modelu i pozbywa sie wiekszosci graczy, ktorzy do tego modelu nie pasuja.

Co do mnie, prezentuje jedynie swoja opinie... opinie osoby dla ktorej Arkadia miala urok, wlasnie dzieki temu, ze aktywnie spajala oddanie RP, mechanike i zaangazowanie. Osoby ktora lubi i RP, i pojsc na wyprawe, i nie ma tez nic przeciwko PvP. Dosc powiedziec, ze kiedy loguje sie obecnie i jest po 100 osob w grze, potrafie spedzic 2 godziny uswiadczajac jedynie kilka postaci, ktore wpadly na poltorej sekudny na poczte, wziely paczke i zniknely.

Rzecz jasna to tylko zabawa, nikomu wlos z glowy nie spada, ot tylko moja opinia i stwierdzenie, ze wolalbym formule, ktora bardziej nagradza i premiuje aktywna gre, niz apke dzialajace w tle.
Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 198
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Gritta »

Brak kary za zgon nie jest fajny. 10% kary za zgon to też było za mało. Mówię to ja, erpegowiec, strugający ziemniaki na wyprawach. Brak kary za zgon sprawia, że nie ma żadnego autobalansu graczy, a podkręcanie poziomu trudności mobów w nieskończoność nie będzie rozwiązaniem, bo zwiekszy i tak wysoki próg wejścia, więc jest de facto gwoździem do trumny tej gry.

Premiowanie tableciarzy i grania chorych ilości czasu z pracy nie jest ani złe, ani dobre. Jak ogólnie wiadomo, gracze wolą, jak się ich nagradza, a nie kara (nawet jeśli mechanika jest ta sama, to lepiej brak kary nazwać nagrodą), a przykładów balansowania szans tych, którzy mają bardzo dużo czasu na exp i niewiele jest w branży bardzo dużo, więc nie będę nic podpowiadała, ale ogólnie zachęcam do tego, żeby zamiast zabierać kolejną rzecz, która ma swoich zwolenników (pozdrawiam wszystkich członków drużyny grających z telefonu, na których się delikatnie mówiąc denerwowałam) to raczej marny pomysł i lepiej dać jakieś nowe expowiska, króre będą dobre pod czujnego, zaangażowanego expa.

Obecny system magików jest OK, RNG ma swoje uroki.

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Eltharis »

Nie wierzę w przywrócenie kary za zgon.

Natomiast na dodatkowe 50-100 postępów idących w pustkę zamiast w cechy po odrobieniu cech po zgonie od zwielce wzwyż już widziałbym cień szansy. Wielu graczy nigdy by tego nie odrobiła, a postaci nadal byłyby grywalne przy zerowej stracie expa po zgonie.
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

A ja widze w placzach o przywrocenie kary za zgon widze jakas chec pastwienia sie nad graczami w grze gdzie PK jest idiotyczne, albo wcale go nie ma.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Gixx
Posty: 81
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Gixx »

@ Crer. Ciesze sie, ze poruszasz ten temat w taki sposob – szczegolnie z perspektywy osoby, ktora chcialaby miec mozliwosc niefanatycznego pogrania.

Co do systemu magikow – nie mi go oceniac na poziomie praktycznym, gdyz od usuniecia kary za zgon wycofalem sie z grania. Jako pomysl i wstepny zarys bardzo mi sie podobal, choc nie uwazam tego za wyjatkowo udana decyzje wzgledem stosunku wysilku wizow a korzysci, podobnie jak system wiedzy. Na pewno skladam wielkie wyrazy szacunku dla osob, ktore podejmowaly probe dodania kolorytu Arkadii poswiecajac na to setki godzin pracy. Oby ta praca dawala jak najwiecej radosci innym.

Co do systemu braku kary za zgon w obecnych warunkach – jest to dla mnie najgorsza decyzja, jaka widzialem przez kilka lat aktywnego grania. Expienie stalo sie dla mnie zajeciem uwlaczajacym, dlatego ze przestalo wymagac jakichkolwiek umiejetnosci. Kiedys trzeba bylo wykazac sie przynajmniej umiejetnoscia niezginiecia, czyli znajomoscia swiata i pulapek, sensownym podejsciem do ryzyka, jakakolwiek czujnoscia. Nie byly to fajerwerki intelektualne, ale nie stawialo to na rowni graczy majacych wysokiego skilla w te gre z graczami, ktorzy nie wiedzieli o tej grze nic. Po zmianie jedynym kryterium posiadania wysokiego levela jest wysiedzenie odpowiedniej dawki godzin na komputerze/tablecie/komorce/bocie.

Brak kary za zgon poglebia przepasc miedzy graczami, ktorzy expili latami, a tymi, ktorzy expic zaczynaja, do granic juz kompletnej niemozliwosci. Kolejnym efektem tego cudu jest to, ze juz kompletnie wycofano sie z pozorow istnienia jakiejs sensownej walki miedzy gildiami i mozliwosci pokonania przeciwnika – czyli jakiegokolwiek endgame.

Wczesniej, wedlug mnie system kary za zgon nie dzialal specjalnie zle, bo ten ‘level dla kazdego’ to byl dokladnie dlawik i wszycy niedoswiadczeni, nieregularni, lub nieuwazni gracze odbijali sie od niego, ale ciagle mogli uczestniczyc aktywnie we wszystkim, co oferowala gra. Po roku gry mozna bylo osiagnac naprawde przyzwoity status i go nie tracic na dluzej niz kilka tygodni. Czesc osob nie miala niestety swiadomosci, ze nieexpienie ponad dlawik to sensowna decyzja i tak sobie doexpiala kilka podcech, a potem spadala ze smutkiem. Z kolei powroty na poziom dlawika byly w zasiegu kazdego jakkolwiek aktywnego gracza. Zgodze sie, ze wtedy byly tez kontrowersyjne problemy, jak zgon z powodu laga, byc moze jakiejs zmiany w terenie, czy lokacje instakill jak przepasci w Imperium. Problemy ‘systemu 10%’ tez przejawialy sie tym, ze niektorzy odskoczyli powyzej granic przyzwoitosci przez kompletny brak smiertelnosci wynikajacy z innych odarkadiowujacych Arkadie zmian.

Sensownych w mojej ocenie rozwiazan pojawialo sie mnostwo. W mojej pamieci jakos zostaly wypowiedzi Gritty i Lieselotte, ktory notabene zrezygnowal z grania przegoniony przez Rafgarta i te idiotyczne zmiany wraz z kilkoma innymi osobami, ktore odeszly po cichu.

Nie bede tutaj snul szerokich sugestii, jak lepiej to rozwiazac, tych bylo mnostwo i to czesto mocno rozwinietych. Zachecam oczywiscie (bez wiekszych nadziei, ze bez powaznego kryzysu cos sie tu zmieni) do pomyslenia o zniesieniu permanentnosci expa powyzej pewnego poziomu i znalezienie sposobu na jego regularne i systematyczne sciaganie w kierunku grywalnej sredniej, moze dajac w zamian nieco wieksze bonusy za aktywnosc. W konsekwencji daloby to mozliwosc przywrocenia kary za zgon, ktora moglaby sie nawet powolutku idloexpic sama ponizej 'levelu dla kazdego'. No i oczywiscie do wprowadzenia jakiegokolwiek endgame.
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

Byla sonda, sam zalozylem. Wiecej jak 3/4 graczy ma w dupie te wasze placzace legendy. A tych "zaangażowanych" to nic nie zatrzyma, beda expic nawet z kartofla.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
ODPOWIEDZ