To jest temat na nową(starą) dyskusje w nowym wątku. Tylko zanim ją rozpoczniemy odpowiedz sobie na pytanie, czy naprawdę Ci na niej zależy. Nie pamiętam Cię ze starych tematów traktujących o tym samym, a prowadzonych w ten sposób:: "skóra ZT", "las z kompasem" -- głośno, głośno -- ale gdy dochodzi do ogrzych cech, czy lokalizacji Drachen -- wtedy cisza. Tak dyskutować nie będziemy.
Byłem przeciw elitarkom, elitarki zniesiono. Byłem przeciw ogrzym cechom -- trochę trwało nim cokolwiek tam zmieniono. Działania mitycznej skóry ZT, templarki czy zakonnej zbroi -- nie znam. Jeśli dają wymierne bonusy, powinno to zostac wyjaśnione/zbalansowane.
Co do "lasu z kompasem" traktuje to jak rozszerzony teren gildiowy. Takich terenów jest więcej. Żeby daleko nie szukać -- ogrze tunele - o tej samej mechanice działania kompasu, czy ogrza twierdza. Na statkach korsarzy też nie byłem. Czy w Twierdzy Elfów Sinych, albo smajalach. Nie uważam tego za przykład braku balansu. Nie obchodzi mnie ile pieter masz w Ogrzej Twierdzy w Górach i czy masz tam ogrzych kowali, sztukmistrzow i innych. Miej sobie, skoro są zgodni ze standardem. [Przy czym zgodzę się z notką Terenesa. Walec balansu nie musi robić wszystkiego 1:1. Jedni mogą mieć taki bonus, inni inny, byleby nikt nie czuł się pokrzywdzony.]
To co mnie obchodzi --> to dlaczego ze swojego safelocka masz 19 lokacji do naszego expa i 10 lokacji do swojego expa. Czemu grając ogrem można regularnie gnębić graczy z sąsiedniej gildii, a działania symetryczne są mocno utrudnione.
---> Ale to jest temat na osobny temat, masz ochotę Bamie, otwórzmy taki <---
Tutaj mówimy o Tygu i automatach.