Na razie nie zostala podana zadna informacja, wiec narazie mozesz nie rozumiec, a najwyzej domyslac sie i wymyslacRe dół: Tzn z tego co rozumiem, to po pierwsze cena herbu ma być zaporowa, po drugie herby mają być zamknięte, tak jak pochwy czy torby.
Cena herbu nie musi byc wcale zaporowa. Popatrz na pochwy - kazdy biega z mithrylowa inkrustowana mithrylem? Ale na skore pozwolic sobie moze raczej kazdy.
Niestety nie wiem co masz na mysli mowiac "zamkniete". Do pochwy mozna tak samo, wedle wlasnej woli dodac inskrypcje, jaka sie chce w dodatku.
Nie jest ona widoczna jednak dla kazdego gracza, wywolac taka inskrypcje mozna tylko poprzez odpowiednia komende. To dobre zabezpieczenie, zeby nie razic innych graczy czyimis glupimi pomyslami. Ale moznaby tego uniknac, gdyby konkretne inskrypcje zatwierdzaly odpowiednie osoby. Taki system moglby istniec w herbach, gdzie zawolania (zawolanie to nie jest opis herbu, zawolanie to takie haslo posiadacza herbu, dewiza) moglby rozpatrywac klub herladyczny.
Co jest zlego w parciu na herby?Pierwsza opcja i tak by nie blokowała tych, którzy stwierdziliby, że chcą sobie zrobić herb "Twoja stara pierze w rzece", ale druga z pierwszą sprawi, że nie będzie takiego parcia na herby (jak choćby na zawiniątka), ale kto będzie chciał sobie herb zrobić ze względów czysto rpgowych, to to uczyni (mimo, że to będzie np. koszt kilkudziesięciu mithryli, czy tam kilkuset może nawet)
Przy odpowiedniej gamie elementow do wyboru, herb doskonale moglby charakteryzowac bardzo duzo roznych postaci.
Zawiniatko zupelnie odwrotnie, charakteryzuje tylko konkretny typ - podroznikow/kartografow/badaczy.
Re: Dol
Przedewszystkim zaczac czytac uwaznie, ze zrozumieniem, to, co ktos pisze.
Po drugie, najwazniejsze, uzyc wyobrazni (nie trzeba miec zakodowanego wlasnego giermka, zeby odgrywac rycerza, nie trzeba miec prywatnego npca od przydzielania herbu, zeby odgrywac cwaniaczka ktory herb cwanie wykupil). A jesli sie myle, moze moglbys np. napisac odpowiedni projekt?