Arkadia 2019

Forum wieści z Arkadii.
Gixx
Posty: 81
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Arkadia 2019

Post autor: Gixx »

Lumen pisze: 06 sty 2019 18:17 I jeszcze z innej perspektywy - Myslisz, ze istnieje jakis osiagalny kodowo zajebisty feature, ktory jest w stanie sprawic, ze nowy gracz wybierze Arkadie zamiast innej gry erpgie gdy sie dowie, ze zeby w te gre grac trzeba na nia poswiecic lata zycia? Bo jeszcze starych mudziarzy rozumiem - nauczyli sie grania w to gdy nie bylo wiele wiecej super rzeczy i przy okazji sie uzaleznili/przyzwiczaili. Ale nowy... Swiezy gracz... Wolne zarty.
Może jeszcze dodam komentarz, gdyż ta wypowiedź porusza bardzo głęboką sprawę, która pokutuje od lat w wypowiedziach dotyczących reklam Arkadii, wszelkich inicjatyw przyciągających ludzi do Arkadii itd. Arkadia nie będzie w stanie konkurować z WoWem, jeśli spróbuje stać się WoWem. Jeśli wszystko będzie identyczne, wygra cukierkowa grafika księżyca w Stormwind, literki przegrają. Arkadia jest grą niszową, to znaczy, że ludzie ją wybierają bo nie konkuruje z typowymi grami. Rok uczenia się jak stawiać kroki, rok starania się do stowarzyszenia, rok ogarniania skryptów to jest to, co przyciąga w tej niszy ludzi do Arkadii, nie odpycha.

I ja w zupełności się zgodzę, że przyciągnie jednego, odepchnie tysiąc. Jednak ten jeden na tysiąc w czterdziestomilionowym kraju daje 40,000 potencjalnych graczy. Gdyby do nich dotrzeć, to kolejki wrócą. Problem polega na tym, że po pierwszym wejściu na Arkadię gracz jest kompletnym alienem. Nie ma kontaktu z innymi graczami, zachowuje się beznadziejnie i czuje, że jest odrzucany. Ja wierzę, że początkujące postacie otrzymują pomoc. Sam otrzymywałem wiele, nawet jak założę postać-nieseledynka, wystarczy, żebym był słaby, i już inni gracze wyciągają rękę. Ale wiem, że ci nowi gracze i tak mają wielkie problemy z ogarnięciem co się dzieje - i tu jest pole do pracy, żeby z tych jeden na stu, do których reklama trafi i jednak klikną w literki, żeby jeden na 10 został na stałe, a nie znowu jeden na 1000. I według mnie to jest w pełni osiągalne, bo w tej chwili reklamowo-tutorialowa strona Arkadii jest właściwie zerowa.
Awatar użytkownika
Lumen
Posty: 102
Rejestracja: 31 mar 2018 00:31

Re: Arkadia 2019

Post autor: Lumen »

Gixx pisze: 06 sty 2019 19:06 W zupełnie prosty sposób, jak jednorazowy balans legend nie przezwyciężycie tych problemów i już.
Zastanawiam się jakiego młotka użyć, żeby przekazać prostą rzecz: termin "legenda" użyty został skrotowo - obejmuje zbyt wysoki poziom graczy w skali muda, spowodowany brakiem zagrożen. Zbyt wysoki poziom w stosunku do realiów. Poziom postaci podczas ostatnich lat rósł, świat nie rósł razem z nim. Przy jednej czy dwóch osobach z wysokim lvlem nie było czuć, że coś jest nie tak, przy 40 problem się pojawił i rosnie objawiając się kiepskim pk, wyciaganiem magikow w dwie osoby, nuda i brakiem wyzwan. Świat jest ok ale niskim poziomie. Dla wszystkich i starych i nowych. Gumowy mlotek? Zwykly? Pneumatyczny?

Ciezko uzmysłowic sobie i wyobrazic, ze prosby bardzo wielu graczy powtarzane do znudzenia o przywrocenie ciosu w plecy to tak naprawde prosba o obnizenie lvli? Ciezko wyobrazic sobie, ze zwrocenie ciosu w plecy = wieksza smiertelnosc postaci = powolny balans poziomow?
Powolny balans rozni sie od szybkiego i dla wszystkich dwoma rzeczami - powolny obejme frakcje zainteresowane pvp (nie obejmie frakcji niezainteresowanej pvp, ktora dalej simowac poziomy i dalej odstawac od realiow pod ktore balansowany byl mud) i bedzie dotyczyl jednej czy dwoch postaci na dzien/tydzien - zalezy jak szybko zaczna padac. Szybki "wizowski" balans obejmie poziomy wszystkich graczy i dotknie wszystkich w tym samym czasie. Bedzie wspolny dla calego muda.

Bardzo wielu graczy oburza sie o latwosc zdobywania magikow czy trudnych etatow. Kazdy z nich gdzies tam instynktownie chyba czuje, ze obecny stan rzeczy jest zly, ze fajnie sie te poziomy wbija ale one do niczego nie prowadza poza coraz wiekszym znudzenie.
Ciężko jest wyobrazic sobie, ze kiedys bylo dobrze (trudno i nie nudno), sam swiat jako swiat sie jakos wybitnie nie zmienil przez te minione lata tylko ja i wszyscy moi koledzy mamy zamiast b.doswa mocne wielce. Kiedys "przed wyruszeniem po droge trzeba bylo zebrac druzyne", teraz nie musimy szukac druzyny bo idziemy w 2 z komorki i dajemy rade zdobyc cos co kiedys wymagalo 6.

Ciezko jest sobie wyobrazic, ze to co kiedys bylo fajne i wymagało 6 osob ciągle tych 6 wymaga? Bo to się zbytnio nie zmieniło, ten swiat z kiedys ciagle istnieje na tym mudzie i tylko postaci mocniejsze w takiej ilosci przestaly do niego pasowac.

I tak do znudzenia, lup, lup, lup chociaz chyba nie ma sensu walić tym młotkiem skoro jeden z wniosków jaki się pojawil to taki, że lepiej i łatwiej jest wymyślać niestworzone rzeczy wymagające godzin kodowania (których nie ma i nie będzie) oraz jęczeć, że się tego nie dostaje i dalej robić swoje albo przestać grać, bo nudno.
Rok uczenia się jak stawiać kroki, rok starania się do stowarzyszenia, rok ogarniania skryptów to jest to, co przyciąga w tej niszy ludzi do Arkadii, nie odpycha.
Nie nie przyciąga - widac wyraznie po ilosci graczy. Chyba, że jako target mamy masochistów, to wtedy trzeba faktycznie nieco muda pokrecic ale w drugą stronę.
Gixx
Posty: 81
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Arkadia 2019

Post autor: Gixx »

I już obrażanie. Proponuję czytać posty.
Awatar użytkownika
Lumen
Posty: 102
Rejestracja: 31 mar 2018 00:31

Re: Arkadia 2019

Post autor: Lumen »

Ja też proszę o to by czytac posty. Nie wiem co cię uraziło, wybacz, nie miałam w planie obrażenia Cię. Po prostu wyjasniałam wczesniej terminologię i mam trochę dość pisania jej po raz kolejny i usciślania czegos co uścislalam już wczesniej. Kilka razy.

Tak samo jak nie pisalam, ze Arka ma wygrac z wowem, pisalam ogolnie o grach erpegie. Wowy czy eso daje inna rozrywke niz jest tutaj. Na mudzie zyje sie glownie wlasna wyobraznia, a w mmo miejsca na wyobraznie niewiele.
Gixx
Posty: 81
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Arkadia 2019

Post autor: Gixx »

Ja chyba ze 4 razy pisałem o tym, że jak najbardziej się zgadzam co do samych "legend", czyli tego, że ogólnie poziomy są za wysokie, że to jak najbardziej nadaje się do balansu. Jednak staram się zaznaczać, że to nie jedynie poziomy są przyczyną problemów, że jest ich więcej i warto na sprawę patrzeć szerzej.

Odnośnie samych poziomów byłbym zwolennikiem naturalnego balansu, jak ktoś ładnie napisał - pojawienia się predatora w ekosystemie. Co więcej sugerowałbym, żeby tym predatorem była własna chciwość - chcesz mieć tytuły, złoto, magiki, chwałę pokonanych wrogów - ryzykuj, że trafisz na silniejszego.

Nie rozumiem po co tu młotek.
Goldfinger
Posty: 240
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Arkadia 2019

Post autor: Goldfinger »

Valdethruda pisze: 06 sty 2019 16:49 Daggerro, Cadael, Pulp, Brygu, Tyg, Rukhar.
+1

Ja znam takich co na kawale boją się o lvl.

Problem łatwości chyba dotyczy zawodówek multi-rasowych, które mają zawsze 10-20 osob online gotowych do grindu. Nie dotyczy rasówek.

Demonizujecie legendy. Legenda samopas nie podskoczy dwóm innym graczom przy dławiku. Co do legend + ileś tam, czy różnica między 3xnadludź a 3xnadludź + trochę, to jest jakiś kosmos w przelicznikach walki? Nie sądzę.
Awatar użytkownika
Lumen
Posty: 102
Rejestracja: 31 mar 2018 00:31

Re: Arkadia 2019

Post autor: Lumen »

Przy wysokiej cenie jaka placi się za zgona zadne tytul, zloto, magiki czy chwala nie zacheca do ryzyka. W tej chwili nie zacheca nawet to najwazniejsze czyli przyjemnosc jaka sie z pvp wynosilo i ktorej sie wciaz pamieta, za ktora sie teskni. Ludzie przyzwyczaili, ze tej i tak nie bedzie albo trzeba bedzie samemu uciekac albo druzyna przeciwna ucieknie i znow skonczy sie rozczarowaniem. Ta nagroda nie jest zloto czy itemy, tylko poczucie swietnej zabawy, zajebistych fajtow, po ktorych chce sie gratulowac przeciwnikowi, ze dzieki wspolnej zabawie jest tak fajnie ;) Jesli nawet to nie motywuje to jest zle.

A predator w ekosystemie byl moj ;) Najlepszym kandydatem zarowno przy naturalnym balansie jak i tym jednorazowym bedzie zdjecie ochraniaczy z graczy, czyli powrot porzadnego ciosu w plecy, ograniczenie formy na leczenie do jednego uzycia lub cos innego.

Odnosnie wprowadzania zupelnie nowych rzeczy wymagajacych duzej ilosci kodu to nie wiem czy pamietasz te notke:
Rafgart pisze: 30 gru 2018 21:22 Zadaniem wizow nie jest granie za graczy. Takie podejscie jest zrzucaniem na nas odpowiedzialnosci juz praktycznie za wszystko. Gra dziala, jest rozwijana, do tego musimy sie ciagle wsluchiwac jako MG w problemy emocjonalno-egzystencjalne. A teraz jeszcze mamy biegac za wami i zabawiac was bo po 20 latach grania w te sama gre ona was nudzi? Nie, dziekuje.
Chyba jasniej nie mozna powiedziec, ze zadne nowe zabawki nie powstana i ze bawic sie mamy sami. Nie ma co marzyc o tutorialach, eventach na niewiadomo jaka skale i glebokich zmianach. Nie ma na nie ani czasu ani woli ani checi. Skoro na nowe nie ma szans, a ochraniacze zabraly przyjemnosc z gry to warto pomyslec zeby te ochraniacze wywalic. Zwlaszcza ze wielu graczy sie przez nie dusi, boi podejmowac ryzyko, wybiera singla w grze z zalozenia wieloosobowej, a przede wszystkim im wiecej czasu mija tym wieksze rozbalansowanie świata oraz frustracje powoluja.

re Gold
Akurat Ty ze swoim +1 to się schowaj, bo doskonale wiadomo jak to Twoje +1 wygląda. Mithari to zresztą celnie podsumowała. +1 chyba we snie.
Errin
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2012 23:40

Re: Arkadia 2019

Post autor: Errin »

Nie rozumiem tej gównoburzy, którą tu kręcicie i nie ma takiego młotka, żebym zrozumiał. Mieliście te legendy, o których tak się rozpisujecie?
Ja nie widzę jakiejś ogromnej różnicy między epikiem a nadludziem w bojówkach (pomijam PvP, i to raczej w małych teamach).
Nie widzę też większej różnicy, kiedy idę na wyprawy ze swoim, albo innym stowarzyszeniem - jak gdzieś było potrzeba 5-6 osób, tak dalej
potrzeba tyle, nieważne czy mamy wielce czy legenda. Zdarzają się sytuacje, gdy mniejsza drużyna daje radę, przy użyciu jakichś bonusów
(magiki, zioła, forma, jakieś inne manewry), ale chyba to nie powód, żeby zabierać ludziom X czasu, który poświęcili, by ich postać była lepsza.
Awatar użytkownika
Tarael
Posty: 71
Rejestracja: 31 mar 2014 22:01

Re: Arkadia 2019

Post autor: Tarael »

Lumen pisze:
Rafgart pisze: 30 gru 2018 21:22 Zadaniem wizow nie jest granie za graczy. Takie podejscie jest zrzucaniem na nas odpowiedzialnosci juz praktycznie za wszystko. Gra dziala, jest rozwijana, do tego musimy sie ciagle wsluchiwac jako MG w problemy emocjonalno-egzystencjalne. A teraz jeszcze mamy biegac za wami i zabawiac was bo po 20 latach grania w te sama gre ona was nudzi? Nie, dziekuje.
Chyba jasniej nie mozna powiedziec, ze zadne nowe zabawki nie powstana i ze bawic sie mamy sami. Nie ma co marzyc o tutorialach, eventach na niewiadomo jaka skale i glebokich zmianach. Nie ma na nie ani czasu ani woli ani checi (...)
To w żadnym razie z wypowiedzi Rafgarta nie wynika.
Awatar użytkownika
Lumen
Posty: 102
Rejestracja: 31 mar 2018 00:31

Re: Arkadia 2019

Post autor: Lumen »

Errin pisze: 06 sty 2019 21:21 Nie rozumiem tej gównoburzy, którą tu kręcicie i nie ma takiego młotka, żebym zrozumiał. Mieliście te legendy, o których tak się rozpisujecie?
Tak zdecydowanie nie zrozumiałeś, skoro nie chciało Ci się przeczytać nawet tego o co chodzi z "legendami". Może Ci ktoś wytłumaczy, jeśli nie, żyj dalej w nieświadomości.

Jeśli jednak gdzieś tam coś załapało, że "legenda" to skrot od "za duzo wysokich lvli" to tak - pół roku ostrego expa i miałam mocne widział. Z tego miejsca dziękuję osobie, dzięki której tego widział nie mam i która pozwoliła mi uzmysłowić sobie jak wielką głupotę zrobiłam tracąc pół roku z życia na coś tak idiotycznego jak lvl w gierce ;) Ale to chyba kwestia podejścia do gry, mi szkoda az takiej ilosci mojego czasu z zycia.

edit 2
Errin pisze: 06 sty 2019 21:50 Rozumiem - expiłaś pół roku, zdedziłaś - straciłaś przez czyjś błąd. Zdarza się. Ale to nie powód, żeby odbierać tym, którzy nie zdedzili. Ogarnij się trochę! Ja zgadzam się z Goldfingerem co do siły "legendy", a podjazdy Lumen na niego są po prostu denne.
Errin faktycznie, nie ma takiego młotka. Miłej gry życzę, może dzięki niej nauczysz się czytać, a może nawet kiedyś zrozumiesz to co czytasz bez młotka.

edit 3
Errin pisze: 06 sty 2019 22:18 Może zdąrzę dopisać dwa zdania (...)
"Zdąrzyłeś!"

Może od grania nauczysz się też ortografii ;) Goldfinger pomoże.

edit 4
Errin pisze: 06 sty 2019 21:21 ... więc pogratuluję tylko Lumen tego małego zwycięZtwa :D
Laur "zwycieztwa" nalezy się tylko Tobie, z czymkolwiek czy kimkolwiek walczysz pokonałeś się sam, bo jesli nie zauważyłeś to podpowiem - ja z Tobą nie rozmawiam tylko rozkoszuję się czytaniem tekstów rodem z głębokiej podstawówki. Bardzo odświeżające. Samych argumentów masz 20 stron, nauczysz się czytać i rozmumieć to wtedy zacznę z Tobą rozmawiać. Chyba, że tego też nie zrozumiałes to tym bardziej mi przykro. Ja palcow nie uzywam, tylko mlotki, a ty zdaje sie wolisz to pierwsze. (Tak, podstawowki ciąg dalszy ;) )

A i jeszcze w kwestii "wyzej wymienionych elfow".
Nie wiem jak w Twoim swiecie ale w moim elfy nie istnieją i ciezko by mi było miec urazy do czegos co nie istnieje. No chyba, ze jestes z Islandii to wtedy przepraszam, elfy jak najbardziej istnieja. Nie wydaje mi sie tylko by Goldfinger byl islandzkim elfem, mysle, ze jest raczej czlowiekiem, ktory blysnal nie raz tekstem o tym, ze cala reszta ma do "stracenia duzo mniej niz on" wiec... Jego +1 spotkało się z taką a nie inna reakcja. Uwazaj tylko bo zdaje sie zostales rycerzem Goldfingera, a on ma "do stracenia" duzo wiecej niz ty ;)
To w żadnym razie z wypowiedzi Rafgarta nie wynika.
Jeśli nie wynika to przepraszam ale odebrałam to tak a nie inaczej. Jesli to wolne światło dla graczy to bardzo mnie to cieszy, pomysłów tu padło od groma, z pewnoscia ktorys przy odpowiednim wsparciu kodowym pomoze na nude.

Zgadzam sie z Crerem z ostatniej notki - temat się wyczerpał. Dzięki za dyskusje i pozytywny akcent na koniec :)
Ostatnio zmieniony 07 sty 2019 07:16 przez Lumen, łącznie zmieniany 6 razy.
Zablokowany