Sonda: Zmiana kary za zgon.

Forum wieści z Arkadii.

W jakim kierunku ma pójść arkadia?

Chce maksymalnego lvl'u bez kary za zgon.
96
54%
Chce żeby zostało jak teraz z 10% kara za zgon.
79
45%
Nie mam zdania.
2
1%
 
Liczba głosów: 177

Awatar użytkownika
Enefghar
Posty: 202
Rejestracja: 12 lut 2009 21:42
Lokalizacja: Actiontown

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Enefghar »

Lumen pisze: 04 sty 2019 17:09
Enefghar pisze: 04 sty 2019 16:11
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawe, ale to o czym mowicie to nie jest luzne granie tylko orka na ugorze i ciezki nalog. ;)
To jest luźne granie chociaż rozumiem, że jak ktoś nie expi w ogole to nawet 5 minut poświęcone na expa jest czasem straconym. Poza tym nie wiem jak bardzo demonicznie sobie wyobrażasz expienie. Ja nie mam problemu, żeby sobie w trakcie poerpegować i nie uważam, żeby expienie było jakąś szczególna ujmą na honorze ;) Tydzień poświęcony częściowo na odexpienie ewentualnej straty to w skali gry niedużo, zresztą nikt nie każde ci utrzymać poziomu na wielce i końcówce zwiedził. Mozesz biegać na niższym lvlu i odexpiać w parę godzin.
Nie no, nie demonizuje expienia i rowniez w trakcie erpeguje. Po prostu jest to proces żmudny i w tym samym czasie mógłbym robić co znacznie ciekawszego na Arce, albo w innej grze. Obliczenia na szybko. Ile potrzeba mniejwiecej postepow z poczatek zwiedzil do wielce? Zalozmy ze 250. Jesli sobie expie na luzie to wychodzi mi godzina z hakiem na nieznak (nie mam szczescia i nie znalazlem jeszcze tego magicznego expa gdzie sie robi nieznaki w 20 minut, albo go po prostu nie ma tam gdzie sie krece). Czyli jak dla mnie, zwiedzil -> wielce to 250 godzin expienia... Wiedzmina 3ke skonczylem w 150h, a to "dluga" gra.

Wiem tez ze moge biegac na nizszym levelu, przez wiele lat wlasnie to robilem :) W tej dyskusji nie chodzi o mnie. Gdybysmy mieli rozmawiac o mojej wizji Arkadii to napewno nie skupialbym sie na poziomach i expie tylko o powrocie do starego systemu zawodowek i rasowek, zwiekszeniu interakcji miedzy graczami i zmniejszeniu tego co nazywam erpegiem sily - strach erpegowac na trakcie do nieznajomych, bo nawet odegranie elfiego oburzenia okazuje sie byc znakomitym pretekstem do zabicia mlodej postaci, a gildie neutralne musza zgadzac sie na praktycznie wszystko zeby nie zostac wplatane w wojny w ktorych nie chca uczestniczyc.
Lumen pisze: 04 sty 2019 17:09
Enefghar pisze: 04 sty 2019 16:11
Zastapienie kary za zgona, albo takie jej zmodyfikowanie, zeby odekspienie poziomu bylo takie samo dla zwiedzil jak i dla legendy
To niestety nie rozwiązuje problemu z rozbalansowaniem gry na wysokich poziomach. Póki widzial i legenda to promil populacji reszta tego nie odczuwa, ale gdy to zaczynają być realne procenty i poziomem "obowiązujacym" staje się widział to balans idzie się kochać, powraca nuda i brak emocji.
Nie ma jednej magicznej zmiany ktora naprawi wszystko. To jest jedna z sugestii, ktora moim zdaniem bedzie w stanie sytuacje poprawic, a chocby to, ze zabita postac na legendzie przez kilka tygodni bedzie odexpiac od bardzo doswa, albo ziomeczek ze zwiedzil z doswa napewno wplynie na balans rozgrywki. Wy sie lepiej znacie na PK i lepiej wiecie co by sie dzialo jakby zabita legenda z wrogiej gildii nagle musiala przez kilka tygodni odekspiac zaczynajac od bardzo doswa.

Do tego dodajmy ten poprawiony cios w plecy, jakies ciekawe eventy napisane przez graczy i zakodowane przez wizow, moze jakis maksymalny poziom postaci, moze zwiekszenie trudnosci zdobycia magikow, etc. etc.

Z tego co widze to jest ogolny konsensus zeby cos zmienic zeby odswiezyc rozgrywke. A zeby cos zmienic to od czegos trzeba zaczac.
Polelfka namysla sie nad czyms, cichutko szumiac.
Til
Posty: 15
Rejestracja: 05 mar 2018 17:49

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Til »

Jest pewna alternatywa dla kary za zgon, albo jej braku. Kara za zgon, ktora zabiera czesc nabitego doswiadczenia ale nie zabiera statystyk. Na przyklad: mam poziom zwiedzil. Gine, spadam z xp nabitym na postaci do bardzo doswiadczonego - ale zostaje na poziomie zwiedzil. Moge grac dalej, odrabiac straty po zgonie, liczyc ze kiedys uda mi sie przeskoczyc nabity do tej pory poziom doswiadczenia. Nie musze natomiast z kamiennych trolli wracac na gobliny pod Nuln. I wtedy ani potezny cios w plecy, ani nawet -30% czy -50% kary za zgon nie bedzie psulo zabawy. Moze wiecej osob sprobuje swoich sil w pvp, nie bojac sie o czas poswiecony na expienie. Moze bedzie latwiej zebrac druzyne, aby eksplorowac niezbadane krainki. Ginac beda gracze tracili sporo, ale jednoczesnie ich wysilek, ktory wlozyli w nabicie poziomu, nie pojdzie calkiem na marne. Gracz bedzie do tylu z xp, ale nie zamieni sie w bezwartosciowa kule u nogi, ktora bedzie obciazeniem czy to na xpowisku, czy w czasie magikowania albo pvp.
Goldfinger
Posty: 240
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Goldfinger »

Zacytujmy klasyka:
Gra, ktora polega na 'kiszeniu' wysokiego poziomu zawsze bedzie nudna. Zalozeniem systemu bylo szybkie odrabianie normalnego poziomu, tak by gracz nie bal sie smierci. Zgon jest bowiem normalna i nieodlaczna czescia Arkadii. Przynosi emocje, oczyszcza i nadaje grze znowu sens! :)
(...) Tak wiec idzcie i zabijajcie sie!
Obecna kara za zgon jest niewygórowana.
---

Podejście do zgonów powinno się zmienić.
Awatar użytkownika
Mithari
Posty: 43
Rejestracja: 25 lip 2014 12:17

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Mithari »

Goldfinger pisze: 04 sty 2019 19:28 Zacytujmy klasyka:
Gra, ktora polega na 'kiszeniu' wysokiego poziomu zawsze bedzie nudna. Zalozeniem systemu bylo szybkie odrabianie normalnego poziomu, tak by gracz nie bal sie smierci. Zgon jest bowiem normalna i nieodlaczna czescia Arkadii. Przynosi emocje, oczyszcza i nadaje grze znowu sens! :)
(...) Tak wiec idzcie i zabijajcie sie!
Obecna kara za zgon jest niewygórowana.
---

Podejście do zgonów powinno się zmienić.
I mówi to Goldfinger, który niezmiennie od baaaardzo długiego czasu siedzi na legendzie i nosa z Loren nie wyściubia. Albo każe robić innym ryzykowne rzeczy, mówiąc na arce, że przecież mają mniej do stracenia. :D
Sometimes to stay alive you gotta kill your mind.
Daggerro
Posty: 77
Rejestracja: 15 lut 2009 15:22

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Daggerro »

Zamiast wprowadzac maksymalny poziom duzo lepiej, moim zdaniem, ograniczyc przyrost danej cechy maksymalnie do 'nadludzkiej'.

Wprowadzanie sugerowanego wielce jako maksymalnego poziomu jest moim zdaniem niezbyt fair. Skoro Janusz z Anchor pisze, ze postep zabiera mu godzine, potrzebuje 200h na wyexpienie wielce i ogolnie brzydzi sie expem, i woli rpgowac to dlaczego ma dojsc do takiego samego poziomu co postac co spedza n godzin na wyciaganiu setu magicznego sprzetu a potem expi aktywnie i poswieca na to kilka lub nascie godzin dziennie.
Wartosciowanie graczy bylo zawsze, ten rpguje wiec jest super, ten expi jest jest gorszy a ten uprawia pvp wiec jest do bani. Bzdury.
Kazdy graczy jest takim samym graczem i gra powinna byc dla wszystkich ale powinna odpowiednio promowac tych, ktorzy wkladaja wiecej czasu i energii.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Tercoral »

Zadna moich postaci z arkadyjskiego zycia nie miala cechy nadludzkiej, bo zawsze albo padalem PvE albo przychodzili tacy co juz takie cechy mieli i byli do przodu o kilka lat expienia...
Tęczowe serce... :oops:
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Crer »

Daggerro, dlatego wprowadzenie maksymalnego poziomu nie jest OK. Każdy ma prawo grać jak chce i decydować co jest dla niego ważne. Ja nadal postuluje za zmianą kary za zgon (do wielce) na czasową. Tylko tyle.
Ulav
Posty: 327
Rejestracja: 27 wrz 2009 00:44

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Ulav »

Max lvl Wielce i brak kary za zgon. Inaczej to nie ma sensu w obecnym wydaniu. Jeżeli będzie brak kary, to się pobawimy chociaż w fajty 10 vs 10 na gruzach arkadii :)
Zetu
Posty: 97
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Zetu »

Ulav fajty 10 na 10 skonczyly sie w momencie zabrania pewnego itemu bonusujacego pewna druzyne ;D
pozniej juz sie nie udalo znalesc odwaznych
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Tercoral »

A tak jeszcze sobie popisze:

Tak uściślając co ja bym chciał. (Mozna się nie zgodzić)

Max lvl to sam początek legendy (bez plusowych postępów) bez kary za zgon + powiększenie dławika o kilkanaście (kilkadziesiąt?) procent żeby około wielce cechy wpadały sporadycznie, bardziej przez przypadek niż sukcesywne expienie po 24/7
Przy zgonie następowało, by kilkunastogodzinne obcięcie cech, które wraca powoli do stanu poprzedniego.

Skasowanie doraźnych właściwości ziół i zamiana ich na craftowalne opatrunki, które przyspieszają okres rekonwalescencji.
Zwiększenie ilości pktow formy do 12
Zwiększenie śmiertelnych eventow PvE (spece, pulapki, zarazy, eventy)
Tęczowe serce... :oops:
Zablokowany