Re: Balans Arkadii w roku 2018

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Gunnar »

Co do smaczkow to kiedys tak bylo.. Kazda gildia miala swoj smaczek. Jedni sie ukrywali, inni wytracali, jeszcze inni zabijali szarza z dobrej. Walec przejechal i wyrownal. Niestety. To co mialo dawac roznorodnosc, chyba nie wyszlo, bo sklady zawodowej kazdej gildii sa w zasadzie podobne. Uwolnienie zawodow mialo dac powstawanie pseudo gildii z graczow niezrzeszonych. To takze chyba nie wyszlo. Arkadia to w obecnej chwili (i z uwagi na ilosc graczy PRAWIE rosnaca) to juz tylko powergaming. Az dziwne, ze gildii nie zalaly fale ogrow.
Awatar użytkownika
Rotkiv
Posty: 175
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Rotkiv »

Walec przejechał i dobrze w sumie... chociaż trochę brak OHMu złożonego z samych legionistów, to był klimat... albo Scoiataelów, każdy ukrywający się i nie mający speca z pierwszej linii... coś za coś.

Teraz gdy wszystko pomieszane, można by wrócić do idei różnorodności i zrobić bonusy gildiowe w zależności od charakteru gildii. Oczywiście ciężko będzie dać po równo... ale według mnie, równo być nie musi.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Rafgart »

Odnoszac sie do dwoch najwazniejszych kwestii:
- Kod ciosu w plecy zostanie jeszcze raz przejrzany. Byc moze jest cos, co nie bylo dotad brane pod uwage, a co powoduje, ze obecne rozwiazanie nie spelnia swojego zadania.
- Wszystkie miejsca takie jak Drachenfels beda konsekwentnie przerabiane na wzor wiezy skavenow, czyli do wejscia bedzie potrzebny 'klucz', ktory trzeba bedzie najpierw zdobyc gdzies 'w swiecie' na w miare neutralnych npcach. Nastepnie zostana w nich skoncentrowane przedmioty magiczne.
Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Abuan »

Drodzy koledzy,
Szanowni gracze,
Poddani,

Uwazam, ze faktycznie balans arkadii w 2018 powinien miec miejsce a jego zakres powinien promowac i zachecac do gry.

1) Cios w plecy: zostal przedyskutowany i problem jego braku widza wszyscy.
2) Itemy magiczne: uwazam ze chore "kampienie" magika powinno zostac w pewien sposob zmienione. Nadal bedzie mozna kampic bo dlaczego pozbywac przywileju osob, ktore wykazuja sie skutecznoscia? Wprowadzilbym natomiast skrzynie, worki, klucze, kufry, dziury w scianach, legowiska i inne obiekty, ktore po smierci npca magikowego trzeba przeszukac I DOPIERO TAM odbywa sie drop itemu(seciem nie sprawdzisz). Szansa na drop magika powinna byc zawsze i tym wieksza im wiecej czasu minelo od ostatniego dropu magika.
3) KTO OTWIERA TE WSZYSTKIE BRAMY W MIASTACH!!!!!! Prosze dokodowac npca ktory otwiera bramy. Jak go zabije (moze miec obstawe strazy tak jak do tej pory) to moge sobie sam bramy otwierac.
4) Otworzcie gildie. Gdzie my mamy te poziomy tracic, na przepasciach? Serio?
5) Kazde wieksze miasto gdzie jest straz powinno miec jakas skrytke w ktorej powinno lezec ze 100-200 zlota. Po co ja te miasta mam wycinac? Po co ta gwardia jest. I tak nikt tych npcy nie broni. Dajcie marchewke.
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Gunnar »

JA bronilem! Cos w tym znaczy guscie. Ale fakt faktem, ze te gwardie chyba tez sa do przerobienia. One nic chyba nie robia, a sprzet maja tragiczny. Chociaz oficerowie moze powinni miec jakies lepsze oreza.
Pomysl randomowych magikow jest swietny. Teraz wiadomo, ze po niektore magiki trzeba leciec od razu, a po niektore przy okazji. Totalny random moglby spowodowac odswiezenie niektorych terenow. Tylko wtedy trzeba zbalansowac WSZYSTKIE miejsca, bo niektore da sie zrobic w 2 osoby, a na niektore trzeba ekipy. Chyba, ze to bylby random, ktory jest tak kochany przez tlumy.
Otwarcie gildii z jednej strony by moglo przyniesc kilku graczy wiecej, z drugiej strony wydaje mi sie, ze byloby gwozdziem do trumny niektorych gildii. Czesc z nich jest duzo mniej aktywna niz kiedys. Ze mojego punktu widzenia gildie "zle" sa zbyt silne w porownaniu z "dobrymi". Mozna oczywiscie powiedziec, ze jakby polaczyc kg gl i zs to juz przeciwko mc wyglada to dobrze, ale chyba jednak latwiej sie zebrac w jedna gildie niz w 5? Kiedys mimo wszystko elitarki mogly zastopowac ewentualne zapedy masowek. Teraz jak widze 6 superspasionych ogrow, ktorzy sie swieca jak psu obroza to az mam ciarki i widze lezacego Ungrima.
Awatar użytkownika
Lus
Posty: 45
Rejestracja: 17 wrz 2017 20:34
Lokalizacja: Varahia

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Lus »

Zgadzam się z Abuanem. Nie ma kompletnie żadnego funu, ani wyzwania w wycinaniu miast. Jestem za utrudnieniem tego procederu, ale też za uczynieniem go bardziej angażującym. NPCe powinni uciekać, co by się częściej wiązało z wpadnięciem na gwardię, gdy udamy się za nimi w pościg. Mogliby się wspierać nawzajem, bo póki co stoją na lokacji i beznamiętnie patrzą, jak ich kochany wójt umiera. :P Osobiście byłabym szczęśliwa, gdyby taki kupiec, fryzjerka, zielarz czy hodowca kóz miał raz na jakiś czas jakiś przedmiot, nawet totalnie nieprzydatny, ale ciekawy rpgowo. Ot, "trofeum" do zdobycia tylko na drodze "zła". Oczywiście nagroda w formie kufra złota też super. :D

Może raz na jakiś czas mógłby się pojawiać event w stylu "Czujny niewysoki mieszczanin przyglada ci sie badawczo, po czym odbiega na zachod, wzywajac straze. Chyba cie poznal" mimo naciągniętego kapturka. Ot, dreszczyk emocji związany z faktem, że jako rzeźniczka z Baccali siedzę sobie w karczmie w Baccali i beztrosko popijam piwko.

Zdobywanie magików w obecnej formie jest moim zdaniem czymś kompletnie odstraszającym i zniechęcającym do gry w Arkadię. Wystarczy, że większość z nas ma wyścig szczurów w realu, w pracy. W tej formie, w jakiej to wszystko funkcjonuje, zdobywanie magikow to często "wyjmiemy, żeby oni nie wyjęli, nawet jeśli mamy już osiem". Potrzeba angażowania w to coraz większych grup graczy nie ma dla mnie sensu tak długo, jak jedyną czynnością do wykonania (poza prowadzącycym) jest wciskanie "wesprzyj", "wesprzyj", "szczelina", "wesprzyj". Temat był przemaglowany już chyba na wszelkie możliwe sposoby, ale osobiście uważam, że magik powinien być zarąbiście rzadko dropiący, niemożliwy do sprawdzenia bez walki, wiążący się z ryzykiem zgonu i... nieuzależniony od apoki, a raczej posiadający określoną ważność sam w sobie. Ot, niszczyłby się po iluś użyciach, niezależnie od stanu w "system". Taka krwią i blizną zdobyta bodrogówka byłaby traktowana z należytą czcią, do ostatniej sekundy jej istnienia. I faktycznie byłaby czymś iście magicznym, co mogłoby przeważyć o wynikach starcia pvp. Wypełnianie kufra po brzegi, tylko po to, by jego zawartość mogła pojutrze wyparować, sprawia, że zwyczajnie nie mam ochoty się logować. Ani to nikogo nie posunęło do przodu, ani nie przyniosło satyfakcji z gry, bo wciskałam bezmyślne ctrl+1 przez całe popołudnie.

Być może moja wypowiedź dla 20-letniego gracza Arkadii nie będzie zbyt wartościowa. Ale mam nadzieję, że w kategorii "nowi gracze" moj post też może coś wnieść do dyskusji i zostać wziętym pod uwagę. ;)
Tulik
Posty: 17
Rejestracja: 04 sty 2018 22:53

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Tulik »

Abuan ze wszystkim się zgadzam o czym pisałeś oprócz jednej rzeczy-pkt (5)
Bo w dalszym ciągu z tego bonusu by mogły korzystać tylko te (złe) gildie
Skoro nie bronią to po co je lejecie ? Gwardia to chyba całkiem dobry exp, ale co ja tam wiem
Co do Ungrima to jest śmieszne , że nawet nie mamy żadnego powiadomienia, że ktoś go leje
A cios w plecy niech będzie nawet jeśli tylko Ok będzie miała legendy :P (wiemy że tak to się skończy) to mnie to nie przeszkadza , niech mają nagrodę za te godziny spędzone na graniu
Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Abuan »

Kolego Tulik,

Wracajac do tych dyskusji o tym, ze zli maja "lepiej" bo maja wiecej magikow do wyjecia (np bodrog) i dlaczego tak jest.

Odpowiadam:

Mnie jako chaosnika atakuje gwardia, a ciebie nie wiec na kazdej gwardii masz wzglednie safloca albo miejsce do idla.
W takim razie mnie nie powinny atakowac orki/gobliny/trolle itd i ja na kazdych npcach sprzyjajacych chaosowi powinienem miec safeloca, czyz nie?

Zawsze mamy cos za cos. Ja mam trudniej z pogonia za druzyna swiatla bo byle gamon wejdzie do szkoly gladiatorow, wodospadu w KGKS, obozu pod wstega itd i juz nic nie zrobie bo na te lokacje nawet nie da sie wejsc. Ty masz trudniej bo nie pobiegasz w bodrogowce, no chyba ze wyciagniesz z czyjegos trupa.
Ciekawe jak to by wygladalo gdyby miasta byly opanowane przez chaos i wszedzie bylyby orki i gobliny a wy czyli druzyna swiatla bylaby atakowana wszedzie.
Kvark
Posty: 74
Rejestracja: 13 lut 2018 19:43

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Kvark »

Abuan pisze:...
Ja mam trudniej z pogonia za druzyna swiatla bo byle gamon wejdzie do szkoly gladiatorow, wodospadu w KGKS, obozu pod wstega itd i juz nic nie zrobie bo na te lokacje nawet nie da sie wejsc. Ty masz trudniej bo nie pobiegasz w bodrogowce, no chyba ze wyciagniesz z czyjegos trupa.
Ciekawe jak to by wygladalo gdyby miasta byly opanowane przez chaos i wszedzie bylyby orki i gobliny a wy czyli druzyna swiatla bylaby atakowana wszedzie.
Stowarzyszenia mają obok siedziby bezpieczne tereny ( w tym MC ) choć nie zawsze są to safelocki.

Z punktu widzenia gracza używającego przeważnie klienta www, w ciosie w plecy nie zmieniałbym nic, bo to będzie oznaczało dla mojej postaci ciągły balans.

Pozdrawiam
K.
Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Abuan »

Co maja bezpieczne tereny przy stowarzyszeniach do tego co napisalem? Co mnie obchodzi moj teren przygildiowy. Ja chce wyjsc do ishtar i zaatakowac zakonnika zeby miec szanse go pogonic wiecej niz 30 lokacji bo obecnie kazde expowisko oddalone jest mniej wiecej 30 lokacji od najblizszej gwardii. Nie twierdze ze nalezy to zmieniac ani zmieniac npce tak zeby zle npce nie atakowaly zlych graczy. Uwazam ze placzecie o ta nieszczesna bodrogowke nie widzac jak niska jest to cena za te gwardie ktore macie wszedzie.
Zablokowany