System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Orrgar

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Orrgar »

Cios w plecy jest znacznie za slaby tak samo mozesz doganiac i we trzech w druzynie przez zasieg Nuln - Pustkowia a jedyne co zobaczysz na lokacjach przy doscignieciu to

Atakuje Cie!
Atakuje Cie!
Atakuje Cie!
Atakuje Cie!

i nic wiecej zero ciosow albo jeden jakis obmierzly muskacz w padnie co 4-5 doscigniec wykonany przez jedna osobe

Doliczajac forme to masz juz praktycznie God Mode i taka grupa moze cie ganiac godzine po traktach i nic ci nie zrobic.

Patrzac na specyfike walk arkadii to pvp jest wykastrowane do maksimum i praktycznie przestalo istniec na arce.


Poza tym to jedyna gra online jaka znam ktora kastruje rzecz ktora daje fun ludziom ktorzy w nia graja zamiast go usprawniac.
Do tego gra online ktora nie stawia na gre multiplayer tylko singleplayer bo bardziej sie oplaca expic we 2 niz w pieciu czy osmiu gdziekolwiek nie pojdziesz.

Kiedy team 6-8 osobowy team mial swietnego expa i wszedzie byl respawn taki ze w wiekszosci miejsc nie dosc ze dawala expa to i nie byl goly po 5 minutach i trzeba bylo czekac 30 minut az cos znow sie pojawi.

A teraz masz wybor albo efektywny exp albo gra z grupa ludzi.
Bo kto chce isc expic jak sam kreci czasy po 15 minut na postep a w teamie 30.

Kara za gre grupowa? :D masakra jakas.

Skonczy sie tak ze zostana w niej osoby ktorzy ja traktuja jako nudne tlo w pracy jak pasjansa albo inny szajs.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2018 13:15 przez Orrgar, łącznie zmieniany 1 raz.
Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Ethian »

Orrgar pisze:
Skonczy sie tak ze zostana w niej osoby ktorzy ja traktuja jako nudne tlo w pracy jak pasjansa albo inny szajs.
Proszę zostawić mojego pasjansa w spokoju!

A na poważnie to całkowicie się zgadzam, system walk zdecydowanie wymaga usprawnienia. Pewnie ile graczy tyle pomysłów, i większość będzie dobra. Pytanie tylko czy MG widzą problem.

Osobną kwestią jest exp grupowy. Tutaj również się zgadzam, że powinno to zdecydowanie inaczej wyglądąc. Po ostatnich zmianach jest tak, że 80% świata świeci pustkami, a te kilka kalorycznych expowisk jest oblegana przez wszystkich. Mimo, że np. solo czy chocby we 2 na obu podobnie jest trudno (zabijecie podobną ilość wrogów do waszej kondycji), z tą różnicą że na jednym wykręcicie postęp w 15min, a na drugim w 35 ;/

I tutaj również pytanie czy MG widzą problem i chcieliby to poprawić.

Mnie się marzy aby gra zespołowa była bardziej doceniona, myślę i to miało by wpływ na PVP, bo skończyło by się szukanie ludzi expiących solo na tych kilku expowiskach (5osób gildii X gania po róznych expowiskach szukając fragów, bo jak wiadomo większość obecnie expi solo/2osoby).
Pavlov
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2017 21:12

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Pavlov »

Bauncing zdecydowanie wymaga poprawy, jak i samo pvp.

Ale w pierwszej kolejnosci bouncing powinien zostać wyeliminowany z rozgrywki.
Nie może być tak, ze 7-osobowa drużyna wpada co 5s na lokacje i łamie by zaraz uciec.
i z drugiej strony - że partek skacze na cel i ucieka nie otrzymując żadnego ciosu w plecy.
Powinna być wprowadzona 'koszt' takich zagrań, aby nie było to całkowicie jendostronne.

Co zaś do ekspienia i grupowych ekspów, to tu również powinna być poprawa.
Jak piszą przedmówcy - najlepszy obecnie exp to solo / 2 osoby . Jak na grę MMO jest to raczej przykre.
Żeby daleko nie szukać - ABgetten, kopalnia skavenów - musisz mieć druzyne by coś dłużej zdziałać, więc dlaczego tam obecnie eksp jest 3x gorszy niż solo na takich wsiowych ?
Powinno być wrecz przeciwnie - im wieksza druzyna tym wiekszy bonus do ekspa. To zachęciłoby do gry druzynowej, i zwiekszyloby fun wszystkim.
Awatar użytkownika
Agis
Posty: 65
Rejestracja: 05 kwie 2016 12:38
Lokalizacja: Nuln

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Agis »

Pavlov dobrze mówisz.

Ogólnie baaardzo rzadko expie w 3+ osoby gdyż zwykle pogarsza mi to czas na ok. 15/20minut.
Jedynym expem (które znam i expiłem) w pare osób są Banici , ale trzeba osobę która będzie łamać + być nieźle omagikowanym - mówie o 4os grupie i odciskach w przyzwoitym czasie.
Ale i ten exp sie kończy szybko.

Co do łamania i uciekania, czy doskoku i ciosu w plecy.
Te wpadanie na lokacje i złamanie obrony powinno dot. 1 zasłony, tak jak i każde przebicie, np dal legioniscie jako cios specjalny ' przełamanie 2 zasłon na raz' - czemu nie? Skoro Kors i strażnik maja podwójne zasłony.
Co do uciekania wg mnie osoba wychodząca z lokacji dostaje specem(random) i nie polepszać siły. Czy 100% ataku od każdej os. z grupy.
No i im wieksza grupa wiekszy dmg. Logiczne, nie było by kozaczenia 1vs5 i próbowania zapindolenia artefaktu.
Oczywiście by nie zrobić tak ,że osoba uciekająca też zadaje obrażenia bo to kompletnie bez sensu :)

Dodać można że solo uciekanie mniej męczy gonienie w teamie wiekszym jak 5/4+ meczy więcej.

Zawsze można dodać typowe rajdy / dungeony za które są mithryle, jakieś fajne przedmioty czy expik. Milej by było.
Jakaś wioska, miasto zostaje zaatakowana przez złe siły chaosu. (MCki pomagają npcom) i przychodzą gildie bronić miściny z jakaś obstawa czy bez.
MC wyzynaja mieścine = dostaja nagrode
obrońcy wygrywaja = dostaja nagrodę.

Pomysłów jest multum ino widzowie muszą zaakceptować :}
"Odważny umiera raz, a tchórz ginie tysiące razy."
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Eltharis »

Pavlov pisze:Bauncing zdecydowanie wymaga poprawy, jak i samo pvp. [...]
Co zaś do ekspienia i grupowych ekspów, to tu również powinna być poprawa. [...]
Popieram w pełni, pierwszy i drugi pomysł. Myślę, że drużynowy exp wpłynąłby też pozytywnie na pvp, bo teraz jedna drużyna znajduje zwykle wroga expiącącego solo i walka polega na tym, że postać solo bierze nogi za pas, a tamci ruszają w pogoń, aż im się znudzi. Mało satysfakcjonujące dla obydwu stron. Gdyby promowany był exp drużynowy to dużo częściej mielibyśmy spotkania drużyn, a więc walki zamiast bezustannej gonitwy i ucieczki. Zwłaszcza w połączeniu z promowaniem pozostania na lokacji i ewentualnego wycofywania się pojedynczych osób na miejsce bouncingu.
Pavlov
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2017 21:12

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Pavlov »

Eltharis pisze:
Pavlov pisze:Bauncing zdecydowanie wymaga poprawy, jak i samo pvp. [...]
Co zaś do ekspienia i grupowych ekspów, to tu również powinna być poprawa. [...]
Popieram w pełni, pierwszy i drugi pomysł. Myślę, że drużynowy exp wpłynąłby też pozytywnie na pvp, bo teraz jedna drużyna znajduje zwykle wroga expiącącego solo i walka polega na tym, że postać solo bierze nogi za pas, a tamci ruszają w pogoń, aż im się znudzi. Mało satysfakcjonujące dla obydwu stron. Gdyby promowany był exp drużynowy to dużo częściej mielibyśmy spotkania drużyn, a więc walki zamiast bezustannej gonitwy i ucieczki. Zwłaszcza w połączeniu z promowaniem pozostania na lokacji i ewentualnego wycofywania się pojedynczych osób na miejsce bouncingu.
Dokladnie o to mi chodzi !

Eksp solo niech pozostanie .

Ale niech bardziej premiowane bedzie ekspienie na trudniejszych, bardziej wymagajacych ekspowiskach.
Im wyzszy poziom trudnosci tym wieksza nagroda.
Wiadomo ze np. na Banitow nie pojdzie sie solo/2 os. Trzeba zebrac druzyne min. 4os, do tego lamanie itp. Dlaczego nie jest to premiowane bardziej od nudnego ekspa na orkach solo ?

Arkadia jako gra MMO powinna maksymalnie zachecac do grania druznowego.

@Agis
- Z rajdami pomysl fajny, ale moze malymi kroczkami poki co :)
Niech usprawni się PvP i eksp druzynowy, wtedy bedziemy brac całą rękę :D
Awatar użytkownika
Umg
Posty: 49
Rejestracja: 18 wrz 2016 16:03

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Umg »

Co do EXPa drużynowego:
- wystarczy mobom etatowym odpowiednio podnieść ilość dawanego doświadczenia, tak aby drużyna 12 osób w okolicach wielce dostała np. małe postepy za ubicie takiego - zawsze byłaby to jakaś alternatywa dla beznamiętnego zabijania tysięcznego moba
Ilane nuci: Oslonmy Ilane.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Pulp »

1. Jak były normalne ciosy w plecy, a nie znerfione jak teraz, to nikomu nie przychodzil do glowy zaden durny bałnsing. Trzeba było zdecydowanie walczyc albo zdecydowanie wiać. Obecnie można pląsać po polu bitwy i wąchać kwiatki bez konsekwencji.

2. Zaslony maja ten sam cooldown co przelamywanie. Obie druzyny mogą się poruszać. To co nazywacie "bałnsingiem" można stosować też defensywnie i to znacznie skuteczniej. Do tego stopnia ze jak jedna 5+osobowa drużyna goni druga, drużyna uciekająca regenreuje więcej zdrowia iż otrzymuje obrażeń. Pomysły Yaranna wynikają ze skupiania sie na jednej stronie medalu przy kompletnym zignorowaniu drugiej i są kompletnie nietrafione.

3. Nie ómiecie foróm. Chcecie dyskutować o expie to załóżcie osobny temat.
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Godar »

Zasadniczo cała mechanika walki między postaciami graczy na Arce jest fatalna - PvP sprowadza się do zapieprzania sprintem po całej mapie i wygrywa ten, który ma lepszą mapę, lepsze skrypty i szybszy refleks. A najczęściej nie wygrywa nikt, bo zwycięska drużyna nie jest w stanie dogonić przegranej. Zamiast gry RPG/taktyki mamy zręcznościówkę. Moim zdaniem naprawa tego wymaga bardziej gruntownych i radykalnych zmian, których raczej nikt już nie wprowadzi. Przykładowe pomysły:

1) Jeśli spotykają się drużyny, gdzie w każdej jest >4-5 graczy dochodzi do "bitwy" - postacie zostają zablokowane na danej lokacji, których nie mogą opuścić, dopóki w jednej z drużyn liczba postaci nie spadnie do określonego poziomu :twisted: Wtedy można uciekać nornalnie.

2) Umiejętność blokowania powinna działać w następujący sposób: blok wchodzi automatycznie, bez komunikatu o bloku, po losowym czasie walki i nie blokuje możliwości zadawania ciosów.

3) Cios w plecy powinien być oczywiście przywrócony do dawnej postaci.

4) Otworzyć możliwość zdobywania gildii.

5) Czasowe bonusy do cech/umów za zabicie postaci z wrogiego stowarzyszenia.

Obecnie zostać zabitym przez postać gracza jest naprawdę trudno, możliwe właściwie tylko w wypadku wyjątkowego pecha albo popełnienia wyjątkowego błędu, a najczęściej połączenia jednego i drugiego. Częściej ginie się w walce z NPCami albo w zupełnie głupi sposób, np. spadając w przepaść. Powinno być całkiem odwrotnie. Poza tym ryzyko związane z podejmowaniem walki z innymi graczami jest mimo wszystko stosunkowo duże, a korzyści nie ma żadnych - efekt jest taki, że gracze wolą wyjmować magiki albo expić niż walczyć ze swoim odwiecznym wrogiem.
Awatar użytkownika
Rukhar
Posty: 85
Rejestracja: 16 gru 2016 16:23

Re: System walki - usprawnienie - eliminacja 'bouncingu'

Post autor: Rukhar »

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest oddanie normalnego ciosu w plecy. Ostatnio goniło mnie 4 scków, byłem całkowicie bez zbroi. Po 4 ucieczkach od nich moja postać nadal była w świetnej kondycji, a jedyne ciosy jakie otrzymałem to 2x ledwo muska. Pozdrawiam.

Kod: Zaznacz cały

ob siebie
Jestes turem, znanym jako:
Ob_205914, tur.
Jestes w swietnej kondycji.
ODPOWIEDZ