Zakańczanie

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Awatar użytkownika
Akali
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2015 19:21
Lokalizacja: København
Kontakt:

Zakańczanie

Post autor: Akali »

Komenda "Zakoncz" działa tak jak dotychczas, można jej użyć po ~30 sekundach po zabiciu potworka, ale...

jeśli toczyło się walkę z innym graczem, to zamiast:

Kod: Zaznacz cały

Nie mozesz opuscic swiata Arkadii w takim pospiechu - ochlon troche od walki.
otrzymamy komunikat:

Kod: Zaznacz cały

Nie mozesz opuscic tutaj swiata Arkadii, Twoj przeciwnik czai się gdzieś w pobliżu.
Czy coś w ten deseń.

Wystarczyłoby dokodować rozgraniczanie statusu "po walce" PvE i PvP i będzie można bardzo łatwo zrobić, że da się zakończyć tylko jeśli jest np. 100 lokacji od wroga(tą funkcje też pewnie trzeba by dorobić) lub minęło 10-15 minut od potyczki.

A nawet lepiej, to zrobić zależność:
pierwsze 3 minuty - np: 200 lokacji dystansu - da sie zakonczyc jeśli się uciekło statkiem albo dyliżansem
5 min - 100 lokacji
10 min - 30 lokacji

Nie musi dotyczyć niezgildiowanych.

I nie byłoby płaczów, że ktoś zakończył w PvP bo byłoby to uregulowane kodowo.

Taki pomysł, o.

P.S
Wszystkie wartości wpisane z d... Chodziło o zobrazowanie pomysłu.
Akali, zaklinaczka Smoków Chaosu, kultysta Slaanesha, włóczykij.
Arkadia.ethel.pl :: Licznik Poziomów | Mapa | Wiedza
Arkadia MUD Discord :: https://discord.gg/s3KDVSf
Twitch.tv :: https://www.twitch.tv/nurgiel
Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: Zakańczanie

Post autor: Ethian »

Dodałbym, że u siebie w gildii limit ten jest zerowany, i można zakończyć jak dotychczasz, po 30s
Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 227
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Zakańczanie

Post autor: Airhil »

I może nie od przeciwnika, a od miejsca, w którym ostatni raz doszło do konfrontacji?
Vonir
Posty: 57
Rejestracja: 25 lis 2017 01:39

Re: Zakańczanie

Post autor: Vonir »

Dodałbym też opcję - zakończ jak najszybciej. Po wpisaniu tej komendy, można spokojnie odejść od komputera, zająć się sprawami domowymi, rodzinnymi, studiami, pracą, czy co tam mamy i mieć pewność, że system sam za nas zakończy i wyloguje. Masz czas uciec do safelocka, uciec wrogowi, ale już czasu na ochłonięcie od walki nie masz? Skorzystaj z komendy zakończ jak najszybciej.
Awatar użytkownika
Akali
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2015 19:21
Lokalizacja: København
Kontakt:

Re: Zakańczanie

Post autor: Akali »

@up nie.
Graj sobie secondem albo podejmij ryzyko.
Akali, zaklinaczka Smoków Chaosu, kultysta Slaanesha, włóczykij.
Arkadia.ethel.pl :: Licznik Poziomów | Mapa | Wiedza
Arkadia MUD Discord :: https://discord.gg/s3KDVSf
Twitch.tv :: https://www.twitch.tv/nurgiel
Astida
Posty: 45
Rejestracja: 26 lut 2017 15:09

Re: Zakańczanie

Post autor: Astida »

Moim zdaniem pomysł nietrafiony, za dużo kodowania.

Aczkolwiek widzę inne rozwiązanie problemu:
Natychmiastowe zakończenie dostępne tylko w miejscu w którym się odradzamy.
W pozostałych miejscach pojawiał by się komunikat:

Poszukujesz bezpiecznego miejsca do spoczynku...

Oczywiście pozostałe postacie na lokacji widziały by że gracz chce zakończyć.
Po określonym czasie nastąpiło by wylogowanie. Nawiązanie walki przerywa oczywiście.

Opcjonalnie

Jeżeli gracz znajduje się w cywilizowanym miejscu tj. W mieście czas do wylogowania to 30 sek.
W innym publicznym miejscu to 60 a na expowisku to 90.

Opcjonalnie 2

Dodanie komendy zakoncz bezwzględnie.
Po wpisaniu tej komendy postać w próbuje zakończyć ale jeżeli zostanie nawiazana walka postać ucieka na jedno z widocznych wyjść i ponownie próbuje zakończyć.
Do skutku lub zgonu.

Inna sprawa bardzo by było fajnie gdyby podczas oglądania innego gracza było by widać czy gracz jest przytomny. Dokładniej widziało by mi się że jeżeli gracz nie wysłał żadnej komendy do moda od np. 3 min to w opisie jest napisane "Jego wzrok jest przymglony i nieobecny" lub podobne. Mogło by być w zależności od czasu który postać jest nieaktywna.

Nie lubię zabijać nieaktywny graczy, a w regulaminie jest napisane że ofiara powinna znać powód.
W ten sposób agresor miałby świadomość że atakuje gracza idle.

Kolejny pomysł z tym związany.
Komenda która umożliwia przypomnienie sobie kto nas zabił ostatnio.

Po co te pomysły.
Niektórzy grają w pracy szkole via przeglądarka. I czasami jedyna opcja jest jej szybkie zamknięcie.

Przepraszam za podczepienie się do wątku ale to poszło lawinowo.
Tryggvi
Posty: 141
Rejestracja: 08 gru 2013 02:28

Re: Zakańczanie

Post autor: Tryggvi »

A po co zmieniac cos co dziala dobrze?
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Zakańczanie

Post autor: Eltharis »

Astida pisze: Poszukujesz bezpiecznego miejsca do spoczynku...

Oczywiście pozostałe postacie na lokacji widziały by że gracz chce zakończyć.
Mi się ten pomysł bardzo podoba. Skończyłyby się dziwne sytuacje, kiedy jedna grupa spotyka potencjalnego wroga i chce rezegrać sprawę erpegowo, a rozmówca nagle znika w oparach dymu. Po ujrzeniu komunikatu zwyczajnie by zaatakowali (co i tak mogli zrobić zamiast nawiązywać rozmowę).
Astida
Posty: 45
Rejestracja: 26 lut 2017 15:09

Re: Zakańczanie

Post autor: Astida »

Tryggvi pisze:A po co zmieniac cos co dziala dobrze?
Rozumiem że autem na korbkę jeździsz a telewizor też masz czarnobiały.

Problem jest taki że zgodnie z zasadami arki nie powinno się atakować z marszu ale zakańczać można przynajmniej w teorii.
Takie zachowania są bardzo denerwujące i nieeleganckie.

Wszyscy wiemy że to tylko gra ale od czasu do czasu RPGowac mozna
Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 143
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Zakańczanie

Post autor: Derdhang »

Z oficjalnego zrodla wiadomo mi ze, zgodnie z zasadami Arki "atakowanie z marszu" nie jest karane.
Karane natomiast jest "zabijanie z marszu" postaci gracza bez uzasadnienia (Powod musi byc znany ofierze).
他に方法はありません
ODPOWIEDZ