Pytania do Czarodziejów

Archiwum zamkniętych tematów.
Awatar użytkownika
Sirius
Posty: 119
Rejestracja: 16 lut 2009 10:33
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Sirius »

Pytanie: Czy taka sytuacja jest możliwa?

Sytuacja:
Piszę przekonującą historię swojej postaci. Nawet trzy pokolenia wstecz, jeśli to do historii pasuje. Wysyłam ją na Arce do MG lub mailem.
Efekt:
Otrzymuję nazwisko wynikające z historii i tam udowodnione.
Przykład:
imię nazwisko pochodzenie, gildia, rasa
Jurand Kowalkowczyk ze Spychowa, Rycerz Błędny, człowiek

Nie ma możliwości zdobycia nazwiska inaczej, niż korzystając z mechanizmów ogólnodostępnych dla graczy.

Yarrid
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Ponadto zastrzega on sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Aslinth
Posty: 44
Rejestracja: 13 lut 2009 13:20
Lokalizacja: Athel Loren

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Aslinth »

Mam pytanie odnośnie ostatnich zmian z szukaniem ziół jak i ogólnie szukanie czegokolwiek.


Po pierwsze czemu nie ogłoszono że zostały wprowadzone zmiany w szukaniu. Są to rzeczy dość istotne i podanie choćby samego faktu że szukanie czegokolwiek zostaje teraz mocno ograniczone przez metale było by wskazane.

Nie byla to zmiana istotna.

Drugie pytanie czy osoba która ma gp szukanie ziół na najwyższym poziomie i inteligencje na poziomie : Inteligentny + i mądrość na poziomie: mądry + powinna być wyczerpana mentalnie po przeszukaniu 80 lokacji w wolnym tempie ? Zważywszy ze wytrzymałość mentalna znacznie dłużej się regeneruje to chyba jednak za duże ograniczenie...

Dla postaci ktora nie wybrala cech mentalnych jako wazne jest to ilosc wlasciwa.

Pytanie trzecie:
Czy skoro możliwości szukania ziół zostały tak mocno ograniczone, to czy planowane jest podniesienie możliwości wytrenowania umiejętności zielarstwa na wyższy poziom gp?

Kiedys na pewno.

Rafgart
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009 20:51 przez Aslinth, łącznie zmieniany 1 raz.
Czas goni nas goni nas cały czas...
Awatar użytkownika
Swan
Posty: 76
Rejestracja: 16 mar 2009 14:32
Lokalizacja: Glasgow

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Swan »

Ja z takimi malymi, szybkimi pytaniami:
Czy mozna zmiany dotyczace ogolnej mechaniki muda - jak zmiany z ukrywaniem, oglaszac na wiesciach?
Czy w niedalekiej przyszlosci przewidziano powiazanie zawodow bojowych z niebojowymi - dwuklasowosc postaci?
Czy przewidziany jest w przyszlosci ogolny balans postaci w dol?
Czy MG moglo by uscislic zasady Arkadii oraz Forum, zeby kazdy wiedzial, co i jak?
Chodzi mi tu o ostatnie wydarzenia.
Dziekuje za odpowiedz, i serdecznie pozdrawiam.

Nie oglaszamy na wiesciach pojedynczych, malo istotnych zmian.
Pewna forma dwuklasowosci sie pojawi poprzez mozliwosc wyboru przez gracza rozwijanych umiejetnosci niebojowych.
Nie jest przewidziany zaden balans postaci.

Rafgart
Nigdy nie jest za pozno, by odkryc samego siebie...
Awatar użytkownika
Homerofe
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2009 23:28

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Homerofe »

Wstep: jak wiemy sa rozne domeny, rozne sprawy zostaly zaakceptowane przez AoB, ktory kiedys wyrazil zgode. Jest roznie i to w sposob dosc niesprawiedliwy. Czy mozna wprowadzic jakies wspolczesne ujednolicenie?

Kilka pytan z kategorii drazliwe byc moze bardzo:

- Tabliczki sa bardzo uciazliwa kwestia, ograniczono bardzo mozliwosc odgrywania zlych postaci. Gwardia jest zawsze czujna i nie ma lagow, goni bezblednie, specuje, blokuje, wytraca i cala reszta bajerow.

- niedlugo minie pewnie doba od czasu jak zostal zabity NPC od aukcji w Nuln i ciagle go nie ma

Pytanie: czy to blad?

Jesli tak jest faktycznie, to jest to blad. Kazdy npc ma wlaczony kilkugodzinny respawn.

- jesli nie jest to bledem to powinno sie tak dostosowac wiekszosc NPCy w miastach - respawn 24h bylby odpowiedni. Zli maja przewalone przez tabliczki, dobrzy maja problem.

Pytanie: Czy mozna takie cos wprowadzic?

- wiekszosc graczy woli nie ruszac NPCy za ktorych laduje sie na tabliczkach, bo jest olbrzymie ryzyko zgona. Jednak jest nieszczesne Daevon, ktore jest miastem expowiskiem, nekanym przez najazdy komanda, a od x lat jest zrobione w gowniany sposob. Dlaczego OK czy MC ma standard Nulnijski w rewirze chociaz miasto nigdy nie bylo expowiskiem albo bogen masakre :) Komando ma smieszna gwardie z ktorej jest zrobione expowisko, a w pozostalych rejonach "kocha" ludzi, bo nie oplaca sie lac.

Pytanie: Czy jest mozliwosc ujednolicenia gwardii, trudnosci, komplikacji wejscia/wyjscia i profitow z bicia?

Pytanie: Czy jest to w ogole brane pod uwage?

Po pierwsze nie masz pojecia o temacie.
Po drugie zajmij sie wlasnymi sprawami a nie innymi gildiami.


- dawno dawno temu prowadzilem dyskusje o zielarzu i zielarstwie, pojawila sie wtedy zapowiedz, ze pojawi sie procz AJotowej babci zielachy - zielarz magister.

Pytanie: Czy w swietle obecnych zmian taki projekt jest? lub jest rozpatrywany?

Jest rozpatrywany.

Pytanie: Jakie sa planowane kolejne zaleznosci zwiazane z mentalami?

Glebokie i wiele wnoszace.

- przy ostatnim miksie halflingi kontra reszta swiata zostala obcieta zrecznosc kosztem innych cech, rasy dalej sa zbalansowane dosc srednio.

Pytanie: Czy beda jakies zmiany w rasach?

Nie, dosc srednio to i tak niezle.

Pytanie: Czy mozna wprowadzic pieciostopniowa skale medytacji?

Nie.

- przewijalo sie juz sporo wizow, sporo informacji uciekalo, wyciekalo czy wrecz bylo wykradzionych... jest tez spore grono ex wizow, ktorzy posiadaja wiedze na rozne tematy... w kilku mudach czy grach typu Ultima on-line administracja postanowila ujawnic czesc informacji z tzw mechanizmu gry - ulatwia to kontrolowanie bledow, przekretow i innych walkow - do tego pomaga graczom w znacznym stopniu, informacje czysto teoretycznie mozna zdobyc samemu ale jak wiemy niejednokrotnie nasze cyferki i testy nie pokrywaja sie z kodem co powoduje rozne nieporozumienia

Pytanie: Czy rozpatrujecie mozliwosc ujawnienia czesci "tajemnic" z mechanizmu gry? chodzi glownie o umiejetnosci i zaleznosci cechy/um

Jakiekolwiek udzielone przez nas informacje bylby niczym wobec ogromu kompetencji bylych wizow, wiec cos takiego nie mialoby sensu.

Rafgart


Moze komus sie zechce odpowiedziec :)
Pozdro :mrgreen:
Awatar użytkownika
Xion
Posty: 180
Rejestracja: 12 lut 2009 21:10
Lokalizacja: Opole

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Xion »

Dlaczego używanie komendy "szukaj" męczy mentalnie, ale używanie komendy "trop" już nie? To głęboko nielogiczne, skoro komenda "trop" działa tak:
Klekasz szukajac sladow.
Tropienie meczy mentalnie, zawsze tak bylo. Teraz szukanie meczy dokladnie w tym samym stopniu.

Rafgart
Życie jest sumą przypadków.
Awatar użytkownika
Xion
Posty: 180
Rejestracja: 12 lut 2009 21:10
Lokalizacja: Opole

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Xion »

Czyli w świetle powyższego, skoro przy wyczerpanej manie muszę na kolejną próbę tropienia czekać równo minutę, a na próbę szukania dokładnie 4 minuty, to oznacza, że ręka czarodzieja popełniła omyłkę i jest to błąd w kodzie? Zadziwia zwłaszcza ten bardzo precyzyjny mnożnik :)

Nie, po prostu nie jestes w stanie tego stwierdzic, bo dochodzi tu jeszcze zabezpieczenie, by mana nie spadla do 0.

Ponadto, czy w granicach rozsądku mieści się sytuacja, gdzie postać z mentalami na początku doświadczonego i umiejętnościami AJ zielarza, musi czekać na pełną regenerację many około 2,5 godziny, po czym many tej wystarczy na 7 minut ciągłego szukania ziół?

Zalezy jak ustawiony ma dana postac rozwoj cech. Poza tym przyrost many sie zmienil, jednak bez apokalipsy w roznych postaciach roznie to wyglada. Radzilbym sie wiec wstrzymac chwile z wyciaganiem sekondow do testow.

Rafgart
Życie jest sumą przypadków.
Gniot
Posty: 612
Rejestracja: 13 lut 2009 09:57

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Gniot »

Na chwile obecna zboja mozna trenowac ino w maczugach. Czy stoi cos na przeszkodzie zeby dodac rowniez inne bronie ? Jesli tak to co ?

Zalozenia zawodu.

Rafgart
2011.04.01
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej
Keyn
Posty: 15
Rejestracja: 20 lut 2009 08:55

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Keyn »

Witam.
Mam takie pytanie. Nie wiem, czy juz o tym byla mowa czy nie. Jak byla, to ja tego nie znalazlem.

Jak sie wybierze jakies pochodzenie, np. Bretonskie, wtedy mowi sie danym jezykiem, w tym wypadku Bretonskim. Na samym poczatku umiejetnosc wladania tym jezykiem jest mistrzowska, jednak jak sie nie mowi w tym jezyku, to sie go po prostu zapomina, umiejetnosc spada. Tak sie sklada, ze o tym nie wiedzialem, i teraz po bretonsku umiem mowic zaledwie dobrze.

I moje pytanie brzmi. Czy jest jakis sposob (oprocz nauki jezyka od kogos innego), aby mozna bylo powrocic w danym jezyku na poziom mistrzowski? Czy jak bede duzo i czesto mowil w danym jezyku, to sobie go przypomne?

Pozdrawiam.
Keyn de Nez.

Jezyka aktualnego pochodzenia nie powinno sie zapominac. Jesli wiec twoja postac caly czas miala to samo pochodzenie, to jest to blad.
Umiejetnosci mowienia w danym jezyku mozna zdobyc tylko poprzez wybranie pierwszego pochodzenia lub uczenie sie go od innych graczy/npcy.

Rafgart



Rozumiem. Dzieki serdeczne za wyjasnienie. Jeszcze dzis zglosze blad, na Arkadii.

Pozdrawiam.
Keyn de Nez, bretonczyk.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2009 12:54 przez Keyn, łącznie zmieniany 2 razy.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Zurwen »

Witam,

Chciałbym się zapytać, jak wyglądają Wasze dalsze plany odnośnie zawodów elitarnych. Zostanie tak jak jest obecnie? Ponownie otworzycie zawody do trenowania, czy może zupełnie je wyeliminujecie z Arkadii? A może jeszcze tego nie ustaliliście?

Sytuacja z zawodami sie juz nie zmieni. W niektorych stowarzyszeniach konieczne sa zmiany dostosowawcze do nowych warunkow dzialania.

Rafgart
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Krobelus
Posty: 113
Rejestracja: 25 mar 2009 12:39

Re: Pytania do Czarodziejów

Post autor: Krobelus »

Dzień dobry,
Mam takie pytanko czy jest możliwe aby wizowie informowali gracza na biezaco i uzasadniali ogolnie bez szczegolowych informacji o :
- balansacji tkzw " expa"
- balansacji zbroi broni
- balansacji umiejetnosci
- balansacji cech
- balansacji poziomow
- usuneciu bledow
- i innych czynnikow ktore wazne sa zarowno dla wizow jak i graczy.
Mysle ze notka ktora zawieralaby 3 zdania naprawde nie wnioslaby duzo do pracy wizow a bardzo ulatwilaby komunikacje z graczami.
Np. Dzisiaj zdecydowalismy o balansacji doswiadczenia za potwory w wielu miejscach poniewaz uwazamy ze byly nie wspolmierne do innych miejsc.


Ps: Teraz takie male pytanie: czy nie trenowanie wszystkich umiejetnosci bojowych ze wzgledu na brak monet monety , braku "idla" zawodu lub tez innych powodow( zmniejszona wartosc bojowa) jest wykorzystywaniem mechanizmu arkadii czy zezwolonym dzialaniem.


Pozdrowienia
Krobelus
Zablokowany