Cześć, naszedł mnie dzisiaj prosty w realizacji pomysł, a jednocześnie taki, który wprowadziłby spore urozmaicenie w walkach PvP i PvE.
Proste jak drut i istniejące w ADOM-ie - za pomocą opcji regulujemy stopień agresywności w walce.
Najwyższa agresywność - znacznie zwiększone obrażenia kosztem celności, defensów i ilości otrzymywanych obrażeń.
Agresywny - zwiększone obrażenia kosztem defensów i ilości otrzymywanych obrażeń.
Normalne zachowanie w walce - obecne przeliczniki.
Defensywny - zmniejszone obrażenia kosztem zwiększonych defensów.
Bardzo defensywny - znacznie zmniejszone obrażenia i celność kosztem zwiększonych defensów.
Otwiera to mnóstwo możliwości taktycznych, balansuje wszystkie ekspowiska i wprowadza ogromnie dużo pozytywnej konfuzji i życia do Arkadii.
Nie wprowadzałabym osobiście ograniczeń w częstotliwości zmiany stylu walki, im częściej gracz będzie mógł aktywnie zmienić coś w przebiegu walki i jakkolwiek wpłynać na jej przebieg, tym lepiej dla tej gry uważam.
Co myślicie?
Regulowanie stopnia agresywności w walce.
Regulowanie stopnia agresywności w walce.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017 01:10 przez Svala, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Regulowanie stopnia agresywności w walce.
Na Barsawii i na NIghtalu (chyba, nie pamiętam już) były tzw. "szyki bojowe" - można było prowadzić drużynkę defensywnie/ofensywnie i chyba było też coś na łażenie traktem. Bardzo fajna sprawa jak i pomysł. Formacji w walce brakuje, a często drużyny przypominają małe armie
Re: Regulowanie stopnia agresywności w walce.
W drużynie dwóch nożowników / partyzantów wykonujesz atak z zaskoczenia na moba w trybie berserker, korzystając z dobrodziejstwa znacznie zwiększonych obrażeń, i natychmiast zmieniasz tryb na defensywny, żeby nie dostać w plecy przy wycofywaniu się. Powtarzasz do skutku.Nie wprowadzałabym osobiście ograniczeń w częstotliwości zmiany stylu walki, im częściej gracz będzie mógł aktywnie zmienić coś w przebiegu walki i jakkolwiek wpłynać na jej przebieg, tym lepiej dla tej gry uważam.
Tryby takie byłyby w porządku, gdyby ich zmienianie działało jak tryby walki u nożownika - trwa to dość długo i kosztuje około jednego poziomu many.
Bardzo wątpię, żeby coś takiego zostało wprowadzone - to globalna zmiana, wymagałaby balansu wielu miejsc pod nią.
Poza tym - ADOM! <3