Nowe płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Dorgann
Posty: 105
Rejestracja: 23 wrz 2016 12:25

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Dorgann »

Po co się łączyć w grupy? Exp jest na solo 2x lepszy, spokojniejszy, mozna z komorki expic, dzieki klientowi, sprzet jest u kupcow do kupienia, nie trzeba go wyjmowac grupami, zloto jest osiagalne paczkami, nie trzeba go wyjmowac, i co najwazniejsze, oczywiscie, ze mozemy laczyc sie w grupy, nikt nam tego nie zabrania, to zalezy od graczy, tylko po co (patrz wyzej)?
Dziekuje za reformy prosingleplayer, zamieniajacy ta gre ze spolecznosci arkadyjskiej, w FB. (hej, patrz jakiego mam odjechanego golebia, jak dobralem elementy ubrania i jakie mam dodatki, prawda ze ladna pochwa?).
Dziwnie mi sie robi, jak stoje z drugim graczem na tym samym expowisku, i nie zapraszam go do expa, uwazam wrecz, ze to nie na miejscu, i nie ma to nic wspolnego z tym co bylo kiedys.
Awatar użytkownika
Miraissa
Posty: 5
Rejestracja: 14 paź 2016 13:34

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Miraissa »

Nie rozumiem płaczu kolegi powyżej. Exp z komórki w drużynie dzięki nowemu klientowi jest łatwy, przyjemny i bezproblemowy do chyba ośmiu osob na lokacji (7"-8") (o ile nie trzeba szybko czegos powiedzieć - jak już doświadczyli coponiektórzy ze mną). Sprzęt u kupców to jakaś porażka i w dwie lub trzy osoby można coś znośnego zdobyć (no i jest ciekawiej). Po co łączyć w grupy? Bo umrzesz z nudów w samotności, na przykład. To, że nie zapraszasz do drużyny, to nie jest wina gry - sorry. Co prawda, jako GP rekomendują mi nie chodzić w kimś w drużynie, bo się trafia na czarną listę drużyny po drugiej stronie barykady. Wina systemu? Nie sądzę. Kiedyś było lepiej? Inaczej, nie znaczy, że lepiej.
Drachen
Posty: 17
Rejestracja: 14 maja 2015 05:40

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Drachen »

Exp grupowy jest duzo bardziej skomplikowany i wymaga zrozumienia ukrytych mechanik przez prowadzacego.
Pomysl sobie o tym w ten sposob, ze jesli polaczylbys sily z nieznajomym, byloby latwiej. Latwiej = mniej expa. Wiec teraz musisz podbic stopien trudnosci zeby sie wyrownal. Jesli zrobi sie to odpowiednio, postepy potrafia skakac od 5-20 minut, wiec jak widzisz dosc duzy rozstrzal i duze pole do popisu dla prowadzacego.
Bardzo latwo jest marnowac czas expiac grupowo. Jesli sie tego nie zrozumie, to bedzie sie tkwic wlasnie w takich dziwnych teoriach. Ze "kiedys bylo lepiej". A prawda jest taka ze jesli podejdziesz do tego z glowa, sam fakt prostej "taktyki" czyli rozdzielenia przeciwnikow pomiedzy was dwoch. Powinien byc wystarczajacy zeby postepy skakaly szybciej niz samemu.
A z drugiej strony, nie widze tez zadnego Facebookowania, ale to moze ta pozagildiowa spolecznosc arkadii sobie cos takiego wymyslila.
Dolacz do gildii bojowej i problem expienienia na komorce zniknie sam.
Dorgann
Posty: 105
Rejestracja: 23 wrz 2016 12:25

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Dorgann »

Miraissa pisze:Nie rozumiem płaczu kolegi powyżej. Exp z komórki w drużynie dzięki nowemu klientowi jest łatwy, przyjemny i bezproblemowy do chyba ośmiu osob na lokacji (7"-8") (o ile nie trzeba szybko czegos powiedzieć - jak już doświadczyli coponiektórzy ze mną). Sprzęt u kupców to jakaś porażka i w dwie lub trzy osoby można coś znośnego zdobyć (no i jest ciekawiej). Po co łączyć w grupy? Bo umrzesz z nudów w samotności, na przykład. To, że nie zapraszasz do drużyny, to nie jest wina gry - sorry. Co prawda, jako GP rekomendują mi nie chodzić w kimś w drużynie, bo się trafia na czarną listę drużyny po drugiej stronie barykady. Wina systemu? Nie sądzę. Kiedyś było lepiej? Inaczej, nie znaczy, że lepiej.
Rozpoczalem post od ironii, wymieniajac wszystkie te rzeczy, ktore mozna zrobic samemu, co nie zostalo do konca zrozumiane. Co do laczenia sie w grupy, stary system wymuszal expienie grupa, czyniac pojedyncze expienie niemozliwym. Nie daze do takich wariacji, ale do wypromowania laczenia sie w grupy w celu dobrego expa, bo na wiekszosci expowisk to niemozliwe. Mowie to z perspektywy niezrzeszonych. Ponadto sa nierownosci w expowiskach, nie ma ich hierarchizacji - zaczynasz od miejszych expowisk, przechodzisz do wiekszych/trudniejszych, konczac na bossach/etatowcach. Zamiast tego sa trzy expowiska, ktore moge wymienic juz teraz, gdzie expic mozna do bolu, a wszystko to samemu, nie poznajac z imienia zadnego gracza. Wczesniej, dawniej, zbieralo sie w roznych miejscach, poznawalo ludzi w druzynie, i expilo na potege. Teraz sytuacje sie odwrocily, tak jak kiedys trzeba bylo wymuszac na graczach laczenia sie w grupach dla expa, tak teraz trzeba wymuszac odrywanie sie od expa na rzecz laczenia sie w grupy. Rozumiecie pewna zaleznosc?
Torvald
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2014 14:19

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Torvald »

Dorgann pisze:...stary system wymuszal expienie grupa, czyniac pojedyncze expienie niemozliwym...
Bzdura.
Dorgann pisze:... expic mozna do bolu, a wszystko to samemu, nie poznajac z imienia zadnego gracza. Wczesniej, dawniej, zbieralo sie w roznych miejscach, poznawalo ludzi w druzynie, i expilo na potege.
To twój problem a nie Arkadii, że w muda grasz jakbyś grał w suda. Wyżej już ci to sensownie wyjaśniono.
Azog
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2009 18:20

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Azog »

Ja chciałbym zapłakać nad moją skasowaną nową postacią.

Nie rozumiem co było złego w imieniu Racibor. Zastanawia mnie, dlaczego fajne i klimatyczne są imiona germańskie (jak Gunnar, Haakon, Bors), imiona wprost zerżnięte z książek (Mithrandir, Dwalin, Eredin), krasnoludzkie (jak Gromowład) i elfie (typu Osrael), nawet durne imiona ogrze (pozdro Miuosh i Ewela) są ok, a imiona słowiańskie to siara niegodna "kanonu fantasy". Czy fantastyka to tylko Tolkien, Martin, prymitywne książki o warhammerze albo debilne czytadła dla dzieci spod znaku Forgotten Realms?

Dzięki za zmarnowanie mi dnia życia. Idę se zagrać w Diablo. Tam mogę się nazwać nawet Seba_16 i nikt mi złośliwie zabawy nie zepsuje.
Awatar użytkownika
Kobu
Posty: 64
Rejestracja: 19 paź 2015 14:53

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Kobu »

Azog pisze:Ja chciałbym zapłakać nad moją skasowaną nową postacią.

Nie rozumiem co było złego w imieniu Racibor. Zastanawia mnie, dlaczego fajne i klimatyczne są imiona germańskie (jak Gunnar, Haakon, Bors), imiona wprost zerżnięte z książek (Mithrandir, Dwalin, Eredin), krasnoludzkie (jak Gromowład) i elfie (typu Osrael), nawet durne imiona ogrze (pozdro Miuosh i Ewela) są ok, a imiona słowiańskie to siara niegodna "kanonu fantasy". Czy fantastyka to tylko Tolkien, Martin, prymitywne książki o warhammerze albo debilne czytadła dla dzieci spod znaku Forgotten Realms?

Dzięki za zmarnowanie mi dnia życia. Idę se zagrać w Diablo. Tam mogę się nazwać nawet Seba_16 i nikt mi złośliwie zabawy nie zepsuje.
Klimat musi byc trzymany, ale faktem jest, ze kasuja imiona staroslowianskie. Pytanie - dlaczego? W czym jestesmy gorsi od German i Frankow na ten przyklad?
Awatar użytkownika
Fuggazi
Posty: 162
Rejestracja: 13 maja 2010 12:48

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Fuggazi »

Kobu pisze: Klimat musi byc trzymany, ale faktem jest, ze kasuja imiona staroslowianskie. Pytanie - dlaczego? W czym jestesmy gorsi od German i Frankow na ten przyklad?
Bo im dalej na wschód tym większy Chaos ;)
Co to jest Chaos? To jest Ład, który zniszczo­no przy Stworze­niu Świata.
S.J. Lec
Dorgann
Posty: 105
Rejestracja: 23 wrz 2016 12:25

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Dorgann »

Azog pisze:Ja chciałbym zapłakać nad moją skasowaną nową postacią.

Nie rozumiem co było złego w imieniu Racibor.
Pierwsze co przeczytalem to "Raciborz" i skojarzylo mi sie z tym miastem. :) Wiec moze to.
Dorgann
Posty: 105
Rejestracja: 23 wrz 2016 12:25

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Dorgann »

A propos wprowadzanych zmian. Nie rozumiem tendencji w ciaglym przeobrazaniu arki na "nowe" i "lepsze", a w gruncie rzeczy latwiejsze dla graczy. Latwiejsze nie znaczy lepsze. Widze ze wzieliscie sie za robienie poprawek na arce, mnostwa drobnych rzeczy, reliktow przeszlosci, ktore byly jednak niepoprawne politycznie, wiec do zmiany. Mowie tu o masie drobnych rzeczy, kazdy kto gral wczesniej widzi je i pamieta, ktore tworzyly klimat gry od strony merytorycznej. Nie wiem na ile potrzebne jest redefiniowanie starych emotow mogacych razic czyjas dzisiejsza estetyke, czy rzeczy ktore odbywaly sie jakims kosztem, jak np. wplaty i wyplaty bankowe, uczyly dwoistosci gry, a teraz mamy wszystko plaskie i na jedno kopyto. Czemu to ma sluzyc? I komu przede wszystkim.
Mlodzi gracze nie moga byc zachuchani na smierc, a tak to wyglada w tej chwili, jesli chcecie dodawac nowe rzeczy dla nich, ok, ale nie zmieniajcie starej arki na nowe czasy, sporo osob wlozylo trud w jej tworzeniu w rownym stopniu co Wy, jest to historyczne dzielo i nie wiem czy ktokolwiek chcialby ogladac pozbywanie sie tych drobnych smaczkow, bez ktorych arka pozostanie bez wyrazu.
Zablokowany