Rozwój postaci

Forum Pomoc dla Początkujących.
Tryggvi
Posty: 141
Rejestracja: 08 gru 2013 02:28

Re: Rozwój postaci

Post autor: Tryggvi »

Dokładnie tak. Arkadia tylko reklamuje się na bycie grą RPG, ale tak naprawdę 90% graczy ma w dupie RPG i chodzi tylko o to, żeby kogoś zabić, wyciągnąć kolejnego magika, żeby łatwiej było kogoś zabić no i exp. Nic tylko exp. Non-stop exp. Chcesz być kupcem? Zabij trzydziesci tysięcy goblinów a poźniej dwadzieścia tysięcy orków, żebyś mógł uzyskąc 50 miedziaków więcej za jakiś złom czy kamyka. Witamy na Arkadii, baw się dobrze.
Glorion

Re: Rozwój postaci

Post autor: Glorion »

A, RATUNKU, WYPUŚĆCIE MNIE Z TĄD :!:

A tak bez żartów, to jeśli tak wygląda Arkadia (już przeboleje kilka dni sprawdzania, poszło w cholerę, trudno się mówi, dziękuję wszystkim, którzy namawiali mnie na dłuuugie expowanie i życzę miłych świąt) to czy jest jakiś mud, może być mało mapek, który jest PRAWDZIWYM RPG? Takim z misjami, tajemnicami, zadaniami i znośną ilością graczy? Pytam, bo podoba mi się styl gry Mud.

A tak swoją drogą, to mogę dać administracji radę (dużo pytałem, to teraz sam dam jakąś podpowiedź :D ). Dodajcie więcej misji. Głupie expienie jak np.w Aionie (jeśli nie graliście to nie zaczynajcie pod żadnym pozorem) jest nudne i do niczego nie prowadzi. Lepiej jest zrobić 10 map, ale pełnych misji i wrogów oraz zdarzeń, niż 1000 pustych, bezbarwnych map.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Rozwój postaci

Post autor: Tercoral »

Hehe cos w tym jest.

Nie mowiac o tym ze z 7 miechow trzeba spedzic na oraniu expa i umow zeby nie wstydzic sie postaci na wyprawach.
A jak sie nie spodobasz jakiejs wiorce czy mc to padniesz.

Nie ma to jak straszyc nowego gracza. :)

Arkadii wiele brakuje pod wzgledem questow. Niestety. Ale moze zglosisz pomysly i zakoduja po jakis swietach
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Finmor
Posty: 14
Rejestracja: 21 mar 2016 15:25

Re: Rozwój postaci

Post autor: Finmor »

Glorion pisze:A, RATUNKU, WYPUŚĆCIE MNIE Z TĄD :!:
Z kąd?
:shock:
Tryggvi pisze:Dokładnie tak. Arkadia tylko reklamuje się na bycie grą RPG, ale tak naprawdę 90% graczy ma w dupie RPG i chodzi tylko o to, żeby kogoś zabić, wyciągnąć kolejnego magika, żeby łatwiej było kogoś zabić no i exp. Nic tylko exp. Non-stop exp. Chcesz być kupcem? Zabij trzydziesci tysięcy goblinów a poźniej dwadzieścia tysięcy orków, żebyś mógł uzyskąc 50 miedziaków więcej za jakiś złom czy kamyka. Witamy na Arkadii, baw się dobrze.
Dokładnie NIE tak.
To, że jest grupa graczy, która expi do bólu, nie znaczy, że to konieczność. Po prostu lubią.
Zrobienie sobie grywalnego poziomu zwiedził cały świat to chwila. Nawet dla niedzielnego gracza to sporo mniej niż się idluje te 75% zawodu. Gra została tak zbalansowana, że od tego momentu o expieniu można zupełnie zapomnieć i nie tracić nic z możliwości gry w jej wszystkich innych niż exp aspektach - nawet jeśli ktoś chce się bawić w PVP czy najtrudniejsze PVE. Zresztą i tak mimochodem przy jakichś wyprawach punkciki expa wpadną. A jak kogoś wyprawy nie interesują, to po co mu wysoki poziom?
Całkiem sporo widuję postaci skupionych wyłącznie na odgrywaniu, tj. bez orania rozmaitych punkcików. Może obracacie się w niewłaściwym towarzystwie, które ma inną od Was wizję RPG? Wystarczy poszukać.
Glorion

Re: Rozwój postaci

Post autor: Glorion »

Wizja RPG nie ma nic wspólnego z pustymi mapami. Jak wyżej wspomniałem (a nie jest to moje wyobrażenie po inni też to widzą) misji i ukrytych miejsc, lochów z ciekawymi zdarzeniami i interaktywnych NPC jest jak na lekarstwo. Zrobienie misji wcale nie jest trudne, dziwię się, że nikt o tym nie pomyślał. Wymyślenie pomysłu to też kilka minut, a w wypadku braku weny można wzorować się na misjach z gier i stron jak np. Divine Divinity. Tam lekarz otruwający swoich pacjentów, wampir, który ukryty jest w piwnicy domu sklepikarza i ork zatruwający zbiory, to codzienność. Mud opiera się tylko na tekście, grafiki nie uświadczymy. Czy naprawdę tak trudno zrobić jakąś ciekawą misje? Coś takiego, jak wspomniałem wyżej?

Powracam do mojego pytania, czy istnieje jakiś mud podobny do opisu z postów powyżej?
Awatar użytkownika
Sadriviel
Posty: 79
Rejestracja: 23 mar 2016 07:37

Re: Rozwój postaci

Post autor: Sadriviel »

"Zróbcie", "dodajcie". Czarodzieje tworzą Arkadię hobbystycznie, nie siedzą nad nią 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu. Chcesz ciekawego questa? Zgłoś pomysł.

Obracasz się pewnie w towarzystwie swojego dreamteamu, który nie widzi w tej grze nic poza suchym expem. To nie z NPCami masz erpegować, tylko z graczami. Gracze są w stowarzyszeniu. Postaraj się do jakiegoś. Dostaniesz erpega, dostaniesz questy. Arkadia jako gra single-player jest trudna, nudna, wręcz niemożliwa i przeczy wszystkiemu temu, czym naprawdę jest.

Jeśli to Ci nie pomoże, wracaj do Divine Divinity lub próbuj innych MUDów. O polskich sam pisałeś, z angielskich polecam Genesis.

Podtrzymuję zdanie, które wygłosiłem odpowiadając na jeden z Twoich pierwszych postów na forum.
Cierpliwość i spokój nie są moimi cnotami.
Tryggvi
Posty: 141
Rejestracja: 08 gru 2013 02:28

Re: Rozwój postaci

Post autor: Tryggvi »

Glorion pisze:Wizja RPG nie ma nic wspólnego z pustymi mapami. Jak wyżej wspomniałem (a nie jest to moje wyobrażenie po inni też to widzą) misji i ukrytych miejsc, lochów z ciekawymi zdarzeniami i interaktywnych NPC jest jak na lekarstwo. Zrobienie misji wcale nie jest trudne, dziwię się, że nikt o tym nie pomyślał. Wymyślenie pomysłu to też kilka minut, a w wypadku braku weny można wzorować się na misjach z gier i stron jak np. Divine Divinity. Tam lekarz otruwający swoich pacjentów, wampir, który ukryty jest w piwnicy domu sklepikarza i ork zatruwający zbiory, to codzienność. Mud opiera się tylko na tekście, grafiki nie uświadczymy. Czy naprawdę tak trudno zrobić jakąś ciekawą misje? Coś takiego, jak wspomniałem wyżej?

Powracam do mojego pytania, czy istnieje jakiś mud podobny do opisu z postów powyżej?
Raczej nie istnieje, stary. Polskich MUDow jest jak na lekarstwo, jedynym grywalnym jest właśnie Arkadia, ale nie słuchaj tutaj jakiś paziów mówiących ci, że to świetna gra i jedyna w swoim rodzaju. Pieprzenie o RPGu w stowarzyszeniach to jakaś parodia bo pogadają z Tobą pięć minut i "dawaj sprawdzimy hehe magiki bo co tam stac bedziemy". Poza może dwoma wyjątkami.

Generalnie gra oferuje niewiarygodnie mało i liczy się w niej tylko grind, więc na Twoim miejscu odpuściłbym teraz i poszedł np. grać w Black Desert czy coś w tym stylu.
Awatar użytkownika
Fuggazi
Posty: 162
Rejestracja: 13 maja 2010 12:48

Re: Rozwój postaci

Post autor: Fuggazi »

Glorion pisze:Wizja RPG nie ma nic wspólnego z pustymi mapami. Jak wyżej wspomniałem (a nie jest to moje wyobrażenie po inni też to widzą) misji i ukrytych miejsc, lochów z ciekawymi zdarzeniami i interaktywnych NPC jest jak na lekarstwo.
Niech zgadnę:

Byles swiadkiem jak szkielety samoistnie powstawaly z rozrzuconych kosci?
Byles swiadkiem szarzy wozem bezglowego woznicy z zamku Drachenfels?
Odczytales notatnik w nawiedzonej wsi w Brugge?
Wkroczyles do znajdujacych sie poza swiatem zywych ruin Raon Amorgoth?
Spotkales rogatego fauna?
Widziales zmutowane trolle kryjace sie w jaskiniach obozowiska banitow w Wissenlandzie?
Ogladales imitujacy niebo sufit w szczytowej komnacie jaskin ryboludzi?
Spotkales najwiekszego ze wszystkich ryboludzi?
Byles swiadkiem rytualu przyzwania demonicy Slaanesha?
Ogladales magiczny miecz z zakleta w nim dusza smoka?
Przemierzales masyw Mahakamu, gdzie niegdys zyly biale smoki?
Odnalazles starozytny monolit na wybrzezu Verden?
Spotkales siwego trolla z jaskin w masywie Orcal?

To tylko namiastka tego co obecny system „wiedzy” oferuje na Arkadii. Jak chcesz, mogę Ci podesłać pełną listę (tego co mi się do tej pory udało odkryć) a uwierz mi jest tego baaaardzo dużo. I zapewniam Cię, niektóre rzeczy, zdarzenia i odkrycia zapierają dech w piersiach.
Fakt, kiedyś były questy - i szkoda że te które były zniknęły. Były naprawdę fajną zabawą, szczególnie dla początkujących. I nie zaprzeczę, przydałoby się trochę więcej questów na tym mudzie.
Ale od niedawna mamy na szczęście coś, co jest ogromnym urozmaiceniem muda - wiedzę! I z powodzeniem zdobywanie wiedzy można traktować jak questy. Ja mam z tego nieustającą radochę ;)
A interaktywnych NPC jak się uprzeć to też znajdziesz. I to całkiem sporo. Trzeba tylko chcieć.
Tryggvi pisze:Generalnie gra oferuje niewiarygodnie mało i liczy się w niej tylko grind, więc na Twoim miejscu odpuściłbym teraz i poszedł np. grać w Black Desert czy coś w tym stylu.
Współczuję podejścia do gry. Smutne, wręcz żałosne. Ciekawe co Cię w niej trzyma?
Co to jest Chaos? To jest Ład, który zniszczo­no przy Stworze­niu Świata.
S.J. Lec
Tryggvi
Posty: 141
Rejestracja: 08 gru 2013 02:28

Re: Rozwój postaci

Post autor: Tryggvi »

No super, wiedza. Ale epicko. Podnosi ci dmg w walce z konkretnym rodzajem przeciwnika. Czyli po co jest wiedza? Zebyś miał lżejszy grind, delikatnie, bo różnica jest prawie niezauważalna. Czyli wracamy do punktu wyjścia. Exp. Ta gra to jeden wielki exp ;) Oczywiście pomijając te 10% graczy, którzy gdzieśtam sobie rpguja w karczmach, pocztach czy coś.

Zręsztą gość wyraznie napisał co go interesuje w grze a Arkadia mu tego nie może zaoferować więc po co w ogóle marnować jego czas?
Gromgol
Posty: 33
Rejestracja: 07 lis 2011 18:35

Re: Rozwój postaci

Post autor: Gromgol »

100% racji Tryggvi, Arkadia juz dawno zmienila sie w wyscig szczurow co pokazuja ostatnie wydarzenia na bilansie, ktory swoja droga pieknie odzwierciedla nasza spolecznosc. Tutaj wszystko pieknie, cacy, pomagamy nowym graczom a tak naprawde liczy sie tylko kolejna osoba, ktora mozna zabic.

Link dla zainteresowanych: http://zezgoni.li/zgony/pokaz/286/
ODPOWIEDZ